• Anonym (Längt­ar efter barn)
    Thu 17 Oct 2019 16:32
    1729 visningar
    41 svar
    41
    1729

    Min sambo är inte redo för barn

    Har en pojkvän sedan tre år tillbaka som jag bott tillsammans med i två år. Det är ett helt fantastiskt förhållande, mitt lyckligaste och kärleksfullaste. Jag är strax 32 år och han är två år äldre. Han är färdigutbildad sen några år och tjänar väldigt bra, jag har också haft bra arbete och god inkomst men har återupptagit studierna och har 7 månader kvar tills examen. Vi skulle utan ekonomiska svårigheter kunna få barn trots att jag är student och min SGI är max så det vet vi är stabilt.

    Vi kommer båda från familjer med fyra barn totalt men vill ha tre barn själva, kanske fyra men förmodligen är vi nöjda med tre då vi vill ha alla samlade i ålder. Våra familjer var uppbyggda på två syskonpar med stora åldersskillnader.

    Jag börjar bli stressad över åldern och vill snart börja skaffa barn, framförallt har en stark barnlängtan börjat hos mig sedan ett år tillbaka. Vi kunde inte prata om saken vid den tiden utan att han mådde psykiskt dåligt, det framkom att det berodde på rädsla för att förlora mig pga min barnlängtan som han inte delade. Han var väldigt rädd inför samboskapskapet i början, trots att vi egentligen redan bodde sambos fast i min bostad (pga hund och trädgård). Jag flyttade in i hans hem tillslut och det var lågt engagemang i processen pga rädsla inför hans första samboende. Efteråt är han jätte glad och lycklig över att vi bor ihop och vill inte ha det på annat vis. Skämtsamt har han sagt att han skulle kunna betala för att jag ska bo tillsammans med honom och dela livet med honom, med grund i att boendet är väldigt dyrt och jag betalar en mindre del pga studentbudgeten.