• Anonym (:?()
    Wed 9 Oct 2019 23:46
    2147 visningar
    75 svar
    75
    2147

    Hur ofta har ni som vart ihop längre än 10 år sex med varandra?

    Ja hur många ggr i veckan är det?

    1gång/vecka

    2ggr/vecka

    3/ggr?

    Vill gärna att de som vart ihop över 10 år svarar för jag vet att man har oftare sex de första åren när man är nykär.

  • Svar på tråden Hur ofta har ni som vart ihop längre än 10 år sex med varandra?
  • Anonym (P46)
    Fri 11 Oct 2019 15:49
    #51
    Anonym (Fd) skrev 2019-10-11 13:14:21 följande:

    En fråga till er som vill ha mer sex än ni har, där ni hänvisar till att det är partners förtjänst att fet inte blir oftare. Hur hade ni reagerat om personen hade sagt sanningen istället för en vit lögn som att jag är trött, huvudvärk, pallar inte, mens, är inte fräsch osv osv..

    De flesta gångerna vill man ju inte bara. Man orkar inte dra igång för att se om man får lust. Man vill inte ge falska förhoppningar till partnern. Kort och gott. Hur tror ni att er reaktion hade blivit om partner sa nej jag vill inte.

    Hade ni känt er mer ratade än en vit lögn som ni ändå förstår är en bortförklaring för ett NEJ.


    Nu vet jag inte om jag direkt hänvisar till min partner. Eller, jo det gör jag. Jag upplever att jag vill har mer sex än min partner vill. Jag upplever att det är jag som främst tar initiativ. Tar inte jag initiativ så kan det gott och väl gå 2-3 veckor mellan gångerna. Jag har testat att sluta ta initiativ, slutat att tänka "för mycket på denna fråga". Det har inte nödvändigtvis lett till något bättre, eller att jag mått bättre.

    Dock, sett till hela vår relation tidsmässigt, så är varken jag eller min sambo den avvisande typen. Vi är bägge ganska sexuella, vill gillar sex, vi gillar vårt sex (kvalitetsmässigt) det har vi varit öppna och tydliga med mot varandra, och vi har alltid varit överens om att sex är en viktig del för en hälsosam relation och därmed att avsaknad av sex inte är hälsosamt för (iaf vår) relation/en. För ett par år sedan så kunde jag nog räkna på färre fingrar än på ena handen de gånger en sexuell invit blivit avvisad mellan oss två. Ett rakt "nej, jag vill inte" eller "nej, har inte lust", har i princip aldrig förekommit i vår relation.

    En vit lögn? Tja, någon gång möjligen, men även de har varit få måste jag säga.

    De senaste tre åren har jag dock fått en känsla mer av att hon inte har samma behov, det behöver inte vara "lika mycket", "lika ofta". Någon enstaka gång har den illavarslande "kan-vi-få-det-avklarat-känslan" infunnit sig. Det är ingen rolig känsla... Då avstår jag hellre... och tar hellre ett rakt "tack men nej tack".
  • Anonym (Fd)
    Fri 11 Oct 2019 15:58
    #52
    Anonym (P46) skrev 2019-10-11 15:49:55 följande:

    Nu vet jag inte om jag direkt hänvisar till min partner. Eller, jo det gör jag. Jag upplever att jag vill har mer sex än min partner vill. Jag upplever att det är jag som främst tar initiativ. Tar inte jag initiativ så kan det gott och väl gå 2-3 veckor mellan gångerna. Jag har testat att sluta ta initiativ, slutat att tänka "för mycket på denna fråga". Det har inte nödvändigtvis lett till något bättre, eller att jag mått bättre.

    Dock, sett till hela vår relation tidsmässigt, så är varken jag eller min sambo den avvisande typen. Vi är bägge ganska sexuella, vill gillar sex, vi gillar vårt sex (kvalitetsmässigt) det har vi varit öppna och tydliga med mot varandra, och vi har alltid varit överens om att sex är en viktig del för en hälsosam relation och därmed att avsaknad av sex inte är hälsosamt för (iaf vår) relation/en. För ett par år sedan så kunde jag nog räkna på färre fingrar än på ena handen de gånger en sexuell invit blivit avvisad mellan oss två. Ett rakt "nej, jag vill inte" eller "nej, har inte lust", har i princip aldrig förekommit i vår relation.

    En vit lögn? Tja, någon gång möjligen, men även de har varit få måste jag säga.

