• Anonym (okåt)
    Fri 18 Oct 2019 03:27
    887 visningar
    16 svar
    16
    887

    sex utan att vara kåt som man?

    Hur känns det för er?

    Blir det ett problem som kan leda till psykiska och fysiska problem som för oss kvinnor, eller är ni opåverkade av sådant och bara kör på ändå för att er partner kanske vill ha sex?

    Kan det vara skönt iallafall eller?

  • Svar på tråden sex utan att vara kåt som man?
  • Anonym (Erekt­ion)
    Fri 18 Oct 2019 04:46
    #1
    -1

    Är inte en erektion nödvändig för att det Ska bli sex

  • Anonym (Inga proble­m)
    Fri 18 Oct 2019 08:58
    #2

    Händer ibland och nej, jag mår inte dåligt av det på nåt sätt. Varför skulle jag må dåligt av att ge min tjej en orgasm.

    Inte alltid så skönt fysiskt men psykiskt är det härligt ändå!

  • Fri 18 Oct 2019 09:15
    #3

    Inga problem, då ställer jag upp för henne. När man väl kommit igång brukar det lösa sig med erektion, annars finns det andra sätt att tillfredsställa henne.

  • Anonym (odin)
    Fri 18 Oct 2019 18:11
    #4

    Det händer ganska ofta. Hustrun blir deppig och orolig om hon inte får sig minst ett ordentligt skjut per dag.

  • Anonym (Kille­27)
    Fri 18 Oct 2019 18:30
    #5

    Har inga problem alls med det. Ställer gärna upp min flickvän. Hon ställer upp för mig när jag är sugen men inte hon:)

    Sedan finns det ju även andra sätt att tillfredställa henne om man absolut inte vill ha penentrerande sex!

  • Sat 19 Oct 2019 21:10
    #6

    Mja, det är inte otrevligt men skänker ingen större njutning. Tankarna far till andra saker och det blir svårare att hålla erektionen. Brukar kunna tvinga fram det ändå och det enda besväret om något är att jag får sova senare.

  • Anonym (Hård)
    Sat 19 Oct 2019 21:33
    #7

    Naturligt. Kåt. Hård kuk
    inte kåt slak kuk
    jag har aldrig nekat min fru sex har aldrig råkat ut för slak kuk

  • Anonym (Hepp)
    Sat 19 Oct 2019 22:18
    #8

    Jag kan i stort sett bara ha sex om jag är förälskad/kär. Jag har precis avslutat ett förhållande med en sommarflirt.

    Jag var säker på att jag skulle utveckla känslor men det stannade vid enbart sex som fungerade dåligt då känslorna uteblev.

    Hon ville mycket, vilket jag med normalt sett vill men till slut blev jag helt ointresserad.

    Inga känslor = dålig prestation i sängen. Ingen utsikt.

  • Anonym (okåt) Trådstartaren
    Sat 19 Oct 2019 23:26
    #9
    Anonym (Hepp) skrev 2019-10-19 22:18:15 följande:

    Jag kan i stort sett bara ha sex om jag är förälskad/kär. Jag har precis avslutat ett förhållande med en sommarflirt.

    Jag var säker på att jag skulle utveckla känslor men det stannade vid enbart sex som fungerade dåligt då känslorna uteblev.

    Hon ville mycket, vilket jag med normalt sett vill men till slut blev jag helt ointresserad.

    Inga känslor = dålig prestation i sängen. Ingen utsikt.


    Så är det för mig med. Eller måste känna rejält stark attraktion för att kunna ha sex och bli motiverad. Äcklas jättelätt annars. Känns bara sjukt. Har försökt precis som du men slutar bara med att jag sitter och förklarar och snurrar in mig i bortförklaringar för att jag inte vågar säga sanningen varför jag inte vill. Inte tillräckligt tänd på dem helt enkelt.
  • Sun 20 Oct 2019 17:08
    #10
    Tecum skrev 2019-10-18 09:15:23 följande:

    Inga problem, då ställer jag upp för henne. När man väl kommit igång brukar det lösa sig med erektion, annars finns det andra sätt att tillfredsställa henne.


    Varför använder du ordet "ställa upp"?

    Du får erektion när ni kommit igång skriver du... Ja, som vi då... Jag blir våt när "vi kommit i gång", min man får erkektion när vi kommit igång... Är inte det kåthet för dig efter ett tag? . Kan du, (alltså) skaffa stånd och behålla det under sex bara för att ställa upp ?

    Ja, andra sätt finns ju om man inte är kåt själv.. Oavsett kön...
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Sun 20 Oct 2019 17:09
    #11
    Anonym (odin) skrev 2019-10-18 18:11:27 följande:

    Det händer ganska ofta. Hustrun blir deppig och orolig om hon inte får sig minst ett ordentligt skjut per dag.


