• Alexi

    Ni med flera skolbarn som håller på med aktiviteter

    Ni som har minst två barn i skolålder som båda håller på med aktiviteter, hur är ert vardagsliv? Jag bara undrar om alla kämpar sig blå med logistik och skjuts och fixande så man i perioder inte hinner prata om annat med sin partner än just logistik och fix. Det är ju regelbundet saker i skolan dessutom som utflykter, utvecklingssamtal och allt sånt som också ska planeras) och sen träning och jobb osv osv.

    Vi jobbar båda heltid med 40-60 minuter resväg. Båda barnen håller på med två aktiviteter var där det är lagsporter. Vi älskar deras sporter och uppmuntrar och är engagerade, jag är lagledare i ett lag tex och tycker det är roligt på alla sätt. Men just det här galna vardagslivet där allt handlar om livspusslet undrar jag ibland om alla känner.

  • Svar på tråden Ni med flera skolbarn som håller på med aktiviteter
  • Alexi

    Något av barnen har träning i lagsport varje vardag (måndag-torsdag). En dag i veckan har ena barnet träning och behöver skjuts samtidigt som andra barnet hämtas från annan aktivitet ihop med kompis (vi hämtar varannan vecka med den familjen) Alltid matcher för oftast båda barnen varje vanlig helg under skolperioden. I övergångsperiod mellan vinter och sommarsport som nyligen så var det matcher i två sporter för ena barnet samma helg. Plus att man har caféansvar en halv dag.

    Sen tillkommer ju allt annat. Den här veckan har de utflykt i skolan så att båda barnen ska ha lite extra matsäck med sig. Sen var det utvecklingssamtal för ett barn och det andra har om två veckor. Och sen läggs ju ovanpå allt detta när vi har någon jobbaktivitet på kvällstid, saker som ska fixas i huset (typ ta emot hantverkare, sotare och allt sånt). Och vi vuxna behöver också röra på oss. Så det är ju frivilligt allt detta och vi vill inte välja bort något med barnens aktiviteter, vi tycker ju lagsporter är toppen.

    Så jag är inte ute efter en mirakellösning, vi har ju valt vårt liv , utan mer reflektion över hur andra upplever sin vardag.

Svar på tråden Ni med flera skolbarn som håller på med aktiviteter