• Anonym (Bee)
    Mon 14 Oct 2019 15:45
    601 visningar
    9 svar
    9
    601

    Vill verkligen behålla men partner vill inte...

    Nervösnervös skrev 2019-10-14 14:55:04 följande:

    Hej på er!

    Jag skulle behöva eran hjälp...

    I början på året så blev jag gravid, jag ville behålla men min partner ville verkligen inte (han sa dock att han skulle stanna kvar om jag valde att behålla). Men jag gjorde abort. Efter det började jag på p-ring som jag sedan slutade med eftersom att jag mådde dåligt av dem och sedan juli har jag inte varit skyddad. Detta vet såklart min partner om och vi kom överens om att han skulle ha det största ansvaret för att använda skydd eftersom jag så gärna vill ha barn. Men såklart så har han varit väldigt dålig på det och "förlitat" sig på att jag ska tala om när jag har ägglossning så vi ska köra med avbrutningsmetoden. Men idag plussade jag... och jag vågar inte berätta för honom! Vill inte att han ska bli förkrossad och jag kommer inte klara av att göra en abort till..

    Vad ska jag göra? :(


    Gör det du vill. Han verkar ju inte bry sig alls...

    Vill man inte ha barn och ska köra avbrutet samlag som enda skydd så måste man ändå köra avbrutet hela tiden, varje samlag.

    För spermier kan under de bästa förutsättningar leva upp till en vecka och ägglossning kan ingen kvinna säga med säkerhet en vecka i förväg.
Svar på tråden Vill verkligen behålla men partner vill inte...