• Thu 3 Oct 2019 07:10
    315 visningar
    3 svar
    3
    315

    V. 24 och illamåendet slagit tillbaka!

    Hejsan! Jag har en undran om det är nån mer som upplevt detta, att illamåendet nu i v.24 är lika illa som de första 13 veckorna?

    Jag äter lergigan komp då jag inte fick behålla nånting annars. Illamåendet kom och gick ändå men var under kontroll iaf.

    Men nu hjälper knappt tabletterna och jag kämpar för att få behålla maten eller för att ens få ner maten.

    Vad kan detta bero på?

    Nån mer som har det såhär?

  • Svar på tråden V. 24 och illamåendet slagit tillbaka!
  • Thu 3 Oct 2019 10:03
    #1

    När man mår så dåligt helt plötsligt utöver de "vanliga" första veckorna bör du ta kontakt med din bm. Ring henne idag.

  • Thu 3 Oct 2019 10:29
    #2

    Jag är i v. 26 och upplever också mig mer illamående till och från nu (ätit vanliga lergigan sen v. 13 typ). Min bm verkar i sig inte tycka det är något konstigt (om än besvärligt iofs) men skadar ju inte att kolla! Illamåendet är lite bättre igen, var värre för två veckor sen.

  • Thu 3 Oct 2019 16:51
    #3

    Illamående med första barnet v.9-25. Med andra barnet v.7-27. Då tappade jag även aptiten för jag blev så tjock att inget rymdes. Illamåendet gick dock över, men för vissa sitter det i hela graviditeten tyvärr. Man får göra det bästa av det.

Svar på tråden V. 24 och illamåendet slagit tillbaka!