• Tom Sawyer

    Hälsans kök har tagit bort sojakorv?!

    De har gjort om den till vegansk, och därmed sabbat hela produkten. Den både smakar och ser ut som sk*t om du frågar mig.
    Alla som håller med, kontakta dem och klaga tack. Om tillräckligt många gör det, och vägrar att köpa den nya äckliga - så kanske de inför klassikern igen.

    PS: Hittade vegansk "Peas of heaven" grillkorv  på Ica häromdagen, den var helt ok tycker jag =)

  • Tom Sawyer

    Så här svarade på varför de gjort sin korv oätlig:
    *flinar åt att jag kommer att "Stay tuned ivär sociala media!"
    SkrattandeTack  för ditt mail.

    Vi blir så glada att höra att du har varit en trogen konsument. Så tråkigt att det nya receptet inte passade er. Vi har ersatt den tidigare sojakorven med denna nya veganska varianten. Vi har gjort om produkten helt och ändrat receptet. Den har gått från vegetarisk till vegansk och har nya kryddor så den ska smaka annorlunda.

    Vi har lyssnat på er våra engagerade konsumenter och förstått att det förändrade receptet inte uppskattas av alla. Era åsikter är självklart mycket viktiga för oss. Därför sätter vi nu genast igång med att se över vad vi kan göra för att ändra produkten så att den passar våra konsumenters förväntningar. Vi kan tyvärr inte säga hur lång tid utvecklingsarbetet tar och kan därför inte säga när det nya receptet kommer ut i butik. Tyvärr kommer Sojakorven dock inte tillbaka. Stay tuned ivär sociala media!

Svar på tråden Hälsans kök har tagit bort sojakorv?!