• Anonym (Skam-­kudden­)
    Fri 18 Oct 2019 10:11
    526 visningar
    12 svar
    12
    526

    Tjejer, råd om rakning

    Hej tjejer! Jag känner mig lite korkad som måste ställa frågan, men hur rakar ni er? För jag är så trött på att jag rakar mig, och känner stubb dagen efter. När jag rakar mig så använder jag engångsrakhyvlar och torrrakar. Sedan duschar jag. När jag rakar benen så rakar jag uppåt, nedåt, och åt vänster och åt höger för att vara noggrann. Men ändå så är det stubb dagen efter och huden är irriterad såklart. Jag har provat att raka med rakgel med det går fan ännu sämre. Plus, hur rakar ni mer privata områden, som rumpan och där solen aldrig skiner?

  • Svar på tråden Tjejer, råd om rakning
  • Anonym (Ylva)
    Fri 18 Oct 2019 10:19
    #1

    Jag rakar alltid i duschen. Inga problem med irriterad hud dagen efter. Ben å armhålorna använder jag en venusrakblad. Engångsrakhyvlar är inte så bra men behöver ett vasst blad för bästa resultat och minska irritation. Intimt så har jag en rakapparat. Använder jag rakblad där så blir jag alltid irriterad och får massa med röda prickar och finnar ibland. Med rakapparaten så är det sällan jag får problem.

    Stubb får man leva att det kommer snabbt. Vill du inte ha det så får du vaxa. Finns även epilator men jag tycker båda tar sån tid så enklare att raka oftare.

  • Anonym (Q)
    Fri 18 Oct 2019 10:20
    #2

    Får ont bara jag läser ordet "torrakar"!! Får jätteont och blir röd och torr om jag gör det!

    Jag brukar raka mig i duschen. Först duscha en stund riktigt varmt, sen löddrar jag upp med mycket tvål och rakar med engångshyvel mothårs. Tycker att tvål funkar lika bra som rakgel m.m.
    Torkar försiktigt med handduken. Smörjer och luftar noga efteråt innan jag klär på mig.

    De intima delarna rakar jag också i duschen, till större delen sittandes på huk!

  • Anonym (Stubb blowna­way)
    Fri 18 Oct 2019 10:20
    #3

    Hade samma såvaxar

  • Anonym (50-år­iga damen)
    Fri 18 Oct 2019 14:01
    #4

    Stubb får man nog leva med så länge man rakar tyvärr.
    Jag gör som du dvs torrakar innan jag hoppar in i duschen om inte gubben rakar mig då blir det med rakgel.
    Tycker du ska sluta med engångshyvlar de är riktigt dåliga, själv använder jag gubbens gilette fusion, den rakar riktigt bra men stubben börjar man ju känna dagen efter så jag brukar raka könet varannan dag, ben och under armarna tar jag en gång i veckan då jag tycker det växer mindre där.

  • Anonym (A)
    Fri 18 Oct 2019 14:37
    #5

    Rakar i duschen.

  • Anonym (Skam-­kudden­) Trådstartaren
    Sun 20 Oct 2019 10:01
    #6

    Tack för svaren! Ska absolut börja raka i duschen :)

  • nisse6­611
    Sun 20 Oct 2019 10:27
    #7
  • Anonym (rakni­ngsser­vice)
    Sun 20 Oct 2019 10:29
    #8
  • Mon 28 Oct 2019 09:33
    #9

    Rakar alltid i duschen. Går över med hyveln varje morgon när jag duschar.

  • Mon 28 Oct 2019 09:38
    #10
    +1

    Ett tips jag fick lära mig redan på högstadiet är att smörja in med balsam innan rakning. Så jag ställer mig i duschen, duschar, använder balsam och rakar (ej med engångs, funkar skit för mig). Venusområdet smörjer jag in med nått kylande från rfsu efteråt för att inte få röda prickar. Funkar skitbra för mig och håret som kommer ut är konstigt nog mjukt numera, känner aldrig av någon stubbighet, men det kanske hänger mer på hårtypen det.

  • Mon 28 Oct 2019 20:36
    #11

    Tack! Var ju lite av en game-changer att raka i duschen haha!

  • Anonym (rakni­ngsser­vice)
    Mon 28 Oct 2019 21:26
    #12
    Duppedu skrev 2019-10-28 09:38:25 följande:

    Ett tips jag fick lära mig redan på högstadiet är att smörja in med balsam innan rakning. Så jag ställer mig i duschen, duschar, använder balsam och rakar (ej med engångs, funkar skit för mig). Venusområdet smörjer jag in med nått kylande från rfsu efteråt för att inte få röda prickar. Funkar skitbra för mig och håret som kommer ut är konstigt nog mjukt numera, känner aldrig av någon stubbighet, men det kanske hänger mer på hårtypen det.


    ju mera du rakar och smörjer in dig så blir huden tåligare ..

    mintjej har iNga problem när jag rakar henne , men smörj in med balsam efteråt och kör med nya vassa hyvlar eller LADY  SHAVE
Svar på tråden Tjejer, råd om rakning