• Fri 4 Oct 2019 14:14
    2626 visningar
    103 svar
    103
    2626

    BF November, följas åt?

    Hej! Såg en liknande tråd men de lyckostarna verkade ha BF redan nu i början på oktober. Tänkte det kunde vara kul att höra lite hur det går för andra runt samma vecka.

    Jag har BF 5/11, gick in i v.36 igår. Är rätt trött på att vara gravid, inget hade förberett mig på hur sinnessjukt länge man är gravid?? Vill bara få träffa lillen nu.

  • Svar på tråden BF November, följas åt?
  • Mon 7 Oct 2019 09:46
    #2

    Vad kul! Första barnet för mig med, så man är väl lite extra "on edge". Har börjat gå och tänka att förlossningen är på g hela tiden nu, blir trött på mig själv. Har verkligen ingen chill, bara nojjar om allting, hela tiden. Har idag fått för mig att jag läcker fostervatten vilket jag ju garanterat inte gör men hittar något att nojja över hela tiden...

  • Tue 8 Oct 2019 08:03
    #4

    Ja, so close yet so far!

    Jag har ärligt talat glidit igenom min graviditet, aldrig mått illa eller något annat jobbigt. Småproblem här och där, men inget jättetungt som tur är. Själv då?

  • Wed 9 Oct 2019 11:26
    #9

    Hallonbladsté dricker jag typ någon gång om dagen. Vet inte om det sätter igång något direkt (men man kan ju alltid hoppas) men jag har läst att många ansåg att de läkte snabbare efter förlossingen och blödde mindre när de druckit hallonbladsté så mest därför jag dricker det!

    Dadlar har jag inte hört talas om att det skulle hjälpa men ska researcha på en gång, haha! Jag äter ananas, har läst att det finns en enzym i ananas som ska hjälpa mjuka upp ivmodertappen. 

    Bröstvårtsstimulation är en av de saker jag läst som studier faktiskt stödjer. Dock krävs det väldigt mycket för att det ska ha effekt och lite som en hinnsvepning så måste kroppen lite vara redo för förlossningen för att det ska ha verkan. 

    Tänker dock att om man gör alla dessa saker så kanske kroppen långsamt blir mer redo för förlosning? Det är i alla fall min förhoppning! 

  • Mon 14 Oct 2019 08:13
    #13

    Vi ska ha en pojk! Tycker det känns som något av ett pojkår i år, vet hur många som helst som fått/ska få pojkar i år så kul att ni ska ha flickor!

    Jag är också nyfiken på vad du tycker om TENS! Återkoppla!

    Vi är så gott som klara med allt hemma nu. Går in i v.38 på onsdag så då kan den ju komma när som helst! Även om jag lär få vänta 4-5 veckor till... Haha!

  • Thu 17 Oct 2019 09:03
    #17

    Jag går på föräldraledighet imorgon, ser framemot det men vet samtidigt att jag kommer vara uttråkad efter 2 dagar, haha! 

    Jag tycker typ mina sammandragningar avtagit lite? Haft mycket sammandragningar sedan v28 men de senaste par veckorna så har de blivit mindre intensiva. Kanske för att magen sjunkit lite?

    Var hos barnmorskan igår och hon sa att han inte fixerat sig än, jag tar det som goda nyheter då det ofta innebär att man har ett stort bäcken och jag hoppas det innebär en lättare förlossning!

  • Sun 20 Oct 2019 10:20
    #27

    Jag har bf 5/11 och gick som sagt på föräldraledighet i fredags, så lite drygt 2 veckor innan. Nästa gång kanske jag hade gått lite tidigare, det var jobbigare att vara höggravid än jag förutsett...

  • Tue 22 Oct 2019 06:58
    #30
    Anonym (Mysen) skrev 2019-10-20 15:00:39 följande:

    Tack för input

    Överväger att gå redan 4 november och har som sagt bf 27 nov, men känns lite tidigt..

