• Anonym (Malin­)
    Thu 10 Oct 2019 20:04
    888 visningar
    20 svar
    20
    888

    Liknar du din partner till utseendet?

    Har märkt att par tenderar att likna varandra utseendemässigt.

    Sällan ser man omaka par, dvs två stycken som inte alls liknar varandra, som kanske snarare är varandras motsatser utseendemässigt. Troligtvis har detta att göra med attraktionskraft och att en dras till någon som liknar en själv. Men det måste ju finnas människor som blir förälskade i någon som inte alls stämmer överens utseendemässigt eller som de inte alls liknar?

    Liknar du din partner? 

  • Svar på tråden Liknar du din partner till utseendet?
  • Thu 10 Oct 2019 20:44
    #1

    Jag och min man är lika, vi hade kunnat vara syskon utan att nån hade tyckt det var konstigt :-P

  • Anonym (Miran­da)
    Thu 10 Oct 2019 21:39
    #2

    Jag och min exman var lika. Min nuvarande partner är väldigt olik mig. Han är lång, lite tjock, mörkhårig, bruna ögon och sneda tänder. Jag är medellång, smal, blond och stora grå ögon. Vi är dock mer lika i personligheten och behoven, så utseendet är inte det som ger oss samhörighet.

  • Anonym (Sambo­)
    Thu 10 Oct 2019 22:00
    #3

    Sambo sedan 8år.

    Vi är inte lika utseendemässigt. Vi båda är långa, han 1.81 och jag 1.83 och vi är smala men han har mörkt hår, bruna ögon, mörka fina ögonbryn och fransar.

    Jag är ljushårig, isblåa ögon och extremt ljusa ögonbryn och ögonfransar.

    Han har runt huvud, jag har mer avlångt huvud och hög panna.

    Jag hoppas vårt blivande barn ärver hans ögonbryn och ögonfransar hahaha

  • Anonym (Lakri­tstrol­l)
    Thu 10 Oct 2019 22:07
    #4

    Inte alls. Jag är adopterad, och nästan svart i hyn. Väldigt mörkbrun. Har väldigt afrikanska drag . Han ser ut som Kalles Kaviar-killen. Men vi är ganska långa bägge två. Så vi har väl det gemensamt.

    Ingen misstar oss för syskon.

  • Thu 10 Oct 2019 22:10
    #5

    Ja, i mångt och mycket. Vi är bägge två korta, blonda och blåögda.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (K)
    Thu 10 Oct 2019 22:10
    #6

    Inte alls.

    Vi ser väldigt olika ut.

  • Anonym (Njaa)
    Thu 10 Oct 2019 22:12
    #7

    Hon har mycket snyggare bröst...

  • Thu 10 Oct 2019 22:14
    #8

    Mjae. Det enda vi har gemensamt är att båda är brunetter och rätt snygga (just telling it like it is). Han är lång med sina 187 cm, jag är kort med mina 159 cm. Han är smal, jag är mullig. Han har gröna ögon, jag har bruna, fast hans är så pass mörka att man på håll kanske kan tro att de är bruna. Hans hy är även några nyanser mörkare än min, fast jag är iofs väldigt ljus.

    Jag och barnens pappa fick dock höra några ggr under våra 13 år ihop att vi var lika.

  • Thu 10 Oct 2019 22:24
    #9

    Nej inte ett dugg lika.

    Min man är lång, normalbyggd, mörkhårig med bruna ögon, och en kort uppnäsa och kantigt ansikte med grop i hakan.

    Jag är kort, rund, har gröna ögon, avlång näsa, mörkblond, och ovalt ansikte. Vårt ena barn är lik honom med stora bruna ögon, långa mörka ögonfransar, smal, lång och har uppnäsa och hakgropen. Vårt andra har isblå ögon, blont hår och har hjärtformat ansikte och är kort och mer satt i kroppen.

    Dock så har vi samma värderingar, livsmål och intressen.

