• Wed 16 Oct 2019 19:31
    1939 visningar
    2 svar
    2
    1939

    Bidrottninggele negativa erfarenheter

    Hej!

    När jag läser på internet om Bidrottninggelé så är det väldigt mycket positivt skrivet om detta.
    Jag har annan erfarenhet. Började äta bidrottninggelé mensens första dag för att fortsätta fram till ägglossning. Jag har haft regelbundna cykler jämt. 29 dagar lång och ägglossning på dag 14, har alltid känt av ägglossning jättemycket.
    Denna gång kom ägglossning som vanligt, men den kändes inte av (men gav utslag på test). Idag är det dag 36 på min menscykel utan mens och graviditetstest som visar negtivt. Är hungrig, uppblåst, arg och har sjuka humörsvängnningar. Jag kan inte säkert säga att detta kommer sig av bidrottninggelén men högst troligt då detta är det enda jag ändrat på.

    Men jag kan kanske tänka mig att detta fungerar bättre om man har oregelbunden mens eller något annat avvikande från "normal" cykel.

    Berätta gärna om era erfarenheter!

    Lycka till alla fina!

  • Svar på tråden Bidrottninggele negativa erfarenheter
  • Millne­ar
    Thu 17 Oct 2019 12:00
    #1

    Jag åt apiforce för tre cykler sen (dvs haft två cykler efter avslutet med testandet av apiforce)

    Hursomhelst....märkte hur trött och seg jag blev av apiforce...mådde typ illa av pillerna...Men jag fick min ägglossning (positivt test) som jag skulle, dvs ägglossningen blev ej flyttad.

    Blev ej gravid, och slutade ta apiforce för att se om mitt dåliga mående berodde på den eller om jag var sjuk av andra skäl...symtomen försvann kort efter jag slutade med apiforce (åt apiforce typ 28 dagar i rad i med jag hade läst att några påstod att den kunde hjälpa ägget att fästa...Så tog apiforce från dag 1 till ca bim)

    Men problemen slutade inte där! Om jag i vanliga fall hade mens ca 25e i varje månad...Så blev mensen uppskjuten rejält månaden efter jag slutade med apiforce ...mensen dök ej upp 25e utan först 2 och 1/2 vecka senare......Aldrig hänt förr! Min cykel har varit som en klocka .... Och ska jag gå efter när min mens kom förra månaden så borde jag ha fått den, den 15e Okt....Fortfarande frånvarande.....ångrar att jag tog apiforce-_- vilket strul så långt efter avslutad kur

  • Fri 18 Oct 2019 09:02
    #2

    Jag kan bara hålla med! Men det kan ju vara så att det hjälper till om man har långa/korta/oregelbundna cykler?

Svar på tråden Bidrottninggele negativa erfarenheter