• Anonym (Kaffedraken)

    Ni som har konto på HP?

    Vad tycker ni om nya versionen och funktionerna? Så mycket har försämrats och gått förlorat enligt mig:(

    De skulle bara ha förbättrat lite funktioner och behållit den gamla sidan. Tex gjort det möjligt att chatta med flera och skriva saker öppet.Något jag totalsaknar på dejtsifdor.

    Enda som är bra nu är att man kan få välja folk i sin egen region endast jtan att behöva gå igenom hela Sverige, men jag vill ändå kunna se vilka som är online som innan.....vad hände?

  • Svar på tråden Ni som har konto på HP?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Tillbaks till gamla HP NU!) skrev 2019-10-05 18:28:53 följande:
    Vad tycker ni om nya versionen och funktionerna? Så mycket har försämrats och gått förlorat enligt mig:(

    De skulle bara ha förbättrat lite funktioner och behållit den gamla sidan. Tex gjort det möjligt att chatta med flera och skriva saker öppet.Något jag totalsaknar på dejtsifdor.

    Enda som är bra nu är att man kan få välja folk i sin egen region endast jtan att behöva gå igenom hela Sverige, men jag vill ändå kunna se vilka som är online som innan.....vad hände?
    Sådär är det alltid vid ändringar. Användarna klagar, sedan vänjer de sig och kanske till och med gillar det. Jag tycker att den är helt ok.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Alltid) skrev 2019-10-05 18:31:50 följande:
    Sådär är det alltid vid ändringar. Användarna klagar, sedan vänjer de sig och kanske till och med gillar det. Jag tycker att den är helt ok.
    Nja både ja och nej. Vissa förändringar förbättrar ju funktinaliteten och vissa inte. Vad tycker du har förändrats/förbättrats?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Tillbaks till gamla HP NU!) skrev 2019-10-05 18:49:09 följande:
    Nja både ja och nej. Vissa förändringar förbättrar ju funktinaliteten och vissa inte. Vad tycker du har förändrats/förbättrats?
    Fast det är en smaksak ju. Tycker att det har blivit stilrenare och modernare. Meddelanden tidigare var ju riktigt gammaldags. Visst det är som sagt lite att vänja sig vid, men snart har man glömt att det såg annorlunda ut tidigare.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag vill ha tillbaka det gamla HP.  Inte hittar jag avloggingfunktionen heller.  Alldeles för mycket reklam också. Tycker det är konstigt att vi inte har mld. på om detta på förehand med lite info.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (bärtilsdotter) skrev 2019-10-05 19:09:48 följande:

    Jag vill ha tillbaka det gamla HP.  Inte hittar jag avloggingfunktionen heller.  Alldeles för mycket reklam också. Tycker det är konstigt att vi inte har mld. på om detta på förehand med lite info.


    Reklamen kan du slippa med Adblock ett tillägg i Firefox, finns andra med.
    Avloggningen gör du inne på dina personliga sidor, på samma ställe du loggar ut. Till höger uppe i listen.

    Det sämsta nu är att man bara kan se några få medlemmar per sida, och  det känns hämmande att ta kontakt med folk. Innan kunde man titta runt och bläddra hundra medlemmar på ett klick. Det är en gigantisk försämring!!

    Även chatten dvs meddelandena tar upp en hel sida med tomt utrymme, och medan du är inne där och skriver ser du inget annat som en död sida utan innehåll och jag känner mig instängd och att det är heldött.
  • Anonym (Kaffedraken)
    BTM57 skrev 2019-10-05 20:11:06 följande:

    Tycker också att många funktioner gått förlorade i nya versionen


    Kan du komma på nån speciell som du tänker var viktig för dig?
  • Anonym (Kaffedraken)

    - Favoriter försvann (?)

    - Sökning/filtrering blev mer begränsad

    - Rutan med person visar väldigt lite information. Mest en suddig bild o en liten tydlig

    Fast för lite info var det nog problem med innan också.

    Det kunde varit fler tydliga bilder och med uppgift om stad.

  • Anonym (Kaffedraken)
    BTM57 skrev 2019-10-05 22:41:03 följande:

    - Favoriter försvann (?)

    - Sökning/filtrering blev mer begränsad

    - Rutan med person visar väldigt lite information. Mest en suddig bild o en liten tydlig

    Fast för lite info var det nog problem med innan också.

    Det kunde varit fler tydliga bilder och med uppgift om stad.


    Favoriter är något jag saknar när man hittar en person i flödet man vill markera, likaså anteckningar, aktivitetshistoriken, hur många mail man fått besök osv.

    Bilderna är också för små samtidigt som chattrutan är alldeles för stor och konstig + att man inte längre kan se om mottagaren läst meddelandet, eller får nöjet att öppna ett brev när man har lust. Nu öppnas det fort man  går in i tråden och den senaste som skrev ligger öppen utan att man öppnat brevet. På det viset kan ju inte den som skrev sett om jag läst eller om han bara vara sista som skrev till mig....helt otroligt kass. Sånt är ju ett måste på en dejtingsajt. Nu ör det ju helt opersonligt och ingen spänning.

    Man får liksom ingen info alls längre om någonting och bilderna är alldeles för små som du nämner. 

    I mina konversationer kan jag knappt se personerna. Man måste nu gå in på någons sida för precis allt för att få reda på när de var inloggade och man kan inte söka på medlemsnamn längre. VÄRDELÖST!

    Det enda jag tycker är bra är taggarna som har utökats och mer smidigt att skriva och byta bild utan att man ska bli godkänd först. Hoppas de ändrar tillbaks mycket av det gamla funktionerna?!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Tillbaks till gamla HP NU!) skrev 2019-10-05 19:25:25 följande:

    Reklamen kan du slippa med Adblock ett tillägg i Firefox, finns andra med.

    Avloggningen gör du inne på dina personliga sidor, på samma ställe du loggar ut. Till höger uppe i listen.

    Det sämsta nu är att man bara kan se några få medlemmar per sida, och  det känns hämmande att ta kontakt med folk. Innan kunde man titta runt och bläddra hundra medlemmar på ett klick. Det är en gigantisk försämring!!

    Även chatten dvs meddelandena tar upp en hel sida med tomt utrymme, och medan du är inne där och skriver ser du inget annat som en död sida utan innehåll och jag känner mig instängd och att det är heldött.


    Jag har bara varit inloggad på hp via mobilen sedan uppdateringen, och tydligen har min webbläsare annonsblockerare, och när jag ska skriva eller så så kommer det fram att jag ska stänga av annonsblockeraren, går inte skriva med den på, men nu samarbetar de med facebook , säkert för facebook ska kartlägga än fler av sina användare, fy fan för facebook.
Svar på tråden Ni som har konto på HP?