• Anonym (Holly)

    Sluta med Citalopram 20mg - gå ner i vikt?

    Hej.

    Jag har ätit Citalopram i 6 månader nu, började med 10mg och sedan 20mg veckan därpå. Har mått jättebra på dem och fick dem främst för ångest. Har samtidigt gått ett KBT program och nu känns allt väldigt avlägset och jag tycker mig må väldigt bra, har inga ångestattacker alls.
    Min läkare sade att jag kan testa att sluta om jag känner för det och funderar på att trappa ner till 10mg för att se hur det känns och om jag inte märker någon försämring, avsluta helt vecka 2.
    Min främsta anledning är för att jag tickat upp 15 kg i vikt på det här halvåret och tycker det påverkar mig mer och mer negativt.
    Någon som erfarit detta? Går man neråt igen? Inte ändrat matvanorna alls men haft NOLL lust till träning, mindre än när jag mådde dåligt. 

  • Svar på tråden Sluta med Citalopram 20mg - gå ner i vikt?
  • Anonym (Antidepp)

    Har också gått på dem men GI k inte upp i vikt, troligen har du gått upp för du ätit mer än du gjort av med. Även om du själv inte kan se att du ätit mer, men du erkänner att du rört dig mindre.

    Att ta bort tabletterna kommer inte hjälpa dig gå ner i vikt, dock kan de ha ökat din aptit eftersom de fick dig att må bättre.

    Kalorier in ska matcha kalorier ut, eller så ska kalorier in vara färre om du önskar gå ner i vikt.

  • Anonym (Holly)

    Det jag iaf kan säga sedan jag slutat med dem är att jäklar vad det är nice att få orgasmer (lätt) igen. Gett mig själv 3 bara ikväll.

  • Anonym (N)

    Trappa ut minst lika lång tid som du ätit dem.... korn för korn helst. 10% metoden kan vara något för dig att kolla upp! :)

    Lycka till!! <3

Svar på tråden Sluta med Citalopram 20mg - gå ner i vikt?