• Anonym (Z)

    Varför värderas en frågeställning olika beroende på om en man eller kvinna ställer frågan?

    Många trådar på FL har startats med i stort sett identiska frågeställningar. Vissa startade av män, vissa av kvinnor, vissa av okänt kön.

    Många gånger ser man direkt hur olika ts bemöts beroende på om exakt samma fråga är ställd av en man eller en kvinna.

    Varför då?

  • Svar på tråden Varför värderas en frågeställning olika beroende på om en man eller kvinna ställer frågan?
  • Anonym (tp)

    Jag tycker att dessa frågeställningar inte alls brukar vara så lika som folk säger eller så är de utformade på ett sådant sätt att man förstår att det är fejk. Svaren kommer därefter. Sen är det alltid en bunt medlemmar som svarar knepigt vilket kön som än startat tråden.

  • Anonym (Emma)

    Har med lagt märke till det. Tror det beror på fördomar och normer.

  • Anonym (För att hjälpen skiljer sig åt...)

    För att man kan, beroende på kön i olika frågor ge olika svar. Tex. "Hej jag heter Anna och är kär i min killkompis, hur skall jag göra för att han skall känna likadant?" jämfört med "hej jag heter pelle och är kär i min tjejkompis, hur skall jag göra för att hon skall känna likadant?"

    Man kan ge kvinnor väldigt annorlunda råd om män, än vad man kan ge män om kvinnor. I just det här fallet är det betydligt roligare att svara en kvinna i en identisk frågeställning med bara bytt kön, eftersom hon har en uppsjö alternativ och agerande som man kan tipsa henne om. Väldigt lite till honom.

  • Anonym (s)

    Mycket är det att män som är olyckliga för att dom inte hittar någon får tonvis med skit och höra att dom är värdelösa. Och råden dom får är att sänka kraven så lågt dom kan och ta en nerknarkad tjej i slummen. Medans en tjej får rakt motsatt respons. Överhuvudtaget är det en hård attityd mot män som är olyckliga. Män ska vara starka och tåla allt verkar vara modellen.

  • Anonym (Peter)
    Anonym (s) skrev 2019-10-17 20:51:51 följande:

    Mycket är det att män som är olyckliga för att dom inte hittar någon får tonvis med skit och höra att dom är värdelösa. Och råden dom får är att sänka kraven så lågt dom kan och ta en nerknarkad tjej i slummen. Medans en tjej får rakt motsatt respons. Överhuvudtaget är det en hård attityd mot män som är olyckliga. Män ska vara starka och tåla allt verkar vara modellen.


    Visa några såna trådar då.

    Jag ser trådar där både killar och tjejer har helt orimliga krav på ev. partner och då får råd för att tänka mer realistiskt.
  • Anonym (s)
    Anonym (Peter) skrev 2019-10-17 20:54:08 följande:
    Visa några såna trådar då.

    Jag ser trådar där både killar och tjejer har helt orimliga krav på ev. partner och då får råd för att tänka mer realistiskt.
    Ta vilken tråd som helst där det är en offriviligt singel som skriver. Har sett många som inte skrivit något om att dom letar 10 poängare men får ändå veta att dom har för höga krav och bara letar snygga tjejer. Och dom blir ofta hånade och kallade för allt möjligt.
  • Anonym (Olika)

    Därför att kvinnor och män generellt lever under lite olika förhållanden, har olika normer att leva upp till, bemöts olika och ser olika ut, har olika kroppar.

    Och för att många av de som svarar har förutfattade meningar om hur män och kvinnor bör leva och vara.

  • Anonym (Suck...)

    Hur många såna här trådar ska du starta egentligen?

Svar på tråden Varför värderas en frågeställning olika beroende på om en man eller kvinna ställer frågan?