• Thu 3 Oct 2019 14:52
    359 visningar
    7 svar
    +1
    7
    359

    Luft i musen

    Jag vet att det är jättevanligt och fullt normalt att det kan komma in luft i musen under sex. Men grejen är att, det gör det nästan HELA TIDEN för mig, till och med när jag onanerar, alltså inte bara under sex. Jag har provat att knipa åt, lägga mig annorlunda osv, men hur jag än gör så kommer det nästan alltid in luft.
    Det är sjukt frusterande då det inte alls är lika skönt när det är massa luft där inne.

    Så jag undrar om nån vet vad det kan bero på? Kan det bero på att man är "slapp"?

    För grejen är att jag alltid har haft starka muskler där nere, iaf är det vad jag tror. Plus att jag är ung, så jag kan inte förstå varför det skulle bero på musklerna där nere.

  • Svar på tråden Luft i musen
  • Anonym (En mamma)
    Thu 3 Oct 2019 14:54
    #1

    Det är vanligt att bli slapp där nere och få försvagade muskler efter att ha fött barn. Har du gjort det?

  • Anonym (Kvinn­a)
    Thu 3 Oct 2019 14:57
    #2

    Hejsan. Jag hade samma problem innan men jag fixar det med knipningar ock bollar.Stoppa dem inuti i fittan och träna knipningar.Hos mig hjälper.Lycka till

  • Thu 3 Oct 2019 14:58
    #3
    Anonym (En mamma) skrev 2019-10-03 14:54:15 följande:

    Det är vanligt att bli slapp där nere och få försvagade muskler efter att ha fött barn. Har du gjort det?


    Nej, jag har inga barn :)
  • Anonym (Kegel­s)
    Thu 3 Oct 2019 15:12
    #4

    Testa att göra knipövningar varje dag ett tag och se om det blir bättre. Knipen ska vara inåt uppåt.

    Om du googlar så finns bra info på 1177 om hur du hittar rätt muskler.

    Det är inte säkert att man är stark bara för att man är ung och det är bra att träna bäckenbotten även innan man blir gravid så det skadar inte att testa om det hjälper.

  • Thu 3 Oct 2019 15:22
    #5

    Kan man råka "förstöra" musklerna på nåt sätt? Förutom att föda barn? Min sambo och jag testade squrting för länge sen och då va han väldigt hårdhänt, kan det ha haft nån påverkan?

  • Thu 3 Oct 2019 15:24
    #6
    Anonym (Kegels) skrev 2019-10-03 15:12:24 följande:

    Testa att göra knipövningar varje dag ett tag och se om det blir bättre. Knipen ska vara inåt uppåt.

    Om du googlar så finns bra info på 1177 om hur du hittar rätt muskler.

    Det är inte säkert att man är stark bara för att man är ung och det är bra att träna bäckenbotten även innan man blir gravid så det skadar inte att testa om det hjälper.


    Jag får prova med det då.

    Nej det är väl inte säkert att man har det bara för att man är ung. Men tex när jag känner med fingret så känns det ju väldigt "tight". Är bara under sex och onani som det blir som det blir.
  • Anonym (Kegel­s)
    Thu 3 Oct 2019 15:46
    #7
    svejsanhej skrev 2019-10-03 15:24:08 följande:

    Jag får prova med det då.

    Nej det är väl inte säkert att man har det bara för att man är ung. Men tex när jag känner med fingret så känns det ju väldigt "tight". Är bara under sex och onani som det blir som det blir.


    Du kan ju alltid testa.

    Jag antar att man kan få in luft utan att vara slapp också, kanske om penis eller dildo liksom trycker in luften i slidan?!?

    Det har bara hänt mig ett par gånger under hela livet, trots att jag har fött barn så jag vet faktiskt inte.

    Du har iaf inte sabbat dina muskler med sex på något sätt det är ju helt säkert.
Svar på tråden Luft i musen