• Anonym (Ts)
    Thu 17 Oct 2019 20:27
    6270 visningar
    42 svar
    42
    6270

    Populära tjejer har svårare att hitta rätt kille

    Jag har en teori: populära tjejer har på grund av mängden män som vill ha dem svårare att hitta rätt. Det breda utbudet gör att de måste skapa krav för att sålla ut men då riskerar rätt man försvinna pga ett krav.

    Fula killar eller tjejer får ju ta den de erbjuds och då blir valet plötsligt enkelt..? Vad tror ni?

  • Svar på tråden Populära tjejer har svårare att hitta rätt kille
  • Thu 17 Oct 2019 21:14
    #1

    Visst stämmer det. Stort utbud kräver högre krav för att man ska kunna välja, ingen blundar och tar en i högen så att säga. Kemi kan man ha med flera, det måste mer till.
    De som inte har så mycket att välja mellan fokuserar på några få men viktiga parametrar. Men ingen tar vem som helst.

    En annan teori (min) är att populära tjejer och killar har svårare att få till långa förhållanden även när de valt. De vet att det finns väldigt grönt gräs på andra sidan, de har svårare att nöja sig. Plus att de utsätts för fler frestelser...

  • Anonym (Pop-e­lipop)
    Thu 17 Oct 2019 21:22
    #2

    Åh äntligen några här som förstår! Alltid när jag tittar på folk som ser ut att ha väldigt mycket mot sig så har de ring på fingret, även om de väger typ 200 kilo, är korta och alltid ser sura ut. De populära däremot har sällan ring... är inte gifta. Det är alltså synd om oss. Hjälp! Så svårt att förnöja sig men jag skulle älskat att förnöja mig.

  • Anonym (Queen­)
    Thu 17 Oct 2019 22:41
    #3

    Nja, det är snarare så att snygga populära personer som har dåligt självförtroende och eller dålig självkänsla har svårt att hitta rätt.

    Dels för att de gång på gång väljer fel- pga dålig självkänsla så har de ingen riktig kompass utan går på såna personer som har ett fint yttre och verkar bra på pappret istället för att känna efter om det verkligen är enbart person för dem.

    Och dels för att de pga dålig självkänsla och som en följd av tidigare kraschade relationer även dåligt självförtroende när det gäller relationer- förstör för sig själva genom att antingen aldrig våga satsa på riktigt eller för att de kastar sig in i oseriösa relationer på löpande band i hopp och förtvivlan om att äntligen hitta någon.

    Populära personer som har god självkänsla och gott självförtroende har inga problem att hitta en like, och de gör det definitivt inte online.

  • Anonym (Hanna­)
    Thu 17 Oct 2019 23:35
    #4

    Förutsatt att man tar vem som helst om man inte är populär så stämmer väl det. I praktiken tror jag dock inte folk funkar så utan att de vill hitta nån som just de trivs med och som gillar just dem.

  • Anonym (tobbe­)
    Thu 17 Oct 2019 23:47
    #5

    Är väl snarare så att folk som får allt serverat hela livet blir jävligt tråkiga personer. Populära personer brukar vara skittråkiga att umgås med. Att titta på ja. Ha sex med kanske om dom inte är tråkiga även där. Men leva med det pallar man inte så länge man behöver någon att ha kul med.

  • Anonym (Queen­)
    Fri 18 Oct 2019 00:02
    #6
    +2
    Anonym (tobbe) skrev 2019-10-17 23:47:49 följande:

    Är väl snarare så att folk som får allt serverat hela livet blir jävligt tråkiga personer. Populära personer brukar vara skittråkiga att umgås med. Att titta på ja. Ha sex med kanske om dom inte är tråkiga även där. Men leva med det pallar man inte så länge man behöver någon att ha kul med.


    Beror nog på vad du lägger in i ordet populär.

    Kan bara betyda snygga eller de mest intressanta och roligaste. De mest populära är ju klart både snygga och roliga att umgås med.

    Tråkig och populär går liksom inte ihop.
  • Anonym (tobbe­)
    Fri 18 Oct 2019 00:06
    #7
    Anonym (Queen) skrev 2019-10-18 00:02:41 följande:
    Beror nog på vad du lägger in i ordet populär.

    Kan bara betyda snygga eller de mest intressanta och roligaste. De mest populära är ju klart både snygga och roliga att umgås med.

    Tråkig och populär går liksom inte ihop.
    Populära brukar baseras på utseende. Tyvärr är människan så enkel fortfarande att vi ger en massa favörer till snygga vilket gör att dom är populära. Men om någon utan för klicken skulle bli ihop eller umgås mycket av dom då blir man uttråkad.
  • Anonym (Ellie­)
    Fri 18 Oct 2019 00:15
    #8

    Njä. Jag var/är en populär tjej.

    Det har varit både till fördel och nackdel, men fördelen var att jag enbart var lovligt byte för mer populära killar. Så mycket drägg (ursäkta ordspråket) sållades då ut då de inte vågade närma sig eller inte fanns i mitt umgänge.

    Eftersom jag betraktades som flickvänsmaterial var det heller ingen som bara såg mig som ett ligg. Jag visades respekt. Därav Var det enbart killar som var intresserade av att utveckla en relation som stötte på mig.

    Är lyckligt gift. Även mina populära tjejkompisar är det. Med män som anstränger sig för oss. Och vi anstränger oss för dem. Eftersom vi är kompatibla.

  • Fri 18 Oct 2019 00:18
    #9

    Populära killar som stöter på populära tjejer VILL att hon ska ha krav. Han vill känna att han erövrat en tiotaggare. För en populär kille (som är van att bli dyrkad för sitt utseende, (som alla vackra människor)) vill ha utmaningar.

  • Anonym (tobbe­)
    Fri 18 Oct 2019 00:21
    #10
    Anonym (Ellie) skrev 2019-10-18 00:15:00 följande:

    Njä. Jag var/är en populär tjej.

    Det har varit både till fördel och nackdel, men fördelen var att jag enbart var lovligt byte för mer populära killar. Så mycket drägg (ursäkta ordspråket) sållades då ut då de inte vågade närma sig eller inte fanns i mitt umgänge.

    Eftersom jag betraktades som flickvänsmaterial var det heller ingen som bara såg mig som ett ligg. Jag visades respekt. Därav Var det enbart killar som var intresserade av att utveckla en relation som stötte på mig.

    Är lyckligt gift. Även mina populära tjejkompisar är det. Med män som anstränger sig för oss. Och vi anstränger oss för dem. Eftersom vi är kompatibla.


    Jo fast det bevisar lite my point. Hade du träffat någon som inte varit populär utan varit någon av alla andra då hade dom troligen ledsnat när nyhetens behag varit över.
Svar på tråden Populära tjejer har svårare att hitta rätt kille