• Anonym (När?)

    Bli presenterad för hans barn. När?

    Hur länge skall man vara tillsammans innan en man kan referera till en som något annat än "min kompis Hanna" till sitt barn? (Hanna är påhittat namn)

    Ett barn som inte är så litet utan i mellanstadieåldern. När de separerade flyttade mamman direkt in med en annan man (som hon hade träffat i månader bakom makens rygg). Så barnet har redan träffat mammas nya...hon bor delvis hemma hos mammas nya tom. Barnet vet att mamma och pappa snart är skilda. Men jag är ändå "Min kompis Hanna" som han inte ens pussar framför henne...

    Vi har dejtat i en månad, och träffats nästan varje dag den tiden...det är tre månader sedan de separerade...men jag är fortfarande "Min kompis Hanna".

    Är jag orättvis nu??

  • Svar på tråden Bli presenterad för hans barn. När?
  • Anonym (Hmmm)

    Om nåt år kanske, dvs om förhållandet håller så länge. Det räcker med en oansvarig förälder som kastar in barnet i en ny relation innan de ens är skilda.

  • Anonym (Separerad)

    Jag kan bara tala utifrån mig själv. Ja är själv separerad men det var dock när mina barn var väldigt små. Under 2 år! Jag hade dem på heltid så de var inte jätte lätt att träffa en ny utan att barnen var medvetna. Men även fast dom var små så tog det iallafall minst ett halv år innan jag pussade nuvarande sambon framför dem.. Om de hade varit äldre hade jag förmodligen väntat betydligt längre.. Och om jag talar utifrån idag så är mina barn 8 och 9 år. Deras Pappa har varit rätt duktig på att aktivt träffa nya tjejer och presentera dom efter nån månad. Vet inte hur många gånger jag hört barnen säga jaha då har pappa träffat en ny igen... Tycker det är otroligt tragiskt. Så jag hoppas att han väntar en stund till med att presentera dig.

  • Anonym (Omg)

    Stackars barn som bli inkastad i den ena nya saken efter den andra. Ta det lugnt!

  • Anonym (hmm)

    Haha, det lät ju som om ni hade dejtat i ett år typ! En månad är ju ingenting. Vet ni ens själva var ni är med varandra? 

    Du får nog vänta några månader till skulle jag kunna tro!

  • Anonym (När?)
    Anonym (hmm) skrev 2019-10-17 16:53:11 följande:

    Haha, det lät ju som om ni hade dejtat i ett år typ! En månad är ju ingenting. Vet ni ens själva var ni är med varandra? 

    Du får nog vänta några månader till skulle jag kunna tro!


    En intensiv månad. Så det är inte så att vi bara setts ett par ggr. Utan jag har vart hemma hos honom nästan varje dag.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (När?) skrev 2019-10-17 16:56:05 följande:
    En intensiv månad. Så det är inte så att vi bara setts ett par ggr. Utan jag har vart hemma hos honom nästan varje dag.
    Det spelar ingen roll, en månad är en månad. Jag är förvånad att han ens har presenterat dig för barnet. 

    Men för att svara på din fråga; ja, jag tycker att du är orättvis. Tänker du ens på vad det här barnet går igenom? En separation (som oftast är svårare ju äldre barnet är), träffat mammans nya, träffat "pappas nya vän", bytt bostad, fått anpassa sig till nya rutiner m.m. allt detta inom 3 (!) månader!
  • Anonym (E)
    Anonym (När?) skrev 2019-10-17 16:56:05 följande:

    En intensiv månad. Så det är inte så att vi bara setts ett par ggr. Utan jag har vart hemma hos honom nästan varje dag.


    En månad är ändå bara en månad även om ni har träffats intensivt. Innan man presenterar för barnen så behöver man vara väldigt säker på att förhållandet kommer att vara länge och det kan man oftast inte veta så snart för man känner inte varandra på riktigt än.

    Det är ju han som är förälder så han bestämmer när han vill göra det. Sex månader är en mer lagom tid att ha hunnit se hur man funkar ihop på riktigt.
  • Jonnynilsson
    Anonym (Hmmm) skrev 2019-10-17 16:41:19 följande:

    Om nåt år kanske, dvs om förhållandet håller så länge. Det räcker med en oansvarig förälder som kastar in barnet i en ny relation innan de ens är skilda.


    Ungefär så ja.
  • Anonym (När?)
    Anonym (hmm) skrev 2019-10-17 17:06:06 följande:
    Det spelar ingen roll, en månad är en månad. Jag är förvånad att han ens har presenterat dig för barnet. 

    Men för att svara på din fråga; ja, jag tycker att du är orättvis. Tänker du ens på vad det här barnet går igenom? En separation (som oftast är svårare ju äldre barnet är), träffat mammans nya, träffat "pappas nya vän", bytt bostad, fått anpassa sig till nya rutiner m.m. allt detta inom 3 (!) månader!
    Men vad barnet går igenom är ju inte mitt fel? Jag rörde inte hennes pappa och berättade att jag ville ses utanför jobbet och att jag är attraherad av honom förrän efter hans separation.   
Svar på tråden Bli presenterad för hans barn. När?