• Anonym (Lus)

    Vad tycker du om mitt matintag idag?

    Frukost:Halv smörgås, kaffe, juice

    Lunch: Ca 30gr nötter,

    1 fröknäcke

    Några små sojabitar och ostbitar

    Middag: 1/2 potatis, 3 skivor sojakorv, 1 dl stuvad vitkål

    Kvällsmål: Två linskakor med ost o gurka, några nötter

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-10-16 21:47
    Och jag menar inte att det är normalt eller mycket. Det är ganska lite, men alldeles för lite? Hur mycket för lite?

  • Svar på tråden Vad tycker du om mitt matintag idag?
  • Anonym (Nja..)

    Rent spontant känns det alldeles för lite. Men vet ju inte de andra faktorerna så som krävande arbete m.m.

    Jag hade inte klarat mig på det.

  • Anonym (Lus)
    Anonym (Nja..) skrev 2019-10-16 21:48:09 följande:

    Rent spontant känns det alldeles för lite. Men vet ju inte de andra faktorerna så som krävande arbete m.m.

    Jag hade inte klarat mig på det.


    Tack för svar! Alltså är ju inte kroppsarbetare men går ca 45- 60 min promenad till o från jobb och går mycket i mitt jobb.
  • hammarhajen

    Jag gissar att du själv vet att det där är alldeles för lite. De flesta behöver inte skriva och fråga på ett nätforum, de flesta som gör det har problem med vikt eller ätande på något sätt.

    Det du beskriver låter mer som en femåring än en vuxen. 

  • AniieeHär

    SÄGER inte så mycket.

    Frukost:Halv smörgås, kaffe, juice - Vaddå för smörgås? Vad var det för bröd? Hur tjockt? Hur stort? Vad hade du för pålägg? Hur mycket? Hur mycket juice drack du, vad för sort?

    Lunch: Ca 30gr nötter, - vad för nötter? Var de skalade? 

    1 fröknäcke - Vad för slags fröknäcke? Hur mycket? Hade du något på? Hur mycket pålägg?

    Några små sojabitar och ostbitar - Vad för slags sojabitar? Vad för ost? Hur mycket?

    Middag: 1/2 potatis, 3 skivor sojakorv, 1 dl stuvad vitkål - Hur stor var potatisen? Vad var det för sojakorb? Hur stora var de skivorna på bredden och höjden? Vad var vitkålen stuvad i?

    Kvällsmål: Två linskakor med ost o gurka, några nötter - Jag tror alla fattar poängen vid det här laget.

    Den här dagen kan ju ha gått på allt mellan 400 och 1700 kcal....


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Anonym (Anna)

    Ja, det där är för lite, men det vet du nog också om. Jag har själv haft en ätstörning och jag skulle råda dig att söka hjälp asap. Om du inte äter sådär pga en störning bör du kontakta dietist som kan hjälpa dig äta bättre och mer.

  • Anonym (För mycket och för lite)

    Som viktväktare tycker jag att det låter som för mycket mat i points och för lite mat i näring och uppfyllnad. Du måste varit hungrig idag. Skippa juice, nötter och massa smör på mackan om du vill gå ner i vikt men ät en hel macka (av rätt sorts bröd) och en rejäl sallad med kyckling eller räkor utan dressing till lunch, två potatisar till middagen istället för en halv. Några frukter som mellanmål under dagen.

Svar på tråden Vad tycker du om mitt matintag idag?