    De senaste tre åren har jag dock fått en känsla mer av att hon inte har samma behov, det behöver inte vara "lika mycket", "lika ofta". Någon enstaka gång har den illavarslande "kan-vi-få-det-avklarat-känslan" infunnit sig. Det är ingen rolig känsla... Då avstår jag hellre... och tar hellre ett rakt "tack men nej tack".


    Du tänker mer att det är biologisk? Att mannens lust är mer konstant än en kvinnas. Vi ?torkar ju ut? så småningom. Eller är det bara att ni varit ett par så länge att sexet inte är prio för henne mer?

    Tänkte bara skala ner det lite och sätta dina ord på vad du tror gör att hon är mindre intresserad än förut.
  • Anonym (Man, 41)
    Fri 11 Oct 2019 18:47
    #53

    1 gång per vecka

  • Anonym (Eeeeh­)
    Fri 11 Oct 2019 18:56
    #54
    Anonym (Fd) skrev 2019-10-11 14:06:22 följande:

    Tror jag med. Själv dröjde det minst 3-5 år av ständigt ratande innan jag förstod att det var för att jag inte attraherades av honom mer. Såg inte honom som någon sexuell varelse hur kåt han än var. Det var superlätt att säga nej jag vill inte, till honom. Jag sket i om han blev sur. Hade ju ändå inga kärlekskänslor. Kunde ligga vaken innan honom och titta på honom och tänka fy, vad gör jag här! Sen glömdes det bort för livet hade sin gilla gång. Inte schysst alls från min sida. Han ville dessutom ha ett barn till som jag vägrde. Nu är han över 40 och kommer ha svårt att hitta en ny som vill föda fler barn till honom.


    Nä då, han kommer nog hitta en så du behöver inte känna skuld över det, bara att du dröjde med s-mässa.
  • Anonym (Höst)
    Fri 11 Oct 2019 19:37
    #55

    25 år ihop, tre barn och två heltidsjobb. Snittar nog på 2 ggr i veckan. Var väl lite oftare innan barn och nattjobb och stora kvällströttheten gjorde sitt intåg för 15 år sen, men de gånger vi har sex är det rejält kvalitetssex. Första tio åren ihop, innan det blev så mycket av allt blev det ju ibland rätt ofta, men en stor del var snabbisar och en del när man inte var supersugen men inte hade nåt bättre för sig. Så mer sällan nu, men bättre.

  • Anonym (Lola)
    Fri 11 Oct 2019 20:07
    #56

    Vi har varit tillsammans i 16 år, har 3 barn tillsammans varav den minsta bara är drygt året. Vi har sex 1-3 ggr i veckan.

  • Anonym (sex är inte allt)
    Fri 11 Oct 2019 20:40
    #57

    Vi är 34 och 33 och har varit tillsammans i 13 år, inga barn. Skulle säga att det blir sex några ggr per år. Det går ofta några månader mellan tillfällena.

    Kan tillägga att vi kan älska varandra utan att ha sex även om det såklart är trevligt när det händer.

  • Anonym (tyra)
    Sat 12 Oct 2019 04:09
    #58

    Vi är 42 och 45 och har varit ett par i 29 år, han jobbar heltid och jag har mitt lilla företag hemifrån som inte tar så värst mycket tid. Vi har sex cirka dagligen.

    Våra barn är 25, 24, 22, 19, 17, 16, 16, 8, 6, 5. De fyra äldsta bor inte hemma.

  • Anonym (Nej)
    Sat 12 Oct 2019 21:10
    #59
    Anonym (tyra) skrev 2019-10-12 04:09:43 följande:

    Vi är 42 och 45 och har varit ett par i 29 år, han jobbar heltid och jag har mitt lilla företag hemifrån som inte tar så värst mycket tid. Vi har sex cirka dagligen.

    Våra barn är 25, 24, 22, 19, 17, 16, 16, 8, 6, 5. De fyra äldsta bor inte hemma.


    Funderat på att sluta ha sex, eller använda skydd?
  • Anonym (tyra)
    Sat 12 Oct 2019 21:32
    #60
    Anonym (Nej) skrev 2019-10-12 21:10:05 följande:

    Funderat på att sluta ha sex, eller använda skydd?


    Du tänker att vi bara haft sex nio gånger?
Svar på tråden Hur ofta har ni som vart ihop längre än 10 år sex med varandra?