    Eller hur
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Sun 20 Oct 2019 17:44
    #12
    New Dawn skrev 2019-10-20 17:08:59 följande:
    Varför använder du ordet "ställa upp"?
    Du får erektion när ni kommit igång skriver du... Ja, som vi då... Jag blir våt när "vi kommit i gång", min man får erkektion när vi kommit igång... Är inte det kåthet för dig efter ett tag? . Kan du, (alltså) skaffa stånd och behålla det under sex bara för att ställa upp ?

    Ja, andra sätt finns ju om man inte är kåt själv.. Oavsett kön...
    Hej, det var längesen!

    För att det var det som TS frågade, om man kan "ställa upp" även om man inte är sugen. Även om hon inte använde just de orden.

    Men hur ska man definiera det då? Man är trött och har inga tankar på sex, men hon visar plötsligt att hon vill  och börjar smeka. Då har man valet, avvisa eller ge respons och hoppas att lusten väcks. Då är man ju som TS skriver inte kåt men vill kanske inte avvisa utan ställer upp, även om det inte är lika skönt som när man är riktigt kåt från början. Förhoppningsvis blir man kåt nog att få stånd och när man var ung var det inga problem.

    Dessutom kan man tillfredsställa henne utan penetration. Jag skadade ryggen för en tid sedan och kunde inte ha sex i någon ställning utan att det gjorde ont. Och då blev det inget stånd heller. Då "ställde jag upp" och gjorde det skönt för henne på annat sätt. Så jag tolkar TS´ fråga som att jag kan ha sex även när det inte är skönt och att det är skönt att låta henne njuta.
    Medan TS inte vill ha någon form av sex när hon inte är kåt.

  • Sun 20 Oct 2019 19:54
    #13
    Tecum skrev 2019-10-20 17:44:53 följande:

    Hej, det var längesen!

    För att det var det som TS frågade, om man kan "ställa upp" även om man inte är sugen. Även om hon inte använde just de orden.

    Men hur ska man definiera det då? Man är trött och har inga tankar på sex, men hon visar plötsligt att hon vill  och börjar smeka. Då har man valet, avvisa eller ge respons och hoppas att lusten väcks. Då är man ju som TS skriver inte kåt men vill kanske inte avvisa utan ställer upp, även om det inte är lika skönt som när man är riktigt kåt från början. Förhoppningsvis blir man kåt nog att få stånd och när man var ung var det inga problem.

    Dessutom kan man tillfredsställa henne utan penetration. Jag skadade ryggen för en tid sedan och kunde inte ha sex i någon ställning utan att det gjorde ont. Och då blev det inget stånd heller. Då "ställde jag upp" och gjorde det skönt för henne på annat sätt. Så jag tolkar TS´ fråga som att jag kan ha sex även när det inte är skönt och att det är skönt att låta henne njuta.

    Medan TS inte vill ha någon form av sex när hon inte är kåt.


    Tack för ditt svar.

    Du skriver att du är "tillräckligt kåt" och det tror jag oftast det handlar om. Mannen kansle inte är kåt från början, men han blir... OM han får ett stånd som håller i sig för samlag tror jag att det allra vanligaste är att han blivit "tillräckligt kåt" och då handlar det INTE om att ha sex utan att vara kåt. Att man måste bygga upp kåthet kan väl knappast vara ett kriterie för att ha sex utan att vara kåt.

    Om du varken får stånd eller är kåt, men ändå ger sexuell njutning handlar det ju om att ha sex utan att vara kåt. Där är vi överens.

    Jag skulle dock aldrig bli nämna det med orden "ställa upp på sex". Det associerar jag med kvinnor som motvilligt ställer upp på sex för husfriden, som döda sillar, eller med obehag. Eller att man ställer upp med mer eller mindre tråkiga saker för sin partner i vardagen.

    Att ge njutning är inte att ställa upp, inte för oss, det är att ge något skönt till den man älskar. Jag skulle ha svårt att njuta om jag upplevde att min man bara ställde upp, när han gav mig ensidig njutning. Han tycker om det, gör det gärna och han blir varm och lycklig av att ge mig det. Detsamma känner jag när jag suger honom. Vilket jag ofta initierar.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (Man)
    Mon 21 Oct 2019 09:34
    #14

    Ja det händer att vi har sex när jag inte är speciellt kåt.

    Tror knappast det blir fysiska problem, och inte heller psykiska problem. Det blir däremot oengagerat, mekaniskt och trist sex. Känner mig emellanåt utnyttjad efter en sådan här omgång.

    Jag får aldrig utlösning de gångerna.

    Själv så vill jag inte ha sex med nån som ställer upp för min skull, det blir värdelös sex och då är jag hellre utan.

  • Anonym (Svenn­e)
    Mon 21 Oct 2019 09:42
    #15

    Ja det har hänt att det blivit sex fast man inte ville.
    Jag har känt mej billig och smutsig efteråt, anklagat mej själv att jag borde
    ha sagt i från.

  • Anonym (odin)
    Mon 21 Oct 2019 17:54
    #16
    New Dawn skrev 2019-10-20 17:09:23 följande:

    Eller hur


    Eller hur vadå?
Svar på tråden sex utan att vara kåt som man?