• vinter2019

    Letrozol

    Hej!

    Undrar om någon här har erfarenhet av letrozol ?

    Jag ska nämligen ta första kuren i 5 dagar på mensdag 5 för att stimulera ägglossning.

    Blev gravid för 3 år sedan och de var inte planerat men sen dess har de inte blivit något. Har pco äggstockar, storma gärna med erfarenheter både av pco och ägglossningastimulerande läkemedel

  • Svar på tråden Letrozol
  • vinter2019
    Aniona skrev 2019-10-11 10:32:51 följande:

    Jag har tagit Letrozol två omgångar. Jag och sambo försöker skaffa barn. Första omgången blev jag gravid men det slutade i mf. Är inne på andra omgången, BIM +12 negativa gravtest.

    Upplevde inte några symptom pga tabletterna någon an gångerna och har normal cykel. Fick tabletterna pga vi genomgår assisterad befruktning.


    Okej :) var de också problem för dig med din ägglossning ? Att du inte fick den som du skulle för att kunna bli gravid.
  • vinter2019
    Anonym (E) skrev 2019-10-12 07:24:40 följande:

    Hej! Har tagit min första kur nu (dubbel) var på vul i går (cd13) och hade en stor äggblåsa som skall släppa i helgen. Så jag håller både tummar o tår för att det ska funka. Men jag tog min kur dag 3 - 7.

    Jag har en son på 1 år som med blev till efter hjälp. Men då efter ett avbrutet ivf försök. Nu hoppas vi på att kroppen kommer ihåg hur den ska göra :)


    Blev du gravid med hjälp av letrozol ?
  • vinter2019
    Janaa skrev 2019-10-13 13:27:19 följande:

    Jag har tagit 5 kurer med letrozol. 1 enkelkur och 4 dubbelkurer. Använder dessutom Clear Blue Advanced fertilitetsmonitor nu för andra gången. Nu har jag runt 10 - 12 dagar kvar till BIM så vi får väl se om det tog sig denna gången. Vi har försökt lite mer än ett år utan att lyckas. Jag är 29 min sambo är 27.

    Mitt största problem jag har med Letrozol är att jag får så otroligt ont i magen runt ÄL och jag får också för mig att jag blir lite gråtmild runt tiden för ÄL. Vet inte om det är i samband med ÄL egentligen men jag tycker nog att det verkar finnas ett mönster. Blir aldrig sådan annars.


    Förstår!

    Av vilken anledning fick du letrozol utskrivet ?

    Jag har blivit gravid utan någonting men de var ett par år sedan sen nu har min Gyn sagt att jag har pco äggstockar och hon tror de är på grund av att jag inte blivit gravid efter de då jag inte har fullständig ägglossning, är de så att du inte heller har någon egen ägglossning, fick du isf ägglossning direkt när du tog letrozol ?
Svar på tråden Letrozol