Inlägg från: Starstruck91 |Visa alla inlägg
  • Starstruck91

    Galen katt

    Har också en kattunge hemma just nu, lite yngre men full med energi. Han hoppar på bord, biter på sladdar, hoppar på våra fötter och klättrar på benen mm. Vi säger stopp och lyfter ner honom från bord, tar bort sladdar och kastar iväg en boll eller något annat som distraherar. Efter ett tag blir han trött och går och sover. Han har en kattkompis som är snart 10 år och såklart mycket lugnare. 
    Sen är ju alla katter olika, brorsan till vår lillkatt som mina svärföräldrar har klättrar i gardiner och sladdar runt i hela lägenheten, Det är ju så dom är. Men försök kanske med en blomspruta? I alla fall när den gör fel, är lite emot det själv men vi skaffade en på prov och bara efter någon dag så räckte det med att han såg den så slutade han om han gjorde något fel. 

    Har du provat att gå ut med honom i sele? Då kanske han blir lite trött av alla nya intryck och tar en tupplur inne sen? 

    Sen tror jag att det jag läste under här kan vara en lösning kanske, att ta bort lite, rensa lite bland leksakerna om allt ligger framme. Det blir kanske lite ''överbelastning'' för honom (om du förstår vad jag menar). Sen kommer han ju bli lugnare när han blir äldre. 
Svar på tråden Galen katt