• Anonym (Förhållande)

    Trött på min tjej och hennes beteende!

    Har ett distansförhållande och sitter just nu på tåget på väg till henne. Men det är stopp i trafiken pga omfattande signalfel. Så kommer bli försenat. Hon ska upp tidigt imorgon. Men hon vägrar att sova och är jättearg på mig. Jag har sagt att hon kan sova och vaknar hon inte när jag ringer sen så är det lugnt. Mindre kul för mig som inte kommer in men jag förstår och accepterar det. Men hon gör det till en stor sak. Jag visar henne respekt och kärlek men får typ fingret tillbaka. Är trött på att vara med någon som bara blir arg på mig hela tiden och behandlar mig som om jag vet inte vad.

    Hade ni reagerat som hon?

  • Svar på tråden Trött på min tjej och hennes beteende!
  • Anonym (Realist)

    Åk hem igen! den tjejen är inte bra för dig! Elak.

  • Anonym (iyutfr)

    Vad mer blir hon arg på? Dum sak att bli arg på dig för, att det är signalfel, det är ju knappast du som har ordnat det. 

    Du har ju dock din fulla frihet att avsluta förhållandet och hitta en som inte blir så arg på dig jämt. 

  • LoveRain

    Hon verkar frustrerad i största allmänhet och tar ut det på dig. En människa i balans reagerar inte så ologiskt som hon gör. Verkar som om det inte är första gången heller.

    Ta ett ordentligt snack med henne om att beter hon dig sådär en gång till så kommer du inte att tolerera det. Ser hon inte orimligheten i ditt beteende och ber om ursäkt så är det bara att ta första bästa tåg hem och gömma henne.

  • riboflavin

    Jag hade sagt ifrån, det är inte ditt fel att du är försenad. Ge henne en chans att be om ursäkt, annars tycker jag du vänder hemåt igen.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (Förhållande)
    Anonym (iyutfr) skrev 2019-10-16 21:54:09 följande:

    Vad mer blir hon arg på? Dum sak att bli arg på dig för, att det är signalfel, det är ju knappast du som har ordnat det. 

    Du har ju dock din fulla frihet att avsluta förhållandet och hitta en som inte blir så arg på dig jämt. 


    Allt som inte passar henne!

    Givetvis har jag det. Funderat många gånger. Men älskar hennes bra sidor för mycket så glömmer bort mig själv och den respekt jag faktiskt förtjänar.
  • Anonym (iyutfr)
    Anonym (Förhållande) skrev 2019-10-16 21:58:27 följande:
    Allt som inte passar henne!

    Givetvis har jag det. Funderat många gånger. Men älskar hennes bra sidor för mycket så glömmer bort mig själv och den respekt jag faktiskt förtjänar.
    Stolpa upp varför du älskar henne och varför du vill göra slut. Fundera på vilket som är viktigast för att du ska må bra. 

    Fundera också på hur länge sen det var som du var tex 14 år. Det känns inte som så länge sen eller hur (förutsatt att du inte är 20 haha, då får du tänka dig en ålder längre bort) ? Men ändå rätt länge sen om man tänker efter hur mycket som har hänt. 

    Tänk lika långt framåt i tiden, rätt länge är det....Hur vill du må då? Som nu? 

    När man är tillsammans med någon ska man vara det för att dennes dåliga sidor är ok ändå. Inte för att man gillar deras goda sidor. 
  • Anna60
    Anonym (Förhållande) skrev 2019-10-16 21:58:27 följande:
    Allt som inte passar henne!

    Givetvis har jag det. Funderat många gånger. Men älskar hennes bra sidor för mycket så glömmer bort mig själv och den respekt jag faktiskt förtjänar.
    Att bli arg på dig för något du inte har möjlighet att åtgärda eller ens rår för visar på en oresonlighet som är mycket märkligt. Framförallt i ett relativt nytt förhållande. Hur blir det sedan när ni är gamla och vana vid varandra och man inte visar sina bästa sidor? Är detta hennes bästa sida så skulle nog jag släppa henne. Fullständigt. Inte okey nånstans. Detta kommer bli så att du så småningom går på äggskall för att hålla henne på gott humör.
Svar på tråden Trött på min tjej och hennes beteende!