• Anonym (Huh)

    Hon har alltid rätt

    Hur hanterar man en partner som alltid ska ha rätt och aldrig gör några fel? Om det är något och pga henne så vill hon jämt vända det som att det är mitt fel (och att jag skyller på henne). Det är otroligt frustrerande och psykiskt påfrestande.

  • Svar på tråden Hon har alltid rätt
  • ManoMani

    Du kanske känner att du har för många misstag eller du kanske är inte fukoserad eller bryr dig inte lika mycket som henne...
    Jag har ett sådant prolem med min man. Jag tänker på problemet att lösas och inte vems fel det är. Men tyvärr istället för att han utväcklar sig och bryr sig lite mer så att vi inte har samma problem igen och igen, tänker han att jag vill vinna och vill visa honom att han har fel!! Men tyvärr allt handlar om personlighet. Min man kanske vill absolut inte att vi lägger tiden på sådana diskussioner men det går inte att skita i saker... Vi lägger värde till saker på olika sätt. Jag är bara en noggrannare person och detta gör att jag har mindre fel i det praktiska...Noggrannheten gör att jag koncentrerar mig för mycket (inte för att just vara rädd att inte göra fel, just för att min personlighetet skapar möjlighete att jag gör mindre fel) och istället kan jag bli lite aggressiv eller otålig även om jag hatar det i mig..Tvärrtom min man som är värdens bästa pappa och man som har mycket kontroll över sitt beteende men gör mycket misstag ...

  • Anonym (Glidare..)

    Enkelt, vill du ha sista ordet? Säg bara, "du har rätt."

  • Erkens mamma

    Det beror på. Vad är det hon gör fel som hon inte vill ta ansvar för?

    Viker hon din tvätt på ett sätt som inte passar dig ska du nog fundera på varför du vill ha det på ditt sätt.

    Är det viktigare saker tex hon slår dig och vill sedan ha det till att det är ditt fel... då ska du göra slut.

  • ManoMani
    Erkens mamma skrev 2019-10-17 16:16:18 följande:

    Det beror på. Vad är det hon gör fel som hon inte vill ta ansvar för?

    Viker hon din tvätt på ett sätt som inte passar dig ska du nog fundera på varför du vill ha det på ditt sätt.

    Är det viktigare saker tex hon slår dig och vill sedan ha det till att det är ditt fel... då ska du göra slut.


    S h i t! Vad hård du är! Ska han inte försöka förändra på det?
  • Anonym (D)
    ManoMani skrev 2019-10-17 18:49:03 följande:
    S h i t! Vad hård du är! Ska han inte försöka förändra på det?

    Det går inte att förändra en människa som inte har någon respekt för en. Är det så illa måste man rädda sig själv.
  • Erkens mamma
    ManoMani skrev 2019-10-17 18:49:03 följande:

    S h i t! Vad hård du är! Ska han inte försöka förändra på det?


    Det behövs mer info här. Hur ts ska agera hänger väldigt mycket ihop med vad det är som ts respektive inte vill ta ansvar för.

    Om jag tex var ihop med en man som slåss och sedan hävdade att det var mitt fel. Då hoppas jag innerligt att jag fortfarande har självförtroende och sinnesnärvaro att ta mig ur relationen. Är det hårt tycker du?
  • ManoMani
    Anonym (D) skrev 2019-10-17 19:02:55 följande:

    Det går inte att förändra en människa som inte har någon respekt för en. Är det så illa måste man rädda sig själv.
    Hur vet du det? Du vet inte ens om det är hon som har rätt eller han ...Du vet inte vilka värden och livsriktningar de har.. Det lättaste vägen är att sluta med allt som visar sig kunna förändra på en! Självklart att många orkar inte! Är det värt att stanna med varandra och reda ut saker så slutar man egentligen inte..
  • Zwilma

    Låter som en äkta narscizist. (felstavat) dom går det inte att förändra, hur mycket man än vill....

Svar på tråden Hon har alltid rätt