• Anonym (Orolig)

    Mensvärk och blödning vecka 8

    Är i vecka 8 och vaknade idag av mensvärk och märkte sen klarrött blod, samt lite koagulerat/klumpigt blod, när jag gick på toa. Det har sen fortsatt att komma lite rött blod, ungefär som vid mens. Är såklart väldigt orolig för missfall.

    Någon som varit med om samma? Slutade det i missfall eller inte? Om inte, vad bar då problemet?

  • Svar på tråden Mensvärk och blödning vecka 8
  • Bunny on speed

    Jag tänker spontant missfall MEN det känns ju som mensvärk när livmodern växer, och jag blödde en hel del mellan v 7 och 12. Det var en inkapslad blödning från insättningen (ivf)


    Bunnies, it must be bunnies!
  • Anonym (Orolig)
    Bunny on speed skrev 2019-10-06 11:22:47 följande:

    Jag tänker spontant missfall MEN det känns ju som mensvärk när livmodern växer, och jag blödde en hel del mellan v 7 och 12. Det var en inkapslad blödning från insättningen (ivf)


    Hade mensvärken kommit utan blödning eller bara blödning utan mensvärk så hade jag varit mindre orolig än nu när båda kom samtidigt. Förstår ju att det kutar åt att det är ett missfall men hoppas såklart att det finns någon annan förklaring.
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (kl) skrev 2019-10-06 11:19:40 följande:

    Beklagar, det låter som ett missfall....


    Tack! Förstår ju att det antagligen är det. Undrar dock vad som händer nu? Har inte blödigt de senaste tre timmarna och innan dess ungefär som mens. Antar att det måste komma massa mer blod om det är ett missfall. Funderar på om jag borde stanna hemma från jobbet imorgon eller inte.
  • Bunny on speed
    Anonym (Orolig) skrev 2019-10-06 17:28:12 följande:

    Tack! Förstår ju att det antagligen är det. Undrar dock vad som händer nu? Har inte blödigt de senaste tre timmarna och innan dess ungefär som mens. Antar att det måste komma massa mer blod om det är ett missfall. Funderar på om jag borde stanna hemma från jobbet imorgon eller inte.


    Mitt första missfall var som vanlig mens måndag förmiddag (trodde det var mens). Men det slutade efter några timmar fast smärtan ökade allt mer. Kunde knappt gå. Blödningen kom igång sen nästan 2 veckor senare.
    Bunnies, it must be bunnies!
  • Anonym (Orolig)
    Bunny on speed skrev 2019-10-06 18:00:05 följande:

    Mitt första missfall var som vanlig mens måndag förmiddag (trodde det var mens). Men det slutade efter några timmar fast smärtan ökade allt mer. Kunde knappt gå. Blödningen kom igång sen nästan 2 veckor senare.


    Superjobbigt att behöva gå och sväva i ovisshet i flera veckor. Var nyss på toa och då kom det mer blod. Fortfarande som molande mensvärk men det har inte tilltagit. Känns jobbigt att åka till jobbet om det skulle börja störtblöda (har läst att det kan göra det). Ska tinga gyn imorgon och se om jag får komma dit och göra ett vul.
  • SabinaNatacha

    Hur har det gått för dig ts?

    Jag började blöda förra torsdagen utan värk och enbart rent blod i 4 dagar. Inte en klump kom ut. Har inte fått komma in till gyn ännu då jag inte haft smärta i samband.. nytt test efter 3-4 veckor ska jag ta. Har lite molvärk nu men inga fler blödningar. Känns så osäkert när inget kommit ut heller? Känns inte som missfall men ändå inte ont i brösten längre men mår illa och huvudvärk dagligen.

  • Anonym (Anonym)

    Hej

    Synd att du blir orolig. Vissa kvinnor kan blöda och det betyder inte missfall. Det är bra att du kollar upp det. Det är så tidigt i graviditeten undrar om du har kontaktat bm. Jag hoppas du och ditt barn mår bra.

  • Anonym (Anonym)

    Hej

    Synd att du blir orolig. Vissa kvinnor kan blöda och det betyder inte missfall. Det är bra att du kollar upp det. Det är så tidigt i graviditeten undrar om du har kontaktat bm. Jag hoppas du och ditt barn mår bra.

  • Anonym (Anonym)

    Hej

    Synd att du blir orolig. Vissa kvinnor kan blöda och det betyder inte missfall. Det är bra att du kollar upp det. Det är så tidigt i graviditeten undrar om du har kontaktat bm. Jag hoppas du och ditt barn mår bra.

  • Anonym (Anonym)

    Hej

    Synd att du blir orolig. Vissa kvinnor kan blöda och det betyder inte missfall. Det är bra att du kollar upp det. Det är så tidigt i graviditeten undrar om du har kontaktat bm. Jag hoppas du och ditt barn mår bra.

  • Anonym (Anonym)

    Hej

    Synd att du blir orolig. Vissa kvinnor kan blöda och det betyder inte missfall. Det är bra att du kollar upp det. Det är så tidigt i graviditeten undrar om du har kontaktat bm. Jag hoppas du och ditt barn mår bra.

  • Anonym (Anonym)

    Hej

    Synd att du blir orolig. Vissa kvinnor kan blöda och det betyder inte missfall. Det är bra att du kollar upp det. Det är så tidigt i graviditeten undrar om du har kontaktat bm. Jag hoppas du och ditt barn mår bra.

  • Anonym (Orolig)

    Hej,

    Det var tyvärr ett missfall. Konstaterades på gyn. Allt hade kommit ut av sig själv, men det kom aldrig några klumpar utan var bara som vanligt mens och gjorde inte heller ondare än vanlig mensvärk. Blödde i 4-5 dagar. Nu kollar jag med ägglossningsstickor varje dag för att leta ÄL så vi kan försöka bli gravida ingen.

  • Spegelbilden

    Kan uppdatera med att jag blev gravid igen och gick in i vecka 9 idag. Har dock börjat blöda igen, så antagligen ett tredje missfall på gång. Vid alla tre graviditeter har jag plussat sent (många dagar efter bim innan testet gett fullt utslag). Sen har jag inte haft några graviditetssymptom. Jag har ett barn sen tidigare och då plussade jag 6 dagar innan bim och mådde väldigt illa och hade andra graviditetssymptom. Så nu när jag inte kände nått så har jag bara gått och väntat på ytterligare ett missfall.

Svar på tråden Mensvärk och blödning vecka 8