• Sun 6 Oct 2019 20:35
    75 visningar
    12 svar
    12
    75

    Hitta den rätta

    Hej! Jag är en grabb på18 år och söker en tjej. Men vet inte hur jag ska ta mig till efter som jag är oskuld och lite osäker på det här ämnet. Svara gärna om ni har några idéer. Om ni också har samma problem så kan ni alltid pm mig.

  • Svar på tråden Hitta den rätta
  • Xzx
    Mon 7 Oct 2019 00:57
    #1
    +1

    I din profil står det att du är 49...

  • Anonym (ånger­manlän­ning)
    Mon 7 Oct 2019 01:02
    #2

    Om det stämmer att du är 18 då är mitt råd till dig att se till att bara få det gjort annars kommer det bli ett hinder och göra att du inte vågar när du blir äldre och sen sitter du som jag 40år och missat tåget.

  • Anonym (tyra)
    Mon 7 Oct 2019 02:10
    #3
    +1

    Du är 18, oskuld och lite osäker(naturligt). Hur många 18-åriga tjejer som också är oskulder och lite osäkra finns inte? Alla börjar någonstans.

  • Eriksl­ust
    Mon 7 Oct 2019 02:48
    #4
    Anonym (tyra) skrev 2019-10-07 02:10:59 följande:

    Du är 18, oskuld och lite osäker(naturligt). Hur många 18-åriga tjejer som också är oskulder och lite osäkra finns inte? Alla börjar någonstans.


    Är du erfaren?
  • Anonym (tyra)
    Mon 7 Oct 2019 02:52
    #5
    Erikslust skrev 2019-10-07 02:48:08 följande:

    Är du erfaren?


    Exakt vad är det för en fråga att ställa till en FRÄMLING?!
  • Mon 7 Oct 2019 09:20
    #6

    Erikslust

    Jag är inte erfaren

  • Mon 7 Oct 2019 09:34
    #7

    Ibland brukar jag även tänka att jag ska dra ut på krogen med mina kompisar för att möjligtvis kunna hitta någon,

    Men problemet är att mina kompisar vill bara gå till tråkiga ställen eftersom dom har flickvän.

  • Anonym (ånger­manlän­ning)
    Mon 7 Oct 2019 23:30
    #8
    M4ret skrev 2019-10-07 09:34:59 följande:

    Ibland brukar jag även tänka att jag ska dra ut på krogen med mina kompisar för att möjligtvis kunna hitta någon,

    Men problemet är att mina kompisar vill bara gå till tråkiga ställen eftersom dom har flickvän.


    En sak du ska tänka på är att än så länge skulle ingen reagera om du inte är erfaren så det är nu då ska försöka. Jag är 40 och när jag var i din ålder då trodde man att det var kört om man inte hade gjort det för det kändes som att det skulle vara gjort i högstadiet. Det gjorde att jag aldrig vågade och ja nu är det kört. Det du måste försöka är att få mod att lägga in en stöt och ta att dom dissar dig. För dom kommer inte komma till dig du måste ta kontakt. Sen. Jag fegade hela tiden och blev blyg och det ger inget.
  • Mon 7 Oct 2019 23:38
    #9

    Jag känner lite så som du skriver. Har bara en fråga är du fortfarande oskuld? Bara nyfiken

  • Anonym (ånger­manlän­ning)
    Mon 7 Oct 2019 23:54
    #10
    M4ret skrev 2019-10-07 23:38:07 följande:

    Jag känner lite så som du skriver. Har bara en fråga är du fortfarande oskuld? Bara nyfiken


    Japp det blev bara svårare och svårare när jag kom över 20 kändes det omöjligt eftersom jag var skiträdd att det skulle märkas om jag försökte. Nu har jag sett att folk skriver att det tydligen skulle gått bra ändå. Fast nu när jag är 40 är det kört för är man fumlig i den åldern då dissas man direkt. Sen i fyllan hade jag säkert kunnat få med mig någon vem som helst för jag kunde bli väldigt pratig och så när jag fått i mig lite. Men jag litade inte på mitt omdöme när jag var full jag vill ju inte tex göra någon på smällen. Sen är jag inte en ons kille jag ville göra det med någon som jag älskade. Sen har ett annat problem varit att jag bott i Norrland. Det går säkert 10 singelkillar på varje singeltjej så är man blyg då finns det en massa killar som tar för sig. Verkar som om det kommer bli tufft för er som kommer nu för vi är betydligt fler män än kvinnor i Sverige nu. Vet inte om jag hörde rätt men i åldersgruppen 15år tror jag att det var 20000 fler killar än tjejer. Ett tips som jag kan ge dig som jag skulle göra om jag fick chansen igen och det är att resa för det verkar vara lättare då. Har själv funderat på att kanske ge det en sista chans och åka på en långresa ett halvår eller så för dels så känns det som att det kvittar om någon tjej utomlands märker att man är oerfaren risken att man skulle stöta på henne hemma är liten. Sen verkar kvinnorna vara bättre på att ta kontakt utomlands. Åtminstone låter det som det när man snackar med amerikaner och andra dom brukar klaga på att tjejer här verka kalla eftersom dom inte tar kontakt. 
  • Tue 8 Oct 2019 00:01
    #11

    Jag ska ta åt mig utav det du har skrivit och försöka få till det så snart som möjligt. Tack för svar

  • Anonym (ånger­manlän­ning)
    Tue 8 Oct 2019 00:09
    #12
    M4ret skrev 2019-10-08 00:01:15 följande:

    Jag ska ta åt mig utav det du har skrivit och försöka få till det så snart som möjligt. Tack för svar


    Ett annat tips för dig som är ung. Kör ett work and travel visum till Australien. Det är ett visum då får söka en gång i livet och du måste göra det innan du fyller 30 vilket är lugnt för dig. Med det visumet får du jobba i Australien och Nya Zeeland i ett år. Du får jobba med vad du vill. Då kan du endera resa runt och ta småjobb och bo på hostel. Och bor du på hostel då kommer det bo en massa tjejer där som du kan lära känna. Eller kan du skaffa en lägenhet och ta ett mer vanligt jobb och försöka lära känna folk på det sättet. Endera kommer du träffa någon trevlig och skulle du inte göra det då har du ändå upplevt ett äventyr. Och är du orolig för att resa så långt själv så behöver du inte oroa dig massor av svenska ungdomar gör det så du kommer lära känna folk och det finns företag som kan hjälpa dig med att komma i ordning där ifall du behöver hjälp med det.
Svar på tråden Hitta den rätta