• Anonym (Ts)

    Hände olycka när sonens kompis sov över

    Hej! Min son(7 år) hade en kompis som sov över. Studiedagar i skolan och den andre pojkens föräldrar jobbade. När de vaknar på morgonen är det tydligt att det hänt en olycka. Hela madrassen var nerkissad och även hans pyjamas/kalsonger. Frågar om det hänt något men nej, pojken hade ingen aning. Frågade då om han kissat i sängen och att det inte var någon fara men han sa att han inte hade gjort det, utan skyllde på min son istället. Trots att han hade de blöta kläderna på sig.

    Jag släppte det hela och hjälpte honom att plocka fram torra kläder. En stund senare efter frukosten var de och lekte i trädgården med våran andra son som är 3 år.

    Då ser jag tydligt genom fönstret hur sonens klasskompis är kissnödig, frågar om han behöver låna toaletten, men nej det behöver han inte.

    Några minuter senare gömmer han sig i trädgården och när jag kommer ut och undrar vad de gör så har han kissat på sig igen. Då skyller han på våran lilla son att han sagt att han ska kissa på sig. Då ringde jag hans föräldrar och undrade om han brukar göra såhär men nej, det brukar han inte.

    Han kissade även i en blomkruka(?) igår berättade sonen.

    Vad ska jag göra? Sonens kompis föräldrar hämtar honom kl 16. Nu kan de inte leka ute heller då han kissade ner både skalkläder och skor. Måste hela tiden kolla vart han är då jag inte vill att han kissar på sig flera gånger i hemmet.

    Hjälp.

  • Svar på tråden Hände olycka när sonens kompis sov över
  • Anonym (Ann)

    Ring föräldrarna och säg att de får hämta honom. Eller så får de fixa någon som kan hämta honom.

  • scanmia

    Om han inte gör det i vanliga fall så kan det vara för att han är stressad av att vara i en ny miljö. Att han skyller ifrån sig tyder lite på det. Han skulle även kunna ha en urinvägsinfektion. Låt killarna leka inne och skicka dem på toaletten var-varannan timme. Det kommer att gå finfint. Du har ju redan informerat föräldrarna.

  • Anonym (Farsa)

    Stackars lilla kille. Han måste ha livets jobbigaste dag idag.

  • Mrs Moneybags

    Stackarn!!! Vad synd jag tycker om honom! Han måste känna sig så superobekväm för att inte ens våga säga till när han måste gå på toa. 

    Som tur är, är det inte så lång tid kvar tills hans föräldrar hämtar honom. Ge honom en stor kram och säg att det inte gör något. 

  • Anonym (Ghh)

    Men stackars killen!

    Hade en kompis hos oss en gång som kissade på sig. Visade sig att hon inte vågade gå på vår toalett för varmvattenberedaren lätt konstigt. Som att något satt och morrade där inne. Det kan inte vara något sånt? Att han inte törs låsa och inte vill ha dörren öppen som han har hemma eller annorlunda spolknapp eller nåt?

  • Anonym (Stackarn)

    Jag tror absolut det beror på att han inte vågar gå på toaletten. Jag hade ringt föräldrarna bett dom tagit med sig mer kläder och erbjudit pojken att sova en natt till för att bli trygg hos er och kanske få ett bättre minne än det han troligen har nu.

  • viseversa

    Ja du ser såklart till att ta honom på toa med jämna mellanrum. hur svårt ska det vara? Har du aldrig toatränat dina egna barn? 

  • nernu

    Han är ju livrädd stackarn. Låter inte som att han är mogen för övernattning.

  • Anonym (Abc)

    Vad du än gör, prata inte illa om det här med din son. Min son i samma ålder har problem med kissandet sin en bieffekt av förstoppning och magproblem. Det är jättejobbigt för honom och han skäms jättemycket. Att erkänna för någon vuxen som han inte är trygg med sin står och pressar honom som du beskriver att du gör skulle antagligen få honom att vara deppig över det en lång tid och göra att han börjar skämmas ännu mer.

  • Anonym (A)
    Anonym (Farsa) skrev 2019-10-04 13:26:43 följande:
    Stackars lilla kille. Han måste ha livets jobbigaste dag idag.
    +1
  • Anonym (p)

    För mig skulle det inte vara aktuellt med övernattning igen.
    De måste kunna gå på toaletten själva, bädda själva osv.
    Kan ju inte vara kul för barnet heller

  • Anonym (Ts)
    viseversa skrev 2019-10-04 16:48:24 följande:

    Ja du ser såklart till att ta honom på toa med jämna mellanrum. hur svårt ska det vara? Har du aldrig toatränat dina egna barn? 


    Jo, fast mina barn var 2,5 och inte 7.
  • Anonym (K)

    Jag har hanterat en 10 årig kompis till mitt barn som kissade på sig på vägen till gröna Lund. Olyckor händer även skolbarn och vuxna och är det barn måste man som vuxen kunna hantera det utan att skämma ut barnet.

  • elmadumle

    Min son hade problem och kissade på sig i lågstadiet, tack och lov hade han bra kompisar vars föräldrar inte såg problemet utan hjälpte honom när det hände en olycka och påminde om toabesök. Ingen kompis som skvallrade heller för alla andra. Han var sängvätare upp i högstadiet innan han äntligen blev hjälpt av tabletter. I nian åkte de utomlands några dagar med klassen, jag var väldigt orolig att någon skulle upptäcka det och börja retas, men lärarna sa ;"det fixar vi, vi smyger med sängskydd i våra väskor, och ger tabletter när han säger till att det är dags. Och han delade rum med bästa polarna som aldrig någonsin skulle skvallra. Då hade han dock helt kommit från problemet och resan avlöpte utan bekymmer. 

    Ts gör ingen affär av det, hjälp kompisen och om din son säger något så prata med honom om att vissa har problem, och att en riktigt kompis säger ingenting till andra.

  • viseversa
    Anonym (Ts) skrev 2019-10-04 21:42:37 följande:
    Jo, fast mina barn var 2,5 och inte 7.
    Och skillnaden är? Att barnet är längre? äldre? Inte ditt? Uppenbarligen var han otrygg och du står helt handfallen och vet inte hur du ska hantera barn som kissar på sig. Känns som du inte har egna barn. Och varför har man inte kisskydd i sängen? Har en 6 åring som AÖDRIG kissar på sig på nätterna men vi hart ändå plastad frotte under hennes lakan för det KAN ske en olycka. och då har jag ingen lust att slänga en hel madrass. 
  • Anonym (Ö)

    Varför kom inte föräldrarna och hämtade?! Stackars barn.

  • Anonym (A)
    Anonym (p) skrev 2019-10-04 21:39:23 följande:
    För mig skulle det inte vara aktuellt med övernattning igen.
    De måste kunna gå på toaletten själva, bädda själva osv.
    Kan ju inte vara kul för barnet heller
    Håller med
Svar på tråden Hände olycka när sonens kompis sov över