• Fri 4 Oct 2019 07:20
    462 visningar
    5 svar
    5
    462

    spiral

    Hej!
    Jag har nyligen satt in en spiral som jag trivs väldigt bra med. Men innan mensen kände jag trådarna lite granna. Men nu under mensen tycker jag att jag känner dem mer. Är det normalt att det blir så när man har mens? så tacksam för svar!!

  • Svar på tråden spiral
  • Fri 4 Oct 2019 07:27
    #1

    Ja, det är normalt eftersom livmodertappen ändrar läge under hela menscykeln.

  • Anonym (k)
    Fri 4 Oct 2019 19:48
    #2

    kan det hända att spiralen åker ut om man skulle ha sex under den här perioden?

  • mzmaa
    Fri 4 Oct 2019 22:17
    #3

    Jag sätta in en nu på fredag. Vad har du för spiral? Gjorde det mycket ont? Skrikandes

  • Marie7
    Sat 5 Oct 2019 11:59
    #4

    Nej den åker inte ut. Trådarna lägger sig tillrätta med tiden. Har Mirena hormonspiral sedan flera år. Det som är är att man kan få småblödningar första månaderna innan kroppen ställt in sig. Sen kan vissa kinkiga killar känna trådarna vid sex haha.

  • Anonym (k)
    Sat 5 Oct 2019 18:23
    #5
    +1

    jag tyckte inte att det gjorde så speccielt ont andra gången, första gången gjorde det väldigt ont och jag blev dålig, men då hade jag inte tagit några värktabletter. andra gången tog jag två alvedon och två ipren, kändes att de satt in den men blev absolut inte lika dålig. jag råder dig att ta värktabletter och våga slappna av och lita på den som sätter in den.

Svar på tråden spiral