• Fri 18 Oct 2019 09:53
    563 visningar
    7 svar
    7
    563

    Lätt att komma själv, svårt att komma med andra

    Hej! Jag anser mig vara en sexuell person men jag har svårt för att komma, men med åren och utforskning av mig själv med och utan leksaker så kan jag nu komma hyfsat lätt på egen hand. Men jag har verkligen bara kommit med en enda person (av de 22) jag har legat med. Den personen var väldigt bestämd och hårdhänt och tog kontrollen från mig helt, under förutbestämda former, och fick mig även komma i fontänorgasm.

    Och nu skulle jag så gärna vilja komma med min pojkvän. Vi pratar så mycket och öppet om sex och detta överlag, men jag skulle så gärna vilja komma under ett samlag med han. Han känner sig otillräcklig och tappar lusten, och jag känner sådan press att komma. Jag har överlag också lite prestationsångest med honom då jag tänker mycket på vad som är skönast för han, vad han gillar osv. Så lite svårt att vara där i stunden. Det är så mycket lättare när jag är själv. Jag brukar ha ingångspunkten att själva resan är skön nog, men vi har ändå varit tillsammans ett år nu och skulle vara mysigt om båda kom. Jag har sexleksaker och har precis nu även beställt min första wand för att använda under samlag och hoppas på orgasm.

    Vad har ni för tips och förslag eller egna erfarenheter om det hela?

  • Svar på tråden Lätt att komma själv, svårt att komma med andra
  • Anonym (.)
    Fri 18 Oct 2019 12:45
    #1

    Visa han hur du gör när du onanerar. Brukar du onanaera tills du kommer samtisigt som han tittar på?

    Delvis handlar det ju om att du måste släppa kontrollen när han är där.

    Sen kanske ni inte måste komma samtidigt? Tror rätt få tjejer kommer av in o ut peneration, utan att de ofta kommer av oralsex eller med hjälp av klitorisstimuli.

    Låter som ni båda övertänker det hela. Fokusera inte så mycket på att komma utan på att ha skönt så kanske det gör bättre.

    Bra att du tänker på hans njutning och vad som är skönt för honom, men det behöver ju inte gälla hela tiden? Han borde ju göra exakt samma med dig, och tänkta på vad som är skönast för dig och maximera din njutning under delar av samlaget. Och du borde försöka att under delar av tiden bara vara självisk o ligga och njuta så mycket som möjligt.

  • Fri 18 Oct 2019 13:15
    #2

    Njae, i början brukade jag onanera efter han kommit men han är så trött så han ligger bara bredvid och typ som mest, tar mig lite på brösten. Men jag har inte kommit då heller. Sexet är lite stigmatiserat just nu, så det är mer en uppgift. Och det är svintråkigt, vi båda har en uttalad hög sexual drift.

    Ja, jag förstår att det är något sådant men gud vad svårt det är att släppa kontrollen.

    Ah nej, att komma samtidigt är inte på världskartan haha, men om båda kommer under samma tillfälle så skulle det vara mysigt. Exakt, jag är hyfsat säker på att jag behöver klitorisstimulans elr g-punkts stimulans för att komma.

    Ja, det där med kontrollen, vara i stunden och ta för sig. Well, practice makes perfect. Men, med kk?s har jag haft mycket lättare att ta för mig också, då jag kan vara dominant. Men med killen, kanske för att det är känslor inblandade, så kan jag varken vara dominant eller ?lära upp han? i vad jag behöver och gillar.

    Sedan tror jag mycket annat spelar in, killen har mest haft sex då alkohol är involverat, vilket vi försöker undvika. Så på så sätt säger han att det är ?lite nytt för han?, samt så säger att han är nervös för att inte få upp den, men det har aldrig hänt men jag kan förstå oron. Sedan som ungdom så hade han ett smeknamn, guldkuken, som han ville leva upp till så det blev många brudar och sex, och sexet blev som automatiserat. När vi började ligga var det nytt för honom med ögonkontakt. Och sedan har vi ju snackat skitmycket om att jag är den enda som tar initiativ. Han börjar smått ta initiativ, och vi snackar också om ?signaler? om att ta initiativ, för så som jag har uppfattat det har killen aldrig behövt förföra någon, utan brudarna har förfört han. Så hans sätt att förföra mig är att ha händerna på mina höfter....men det är sån jäkla subtil signal att jag vet inte om jag inte märker den eller om han är sjukt osäker. Jag vet inte, hela situation är bara frustrerande. Jag vet inte om det är min prestationsångest och allt snack om sex som har stigmatiserat detta, om han är sjukt osäker i sig själv och inte utforskat sin sexualitet, eller om han bara inte har hög sexualdrift...

    Jäklar, vilken Wall of text hehe...oops

  • Fri 18 Oct 2019 13:28
    #3

    Om du har väldigt lätt att komma själv av onani så låter det ju som att det är där ni bör starta, onanera tillsammans. Till en början kanske utan att ta på varandra alls, utan bara var och en för sig (med eller utan leksaker). Går det bra så kan man ta det till nästa steg och kanske röra vid varandra lite eller ligga mot varandra, och så fortsätter man så. Till slut kanske det till och med är så att han kan få dig att komma.

    Det sitter ju 100% i huvudet, så det är huvudet man måste lura eller övertala. :)

  • Sun 20 Oct 2019 10:02
    #4

    Jaa, det får nog bli att verkligen börja from the basic. Tack för input :)

  • Sun 20 Oct 2019 10:24
    #5

    Bara lite trist att killen inte varit proaktiv på fronten typ ?nu tar vi en timme åt dig och testar oss fram?. Liksom ett före detta kk har varit månare om min njutning...jag har ju föreslagit det också men killen liksom gör inget.

  • Anonym (Jag)
    Sun 20 Oct 2019 10:55
    #6

    Det låter som att du har betydligt mer erfarenhet och vet vad du vill, men blir frustrerad för att han inte förstår signalerna. Du har varit med 20 andra och stött på samma problem. Vad tror du själv att det beror på? Är du väldigt dominant?

    Att prata om sex är bra, men det ska ske på rätt sätt. Inte vara anklagande utan uppmuntrande.

    Vägled honom. Förför honom. Ta hans händer dit du vill ha dom och strunta i hans kuk tills du har kommit.

    Jag förstår att det är svårt att säga. Det kan låta som ett krav, men jag tror att han skulle behövt utforska dig utan att dra fram kuken.

    En wand är fantastiskt. Ge honom den i näven och låt honom leka loss.

  • Sun 20 Oct 2019 12:27
    #7

    Det sitter nog i huvudet och är kanske prestationsångest när det är känslor inblandat. Är switch, dominant och undergiven.

    Ja, jag har försökt att hålla det positivt och pedagogiskt, och haft attityden att ?vår sex-kurva går uppåt och vi har så mycket att testa och se fram emot?.

    Ja, det är nog den delen att jag måste lära honom hur jag vill ha det och sådant, och det förstår jag, ingen är ju en tanke-läsare. Och det är mitt ansvar att kommunicera och tydliggöra mina behov. Jag tycker att jag har väglett honom, men tydligen inte tillräckligt ordentligt. Men en del av mig tycker att det är tråkigt att jag är den som måste ta alla slags initiativ. Han är så snäll och försiktig av sig och tar inga egna initiativ. Lite trist att ?lära upp? honom, jag skulle vilja känna mig åtrådd av honom på hans initiativ.

    Ja det måste vi göra, har faktiskt beställt en wand just i det syftet.

Svar på tråden Lätt att komma själv, svårt att komma med andra