    Är sjukskriven 50% from måndag också. Så kanske i så fall gå from 11 november? Lite drygt 2 veckor innan, men jobbar 50% fram tills dess. 

    Tycker det är så svårt att veta. Just nu känns det som jag kan jobba mer än 2 veckor till. Men vet ju inte hur jag känner om 2 v. 

    Av nån anledning stressar detta mig.


    Förstår att det är svårt att veta! Det beror ju på varför du är sjukskriven 50% såklart, men det är en stor avlastning så kanske att du orkar jobba lite längre då? I vilket fall så tror jag att det blir bra, man ska lyssna på sin kropp - både för din och bebis skull!
  • Thu 24 Oct 2019 06:51
    #35
    Annapanna87 skrev 2019-10-24 06:01:38 följande:

    Blir nog ett Oktoberbarn för mig :) åkte in igår då vattnet gick så nu väntar vi bara att få träffa våra lilla tös. Gravid 36+3 idag!

    Har Bf 17 Nov

    Shiiit känns så overkligt..!


    Vad kul!! Grattis! Hoppas allt går bra under förlossning och så ????
  • Thu 24 Oct 2019 06:52
    #36

    Oj! Gjorde misstaget att inkludera emojis, familjeliv verkar inte älska det - blev bara en massa frågetecken, hehe.

  • Thu 24 Oct 2019 13:23
    #38

    Har de senaste dagarna haft mer och mer sammandragningar och även fått vad jag googlat mig till antagligen är foglossning, har ont i blygdbenet. Kan inte låta bli att hoppas att min förlossning närmar sig också!

  • Sun 3 Nov 2019 02:50
    #62

    Fortfarande ingen bebis här heller, bf på tisdag. Om folk inte slutar skriva och fråga snart så vet jag inte vad jag gör. Har ju inte ens gått över tiden än, kan folk chilla lite? Sådana som aldrig hör av sig vanligen som helt plötsligt ?bara vill kolla läget? eller våra föräldrar som verkar tro att vi skulle missa att höra av oss till dem? Får god lust att säga att ?Nej, men han kom ju här i förra veckan, glömde jag säga det igår när du ringde??

    Frustrationen är ett faktum. Hade jättemycket förvärkar i över ett dygn i veckan så trodde jag var i latensfasen men allt stannade av helt och hållet...

  • Sun 3 Nov 2019 02:52
    #63

    Citattecken går visst inte att använda på denna sidan, blir bara frågetecken...

  • Sun 3 Nov 2019 15:26
    #67
    Mia86a skrev 2019-11-03 15:12:36 följande:

    Tack! Han tittade ut 09:56 i morse


    Där ser man! Då gick det snabbt kanske, kan jag tänka mig. STORT grattis!
  • Sun 3 Nov 2019 15:26
    #68
    Mia86a skrev 2019-11-03 15:12:36 följande:

    Tack! Han tittade ut 09:56 i morse


    Där ser man! Då gick det snabbt kanske, kan jag tänka mig. STORT grattis!
  • Thu 7 Nov 2019 09:33
    #77

    Grattis till er båda! Jag är på BF +2 idag, väldigt segt. Ska till barnmorskan i eftermiddag, hoppas på en hinnsvepning och hoppas verkligen på lika bra resultat som för tjejen här ovan!

  • Thu 7 Nov 2019 20:56
    #82

    Fick ingen hinnsvepning, min barnmorska menar att hinnsvepningar tyvärr inte gör något för att påskynda förlossning. Blev väldigt irriterad för det stämmer ju verkligen inte? Vet att det absolut inte garanterar att något kommer att starta, men det KAN ju skynda på. Suck!

  • Sat 16 Nov 2019 14:50
    #90

    Tidigare idag kom vår lille pojk till världen! BF+11 efter igångsättning. Måste säga - AJ? Både under förlossning men även nu efter. Vågar typ inte kissa, haha. Men han är alldeles perfekt och som han var efterlängtad!

Svar på tråden BF November, följas åt?