• Svar på tråden Gravid? Bild
  • Anonym (Jones)

    Jobbar med reklam och sitter vid en dator med stora möjligheter till att se bilder ur många perspektiv men hur jag än tittar så ser jag ingenting. Det ser negativt ut

  • Anonym (-)

    Jag ser linje iaf. Men om du har ändrat kontrasten kan det vara skuggan av teststreck som syns. Det finns liksom inga genvägar. Du måste ha is i magen och vänta några dagar innan du testar igen.

  • Anonym (.)

    Du är inte gravid i den här tråden heller. Spelar ingen roll hur många trådar du gör med detta test, för det är fortfarande negativt.

  • Anonym (-)

    Hur kan ni säga att det är negativt?

    Det syns ju ett streck.

    Är detta också negativt?



    Är det negativt så har jag garanterat en trollunge på snart 3 år.

  • EnFru

    Fast varför fråga om du redan har svaret på det klara?


    Anonym (-) skrev 2019-10-18 15:03:34 följande:

    Hur kan ni säga att det är negativt?

    Det syns ju ett streck.

    Är detta också negativt?

    Är det negativt så har jag garanterat en trollunge på snart 3 år.


  • Anonym (-)
    EnFru skrev 2019-10-18 15:44:45 följande:

    Fast varför fråga om du redan har svaret på det klara?


    För att det är ett lika otydligt streck. Uppenbarligen var ju mitt streck knappt synligt utan att anstränga ögat ordentligt. Och tillräckligt svagt för att jag skulle lägga upp bilden här på FL och fråga om råd då.

    Jag fick massor av svar om att det var positivt och att testa igen. Ts lägger upp ett precis lika otydligt test men får riktigt otrevliga svar, helt i onödan. Jag SER ett streck på TS test och jag tror att de flesta gör det men väljer att leverera otrevliga svar.
  • Anonym (?)

    Har du redigerat bilderna? Isåfall är det negativt eftersom ett positivt test inte behöver redigeras för att synas, ett riktigt plus syns direkt.

  • Anonym (Så förklarar testlagret)

    Vi får många frågor om s.k. spökstreck. För att förtydliga detta fenomen måste vi berätta lite om hur ett graviditetstest är konstruerat. Alla graviditetstest på marknaden fungerar efter samma grundprincip, även de digitala testerna. Testets uppsugningsdel för urinen med s.k. kapillärkraft upp till det område där du avläser resultatet. I detta område finns färgämnen (reagenser) som är sprejade med ett speciellt munstycke i två linjer (kontrollinjen och testlinjen). Testlinjens färgämnen reagerar på graviditetshormonet hCG och blir rödare och rödare ju mer hormon som finns i urinen. Kontrollinjen reagerar helt enkelt med vätska för att kontrollera att urinen sugits upp förbi testlinjen. Det är därför som kontrollinjen alltid är längst ifrån testets uppsugningsdel.

    Eftersom testlinjen innehåller färgämne som resten av testet inte innehåller så skiljer ytan sig något från resten av testet. Om man studerar ett oanvänt graviditetstest riktigt nära kan man se denna skillnad. När urin sedan sugs upp i testet blir oftast testets resultatdel färgat av urinen och av de färgämnen som finns i testet och testlinjens yta reagerar något olika i jämförelse med resten av resultatytan. Detta får konsekvensen att testlinjens nyans på ett negativt test kan få en lite annorlunda färgnyans. Ofta upplevs den av ögat som grå/vit-aktig. På grund av testets konstruktion är detta fenomen oundvikligt och kan återfinnas på alla graviditetstest på marknaden, oavsett märke. Det är ingen kvalitetsbrist. Ett positivt graviditetstest har ALLTID en testlinje som är färgad i en viss färg, för Testlagrets graviditetstest är färgen röd. Om du ser att testlinjen syns, men inte i en röd / lila / rosa nyans ska testet anses som negativt.

  • Anonym (Kajsa)
    Anonym (-) skrev 2019-10-18 15:53:33 följande:

    För att det är ett lika otydligt streck. Uppenbarligen var ju mitt streck knappt synligt utan att anstränga ögat ordentligt. Och tillräckligt svagt för att jag skulle lägga upp bilden här på FL och fråga om råd då.

    Jag fick massor av svar om att det var positivt och att testa igen. Ts lägger upp ett precis lika otydligt test men får riktigt otrevliga svar, helt i onödan. Jag SER ett streck på TS test och jag tror att de flesta gör det men väljer att leverera otrevliga svar.


    Ditt gamla test har ju ingen som helst betydelse, varför lägger du ens upp ditt gamla test?

    Jag kan ju i så fall lägga upp mina gamla test som var negativa, men som jag testade för tidigt.

    Se!! Detta testet var faktiskt positivt! Även om det ser negativt ut!

    Till TS: Ta ett digitalt test istället!
Svar på tråden Gravid? Bild