  • Thu 10 Oct 2019 22:26
    #10

    Jag brukar kalla oss för Lilla Anna och Långa Farbrorn.

    Vi är inte lika till utseendet på något sätt. Han är lång, mörk (nästan svart), smal, jag är kort, mörkblond och rund.

    Våra personlighet är väldigt lika och vi har flera intressen gemensamt.

  • Anonym (Hind)
    Fri 11 Oct 2019 05:47
    #11

    Nej. Jag är kort, han är lång. Vi har helt olika ansiktsform, helt olika storlek på ögon, näsa mun, helt olika kroppsbyggnad, han har lånja spinkiga ben och jag små korta tjocka. Vi har ungefär samma hårfärg, thats it.

  • Anonym (Karol­ina)
    Fri 11 Oct 2019 06:13
    #12

    Nej, vi är helt olika, han är ljushårig och jag mörkhårig, han är lång och jag är kort, jag har runda ansiktsdrag och han mer markerade, vi har också olika dialekter. Men vi är lika i hur vi tänker och hur vi vill leva våra liv. 

  • Anonym (Nja)
    Fri 11 Oct 2019 06:58
    #13

    Vi är båda långa med normal kroppsbyggnad/vältränade. Jag är ljus och blåögd. Han mörkare, sydeuropeiska drag. Och hårig :) Ingen skulle missta oss för syskon.

  • Smultr­onmarm­elad
    Fri 11 Oct 2019 07:02
    #14

    Vi är båda långa, har samma ton i hyn och exakt samma ögonfärg. Förutom det är vi rätt olika, han är flint, jag har långt tjockt hår. Däremot tycker jag att han är rätt lik en tjejkompis till mig =P

  • Anonym (yes)
    Fri 11 Oct 2019 10:26
    #15

    Ja, vi är båda blandade och har en svart och en vit förälder. Vi har lite samma kroppstyp också. 

    Min ena bror och hans fru har också äktenskapstycke till max.

  • Fri 11 Oct 2019 10:31
    #16

    Vi har exakt samma färger. Något med mimiken är väldigt likt. Annars är maken lång och pinnig och jag kort och kurvig. Han har stor näsa och jag liten näsa. Så både och antar jag.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Lika som bär)
    Fri 11 Oct 2019 10:42
    #17

    Vi har självfallet olika drag i ansiktet, i övrigt är vi väldigt lika. Vi har samma hårfärg, hudton och samma blågröna ögonfärg, likadan ansiktsform. Jag är lite, lite rundare än honom men båda normalviktiga och liknande kroppsbyggnad. Han är 174 cm och jag 166 cm. Personligehetsmässigt är vi så lika att jag i början nästan tyckte det var lite obehagligt.. Vi har samma lugna sätt att vara, samma värderingar, samma åsikter om det mesta och gillar tom samma typ av mat. Samma målsättningar och nästan samma drömmar och mål inför framtiden. Vi har liknande bakgrund både med vår ursprungsfamilj och livssituationer.

    När vi dejtade och jag noterade hur lika vi är körde jag på att ställa frågor före honom så jag kunde utesluta att han spelade ett spel och drev med mig

    Han är definitivt min tvillingsjäl

  • Anonym (Anna)
    Fri 11 Oct 2019 10:55
    #18

    Vi är inte ett dugg lika. Men man ser ofta par som har exakt samma drag. T.ex kroknäsa båda två, eller samma mun, ansiktsform etc.

    Vore kul med exempel. 2 jag kan komma på såhär på rak arm är Börje Salming med fru, samt Hugh Grant.

  • Anonym (Nix)
    Fri 11 Oct 2019 14:53
    #19

    Nej, inte alls. Vi har typ blå ögon båda två, det är allt.

  • Anonym (A)
    Fri 11 Oct 2019 17:27
    #20

    Inte speciellt.

Svar på tråden Liknar du din partner till utseendet?