• Anonym (sån ångest­)
    Wed 16 Oct 2019 17:25
    861 visningar
    30 svar
    30
    861

    Har ni ramlat under graviditeten- hur mår barnet idag när det är fött?

    Jag riktar mig till er som ramlat under graviditeten och hamnat på magen. Och jag vill veta hur det gick sen- hur mår era barn idag, efter förlossningen? 

    Jag är i v 23, halkade till häromdagen, slant, tappade balansen och ramlade pladask framåt på magen. Jag har sån ångest över det hela. 
    Jag fick inte ont, jag fick ingen blödning- men vi åkte in och läkare och barnmorskor tog hand om mig, de kollade mig, de körde ctg och hade koll på min puls, ev sammandragningar och bebisens hjärtljud
    Jag hade inga sammandragningar, jag läckte inte fostervatten. 

    De kollade mitt urin, blodtryck, kolla med ultraljud barnets huvud och även fostervatten mängd och om det fanns något blod i fostervattnet. 
    Allt såg bra ut- bebisen var livlig och sparkade på. 
    Ändå har jag sån ångest över att jag föll på magen. 
    De sa att barnet ligger så skyddat i magen- att det som är risk vid ett fall är om moderkakan lossar. Men så hade inte hänt och jag behövde inte vara orolig för att barnet tagit skada. 
    Det är bara att jag kan inte släppa tankarna, tänk om barnet fått en hjärnskada? Tänk om barnet blivit skadat? 

    Berätta gärna om ert fall, hur graviditeten utvecklades efteråt och hur barnet var efter förlossningen- om ni märkte några syntom som kan ha med fallet att göra? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-10-16 18:03
    Dom kollade även moderkakan hur den såg ut och låg...

  • Svar på tråden Har ni ramlat under graviditeten- hur mår barnet idag när det är fött?
  • Anonym (S)
    Wed 16 Oct 2019 17:35
    #1

    Jag föll när jag var gravid i v22 med tvillingar pladask på magen. Var ingen fara. De sa till mig att barnen är väl skyddade. Tror inte du ska oroa dig.

  • Wed 16 Oct 2019 17:36
    #2

    Ramlade jag med o studsade på magen. Tror det var rätt sent i graviditeten

  • Anonym (S)
    Wed 16 Oct 2019 17:37
    #3

    Du har ju dessutom kollat allt som går att kolla. Mig kollade de inte ens. Sa bara att eftersom jag inte blödde så var det ingen fara. Ska tillägga att mina tvillingar är idag 9 och blev inte skadade...

  • Wed 16 Oct 2019 17:37
    #4
    Lodjursungen skrev 2019-10-16 17:36:53 följande:

    Ramlade jag med o studsade på magen. Tror det var rätt sent i graviditeten


    Jo justde...allt var bra o barnet mår fint. Är sju år idag
  • Anonym (Hm)
    Wed 16 Oct 2019 17:40
    #5

    Trillade i mitten av graviditetern, det gick bra.

  • Anonym (sån ångest­) Trådstartaren
    Wed 16 Oct 2019 17:53
    #6

    En annan fråga - när underläkaren mätte fostervattnet nämnde han siffran 15 eller om det var 1,5. Men att det var normalt för den vecka jag var i, han skulle dock dubbelkolla siffrorna med sin bakjour. 
    Jag blir brydd så här nu i efterhand, var det mängden fostervattnet, han mätte? Han mätte iofs som i en ficka på ultraljudet, eller kan det varit en fosterficka han mätte. Är det normalt eller är det litet... 

    Ja, han sa som sagt att det var normalt så jag får lita på hans ord och jag vet ju inte om det var mängden vatten eller storleken på fickan eller vad han mätte.....

  • Anonym (sån ångest­) Trådstartaren
    Wed 16 Oct 2019 17:53
    #7
    Anonym (S) skrev 2019-10-16 17:35:37 följande:

    Jag föll när jag var gravid i v22 med tvillingar pladask på magen. Var ingen fara. De sa till mig att barnen är väl skyddade. Tror inte du ska oroa dig.


    Mår barnen bra idag? 
  • Anonym (sån ångest­) Trådstartaren
    Wed 16 Oct 2019 17:54
    #8
    Lodjursungen skrev 2019-10-16 17:36:53 följande:

    Ramlade jag med o studsade på magen. Tror det var rätt sent i graviditeten


    Och inget hände med barnen? De mår bra och så idag?
  • Anonym (sån ångest­) Trådstartaren
    Wed 16 Oct 2019 17:55
    #9
    Anonym (S) skrev 2019-10-16 17:37:17 följande:

    Du har ju dessutom kollat allt som går att kolla. Mig kollade de inte ens. Sa bara att eftersom jag inte blödde så var det ingen fara. Ska tillägga att mina tvillingar är idag 9 och blev inte skadade...


    Tack för att du delade med dig!
  • Anonym (sån ångest­) Trådstartaren
    Wed 16 Oct 2019 17:56
    #10
    Anonym (Hm) skrev 2019-10-16 17:40:15 följande:

    Trillade i mitten av graviditetern, det gick bra.


    Skönt att höra.... hur mår barnet idag, var du orolig något under resten av graviditeten att barnet skulle tagit skada av fallet? 
Svar på tråden Har ni ramlat under graviditeten- hur mår barnet idag när det är fött?