• Thu 3 Oct 2019 09:15
    461 visningar
    6 svar
    6
    461

    Gravid, falskt positivt eller missfall?

    Hej,

    Förra fredagen 27/9 testade jag positivt med CB early detection. Detta var BIM-1. Väntade till söndag, BIM+1, och tog då 2st nya test (CB early detection och CB digitalt med veckoindikator) som bägge var positiva även om strecket är väldigt svagt, se bild på dessa.

    Jag var säker på att jag var gravid pga tecken på graviditet så som illamående, uppblåst, trötthet m.m. Men så igår 2/10 såg jag rosafärgat sekret, inte alls mycket men de fanns där. Idag däremot så blöder de mer..

    Tog två nya graviditetstest idag, BIM+5, denna gången ett CB early detection och ett RFSU testa ofta. CB visar svagt positivt (se bild 2) men RFSU är negativ. Vet inte vad jag ska tro..

    Var jag gravid och har det nu blivit missfall? Eller var mensen bara sen? Varför är testen positiva? Är så obeskrivligt ledsen och vet inte hur jag ska berätta för sambon att de nog inte blir något denna gången heller...

  • Svar på tråden Gravid, falskt positivt eller missfall?
  • Thu 3 Oct 2019 09:44
    #2

    Ja precis vad jag också tänkt på, att de borde vara tydligare nu. Men i verkligheten så är dagens resultat något tydligare (syns inte på bilderna) men det borde vara mer skillnad tycker jag.

    Jag blöder, men de är inte några mängder, inga klumpar eller så. Ja jag får göra nytt test om några dagar samt se hur blödningen fortgår.. Väntan är olidlig, vill bara veta nu direkt ???? Är så ledsen..

    Kramar


    Johanna1986 skrev 2019-10-03 09:27:48 följande:

    Ser ju tyvärr inte ut att ha ökat i styrka som de ska. Har du desutom börjat blöda också e de inte heller positivt. Jag tror tyvärr detta e ett tidig missfall. :( men för säkerhets skull ta ett nytt test om

    2-3 dagar. Samma typ av test så e de lättare att jämföra.

    Massa kramar


  • Thu 3 Oct 2019 10:01
    #5

    Ja.. De borde väl vara så.. Vi var så glada och nu bara jag gråter ????

    Tack <3


    Johanna1986 skrev 2019-10-03 09:47:03 följande:

    Förstår de. Ja testet ska ju nästan vara de dubbla i styrka nu:(

    Håller tummarna för er!


  • Thu 3 Oct 2019 10:06
    #6

    Tack för ditt svar! Ser bara mörker just nu men att höra detta ger en liten ljusglimt. Vi var så himla glada över de positiva testen och har levt i en bubbla sen dess, nu bara allt sprack.. Vet inte ens hur jag ska berätta för min sambo..

    Tack! Kram


    Anonym (Malin) skrev 2019-10-03 09:52:08 följande:

    Men det KAN också gå bra. Jag blödde när jag var gravid med min yngsta. Jag trodde det var mens, men den var ovanligt lång. 7 dagar! Jag visste då inte om att jag var gravid så jag betraktade det som en vanlig mens, vilket ändå säger lite om mängden blod.

    Det kan såklart vara missfall, men det behöver inte vara det! Hoppas graviditeten fortsätter! Håller alla tummar och tår! Kram


Svar på tråden Gravid, falskt positivt eller missfall?