• Anonym (Mia)

    Ny singel

    Hej! Jag har nyligen blivit singel och är sugen på att börja dejta, men det känns som en enda djungel där ute. Har ni några råd att ge?

    Vilka fallgropar jag bör undvika? Vad tycker ni är svårast med dagens dejting kultur? Jag har knappt internetdejtat, men tänkt ge mig på det då det inte känns så lätt att träffa någon ute i livet.

    Tacksam för alla råd jag kan få!

    (jag är 28 och vill hitta någon att dela livet med)

  • Svar på tråden Ny singel
  • Giftskåneman

    Akta dig för att bli nätkär, välj kille så nära du kan, långdistansförhållande är oftast svåra, och dessutom dyra.

    Sen träffa fort, lägg inte ner massa tid på att skriva utan träffas så fort det går.

    Om det inte är en fullkomlig idiot, bedtäm träff så fort ni kan för en andra träff, han är lika nervös som du och behöver kanske en andra gång för våga vara sig själv.

    Lycka till.

  • Anonym (H)

    Ett tips är att inte ha för bråttom.. Dejta och ha kul, men försök inte hitta någon att dela livet med redan nu. Du är ju nyligen singel. Kanske behöver du läka? Hitta dig själv? Ha kul och inte direkt slänga dig in i något seriöst?

  • CitronTulo

    Som första råd tänker jag att du inte ska slänga dig in något för seriöst innan du är redo för det! Men brukar vara väldigt olika när man är det efter en separation så det känner du väl själv!

    Som tjej är det risk/chans att du får väldigt många meddelanden om du ska internetdejta, särskilt om du ser bra ut! Tycker att du iså fall ska lägga krutet på de som verkar intressanta på riktigt och inte lägga energi på att svara alla för att vara snäll.

    För egen del så brukar jag vilja träffas snabbt efter att man fått kontakt med någon kandidat på nätet. Det är först när jag träffar någon som jag känner om det kan bli något eller om jag kan släppa det och gå vidare. Känns därför onödigt att ha månadslånga diskussioner via mejl innan man träffas!

Svar på tråden Ny singel