• JagBehöverHjälp

    Osäker läggning

    Hej.

    Jag behöver lite tips och råd.

    Det är så att jag är en kille på 21 som inte direkt vet vad jag gillar, alltså sexuellt. Jag har alltid varit med den kvinnliga könen men på senaste tiden har jag börjat bli intresserad av den snöiga könet. Jag vill inte vara vara det heller. Jag vill hålla mig till kvinnor. Men vet inte vad jag ska göra. Jag kan inte se mig själv med en kille men jag kan tänka mig ha sex med en kille. Eller gå ner iallafall. När jag kollar på porr blir jag lite äcklad av mig men ändå så fortsätter jag kolla, men jag brukar alltid avsluta med porr på kvinnor. Är rätt osäker och vet inte riktigt vad jag ska göra. Vill inte heller göra något som jag kommer ångra. Har inte heller någon att prata med om detta. Någon som känner samma sak kanske? Eller någon som har bra tips på vad man kan göra? Tacksam för allt.

    Mvh

  • Svar på tråden Osäker läggning
  • Anonym (Henke)

    Jag vet hur du känner dig,jag är 49-år och har sex med både killar och tjejer,vilket jag njuter väldigt mycket av,jag skulle inte kunna leva ihop med en kille utan den biten så är det bara skönt härligt sex,men jag vill leva livet med en kvinna,och jag har accepterat och vet att jag är bi-sexuell.lycka till.

  • Anonym (Henke)

    På något sätt är jag det och det är enormt skönt sex om frågan var till mig.

  • Anonym (Svårt det där)

    Jag tror att det behövs ett ord för någon slags semihomosexualitet. Ett begrepp på en sexualitet som ligger någonstans mellan bisexualitet och heterosexualitet. Där man är främst hetero men lite gay istället för bisexuell-

    Där man är till 90% Hetero men lite bög ändå-sexuell för att uttrycka det krasst.

    Jag kom på att jag var sådan i 25års åldern, jag har alltid sett mig som 100% hetero innan det, och inte tvivlat på det. Men så träffade jag en transsexuell tjej. Som var född som man. Jag blev inte bara tänd på henne utan även kär i henne, nu var det sexuella väldigt svårt eftersom jag blev avtänd av hennes penis, och vi kunde göra vissa grejer men inte andra för då tappade jag lusten och kände avsmak.

    Nu funkade inte den relationen pga. mig och jag har enbart träffat cis-tjejer efter det, och har enbart känt intresse för cis-tjejer, men eftersom jag kände så för henne så kan jag inte vara helt fullt 100% hetero. Men jag ser mig absolut inte som bisexuell ändå. "Kvartsbög" eller "pseudohomosexuell" kanske? Finns inget bra ord.

  • Lugnt och spännande

    Släpp alla skamkänslor och gör bara det du vill utan att fundera på vad som är normalt. Allt sånt begränsar bara vilket skönt och spännande sexliv man kan ha.

  • Anonym (Henke)
    Anonym (Svårt det där) skrev 2019-10-13 15:40:19 följande:

    Jag tror att det behövs ett ord för någon slags semihomosexualitet. Ett begrepp på en sexualitet som ligger någonstans mellan bisexualitet och heterosexualitet. Där man är främst hetero men lite gay istället för bisexuell-

    Där man är till 90% Hetero men lite bög ändå-sexuell för att uttrycka det krasst.

    Jag kom på att jag var sådan i 25års åldern, jag har alltid sett mig som 100% hetero innan det, och inte tvivlat på det. Men så träffade jag en transsexuell tjej. Som var född som man. Jag blev inte bara tänd på henne utan även kär i henne, nu var det sexuella väldigt svårt eftersom jag blev avtänd av hennes penis, och vi kunde göra vissa grejer men inte andra för då tappade jag lusten och kände avsmak.

    Nu funkade inte den relationen pga. mig och jag har enbart träffat cis-tjejer efter det, och har enbart känt intresse för cis-tjejer, men eftersom jag kände så för henne så kan jag inte vara helt fullt 100% hetero. Men jag ser mig absolut inte som bisexuell ändå. "Kvartsbög" eller "pseudohomosexuell" kanske? Finns inget bra ord.


