• Anonym (Nyfiken ts)

    Brukar du kolla på TV?

    Brukar du det?

  • Svar på tråden Brukar du kolla på TV?
  • Anonym (Nyfiken ts)
    Anonym (Cissi) skrev 2019-10-10 08:15:53 följande:

    Vi har inga tv-kanaler men jag ser på sport live ändå. Bara för att man streamar behöver man ju inte titta i efterhand.

    Annars är det praktiskt, tycker jag, att kunna kolla hela svt:s dokumentärutbud och välja det man helst vill se för stunden. De är ju inte färskvara på samma sätt som sportsändningar.


    Vad menar du med att du inte har några kanaler? SVT1 och 2, 6an och TV4 ingår ju gratis.
  • Rödtjärnens Anna

    Ser inte alls på tv på sommarhalvåret. Vi är ofta ute från morgon till kväll, lyssnar på radio på kvällarna ibland.

    På höst-vår ser vi på vanlig tablå-tv ett par timmar per dag, sonen 2 år får en 0,5-1 timmes tv tidigare på kvällen, vi vuxna ser på tv någon timme efter han lagt sig. Lyssnar gärna på radio istället.

    Själv gillar jag varken film eller serier, sport går bort också. Så det blir mest underhållning och dokumentärer.

  • Anonym (Nyfiken ts)
    Rödtjärnens Anna skrev 2019-10-10 09:59:08 följande:

    Ser inte alls på tv på sommarhalvåret. Vi är ofta ute från morgon till kväll, lyssnar på radio på kvällarna ibland.

    På höst-vår ser vi på vanlig tablå-tv ett par timmar per dag, sonen 2 år får en 0,5-1 timmes tv tidigare på kvällen, vi vuxna ser på tv någon timme efter han lagt sig. Lyssnar gärna på radio istället.

    Själv gillar jag varken film eller serier, sport går bort också. Så det blir mest underhållning och dokumentärer.


    Härligt att höra om någon som är utomhus mycket och inte sitter vid en platta eller är beroende av sociala medier.
  • Rödtjärnens Anna
    Anonym (Nyfiken ts) skrev 2019-10-10 10:11:25 följande:

    Härligt att höra om någon som är utomhus mycket och inte sitter vid en platta eller är beroende av sociala medier.


    Vi har turen att ha möjlighet kunna vara ute och framförallt intresset att vara ute så mycket som möjligt. Då väljer man bort tv/stream, sociala medier, slösurf mm. i synnerhet på sommaren.
  • Anonym (L)

    Jag har varken tittat på eller haft tillgång till vanlig tv på många år. Streamar om det är någon serie jag vill följa eller om det är något sportevenemang men det kan gå rätt lång tid mellan gångerna. Har inget som står igång i bakgrunden om dagarna så som många med vanlig tv har. 

  • Anonym (Nyfiken ts)
    Rödtjärnens Anna skrev 2019-10-10 11:10:30 följande:

    Vi har turen att ha möjlighet kunna vara ute och framförallt intresset att vara ute så mycket som möjligt. Då väljer man bort tv/stream, sociala medier, slösurf mm. i synnerhet på sommaren.


    Det är jättebra.
  • Anonym (My)

    Streamar alltid när jag är hemma. Kollar alltid på tv på jobbet.

  • Anonym (Tvn)

    Det beror på vad du menar med TV. Jag tittar på en TV-skärm så gott som varje dag. Ofta någon form av underhållningsprogram. Men vi ser aldrig på tablå-TV. Har inte gjort på många år. Har Apple-TV och ser mest på SVT. Barnen och maken ser mycket på Netflix.

  • flygrl

    Visst kollar jag på TV MEN då oftast streamat och på TVn via Apple TV. Fast ser en del tablå TV med ska erkännas.

  • Anonym (Anti)

    Nej. Jag har en tv men använder den inte. Brukar känna obehag av en större skärm även vid bio, föreläsningar eller liknande när stor bildskärm används.

    Kollar på det jag gillar genom min lilla skärm på telefonen.

  • Anonym (Nattetid)

    Ja, medan jag ammar, söver lillen och när han somnat ( svårt lägga honom ifrån sig + att jag vilar/sover då med). Det går en del roligt mitt i nätterna som tur är!   Dagtid kan det bli några minuter Nick Jr då och då med 2-åringen. Glad

  • smulpaj01
    Anonym (Nyfiken ts) skrev 2019-10-10 09:55:10 följande:

    Vad menar du med att du inte har några kanaler? SVT1 och 2, 6an och TV4 ingår ju gratis.


    Jag har inte heller några kanaler, inte ens dessa.
Svar på tråden Brukar du kolla på TV?