• Anonym (H)

    Chef på en annan enhet gav mig komplimanger. Visa?

    Hej!

    Jag behöver era expertråd.

    Om en chef på en annan enhet skrev ett mail om hur duktig, driftigt och smart du arbetar. Skulle du visa detta för din egen chef? Hur skulle du visa det?

    1 Visa upp mailet när ni träffats

    2 Vidarebefordrat mailet

    3 Inte visa det alls...

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Chef på en annan enhet gav mig komplimanger. Visa?
  • Panduro

    Vad skulle syftet med att berätta för din chef vara? Ingen spydig fråga, bara nyfiken och lättare att svara om du berättar det. :)

  • Anonym (X)

    Varför har en chef på annan avdelning så bra koll på ditt arbete?

  • Anonym (H)
    Panduro skrev 2019-10-17 20:47:50 följande:

    Vad skulle syftet med att berätta för din chef vara? Ingen spydig fråga, bara nyfiken och lättare att svara om du berättar det. :)


    Vid löneförhandling exempelvis :)
  • Anonym (H)
    Anonym (X) skrev 2019-10-17 20:50:38 följande:

    Varför har en chef på annan avdelning så bra koll på ditt arbete?


    För att jag jobbar hos dem varannan vecka.
  • Panduro
    Anonym (H) skrev 2019-10-17 20:50:54 följande:

    Vid löneförhandling exempelvis :)


    Ja då skulle jag ju gärna låta chefen få läsa det :) Men det beror ju också lite på hur stor arbetsplatsen är, och hur mycket kontakt du har med din chef. Känns det naturligt att låta chefen få läsa eller är chefen nån avlägsen person som du aldrig talar med?
  • nernu

    Oklart. Men själv är jag ganska noga med att cc:a folks chefer när jag ger dem beröm av något slag. Tycker att det är trevligt och många uppskattar det. Både den som får berömmet och chefen.

  • Anonym (A)
    Panduro skrev 2019-10-17 20:54:03 följande:
    Ja då skulle jag ju gärna låta chefen få läsa det :) Men det beror ju också lite på hur stor arbetsplatsen är, och hur mycket kontakt du har med din chef. Känns det naturligt att låta chefen få läsa eller är chefen nån avlägsen person som du aldrig talar med?
    Håller med
  • Mom2be262

    Ja hade nämnt de i något samtal med chefen... Typ "jag fick beröm av chef 2, han sa att han gillar min driftighet", eller något

Svar på tråden Chef på en annan enhet gav mig komplimanger. Visa?