    Jag har inga problem med kuken,det är det som är härligt att få suga en kuk och att få känna den i anus tycker jag
  • Anonym (Svårt det där)
    Anonym (Henke) skrev 2019-10-13 15:56:28 följande:
    Jag har inga problem med kuken,det är det som är härligt att få suga en kuk och att få känna den i anus tycker jag
    Då är du nog bisexuell på riktigt då. Jag hade enorma problem med just kuken. Jag tände på allt annat, hennes ansikte, mun, midja osv. men när penisen kom fram eller jag försökte göra något med den så försvann min upphetsning och det kändes ångestfyllt och fel. Jag tyckte så mycket om henne och ville så gärna kunna vara med henne på alla sätt, men det funkade inte trots flera försök. 
  • Anonym (..)
    Anonym (Svårt det där) skrev 2019-10-13 15:40:19 följande:

    Jag tror att det behövs ett ord för någon slags semihomosexualitet. Ett begrepp på en sexualitet som ligger någonstans mellan bisexualitet och heterosexualitet. Där man är främst hetero men lite gay istället för bisexuell-

    Där man är till 90% Hetero men lite bög ändå-sexuell för att uttrycka det krasst.

    Jag kom på att jag var sådan i 25års åldern, jag har alltid sett mig som 100% hetero innan det, och inte tvivlat på det. Men så träffade jag en transsexuell tjej. Som var född som man. Jag blev inte bara tänd på henne utan även kär i henne, nu var det sexuella väldigt svårt eftersom jag blev avtänd av hennes penis, och vi kunde göra vissa grejer men inte andra för då tappade jag lusten och kände avsmak.

    Nu funkade inte den relationen pga. mig och jag har enbart träffat cis-tjejer efter det, och har enbart känt intresse för cis-tjejer, men eftersom jag kände så för henne så kan jag inte vara helt fullt 100% hetero. Men jag ser mig absolut inte som bisexuell ändå. "Kvartsbög" eller "pseudohomosexuell" kanske? Finns inget bra ord.


    Bisexuell men heteroemotionell är orden du söker efter.

    Tänk inte så mycket ts, gör det som känns rätt för dig istället. Sen om det innebär sex med nån av samma kön eller inte spelar mindre roll.
  • Anonym (Henke)
    Anonym (Svårt det där) skrev 2019-10-13 16:05:27 följande:

    Då är du nog bisexuell på riktigt då. Jag hade enorma problem med just kuken. Jag tände på allt annat, hennes ansikte, mun, midja osv. men när penisen kom fram eller jag försökte göra något med den så försvann min upphetsning och det kändes ångestfyllt och fel. Jag tyckte så mycket om henne och ville så gärna kunna vara med henne på alla sätt, men det funkade inte trots flera försök. 


    Jag klassar mig som bi,då jag njuter av själva sexet med en kille men vill inte leva tillsammans med killar.
  • Anonym (Stina)

    Jag brukar kalla mig för pandurosexuell. Det vill säga ta de byggklossar man vill ha och bygg din egen sexualitet av dessa. Är i grunden lesbisk men kan ha sex med män ibland så ett drag av bisexualitet finns det. Skiljer dock på min amorösa sexualitet och min sexualitet som enbart bygger på lust och kåthet. Har bara amorösa förhållanden med kvinnor men kan som sagt ha sex även med män. Känner igentligen inget behov av hitta ett fack att stoppa in min personlighet och min sexualitet i. Jag är jag och jag har min högst personliga sexualitet och det har jag numera utan att skuldbelägga mig själv för att jag inte passar in i den normala monogama heterosexuella normen. Hoppas att TS också hittar fram till sina klossar och bygger en sexualitet som TS trivs med utan att känna skuld för detta.

  • Anonym (:))

    Det finns inga måsten att definiera sin sexualitet om man inte vill. Man gillar det man gillar och är den man är. Själv har jag haft sex med både kvinnor och män men jag har bara haft förhållanden med män.

    Tänker för mig själv att jag i grunden är bisexuell men att normerna som jag har vuxit upp med har gjort att det är lättare för mig att agera på min attraktion till det motsatta könet. Har aldrig kommit ut eller så för jag ser inget behov av det.

  • KimLinnefeldt

    Många bra, öppnande och tillåtande inlägg här. Allt som inte skadar någon är helt okej. 

    Jag tror att uppdelningen hetero-homo är alldeles för rigid. Jag tror att vi alla är "på en skala".

    Jag tänker mig själv som binyfiken. Jag lever med en kvinna, har aldrig haft sex med en man, men fantiserar om att ha det. Sexchattar med män ibland. Kanske ska jag prova någon gång, om jag törs.

    Fantiserar ofta också om att vi är två män om min fru, och att vi även gör det skönt för varandra.

Svar på tråden Osäker läggning