• Anonym (Kaffedraken)

    Orkar inte med alla krav längre

    Har ett problem! Eller flera problem och det handlar om allt som händer runt omkring mig just nu.

    Ska bli pappa i vår, tjejen pushar som f-n på att vi ska gifta oss. Detta vill hon ha samtidigt som dopet.

    Jag vill inte gifta mig och kommer bara må dåligt den dagen. Sen vill hon flytta o det vill jag med. Men då ska man leta bostad och söka nya jobb. Alltså jag tror jag går under. Är så mycket....

    Någon som har tips?

  • Svar på tråden Orkar inte med alla krav längre
  • Anonym (Kaffedraken)

    Tipset är väl att inte göra allt på en gång! Ta en sak i taget! Alla de saker som du beskriver är ju, egentligen, roliga saker om det är något som man vill! Så är ju synd om man bara ska känna det som krav och bli stressad över det.

    Att gifta sig är ju något som man måste vara överens om, man är ju två, och bådas åsikter och tankar kring det är lika viktiga.

    Vill du inte gifta dig alls, eller vill du bara inte just nu för att du blir pressad till det?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag hade inte velat gifta mig med min partner bara för att.

    Vi har vart tillsammans i 8 år. Bor i hyreslägenhet (orenoverad 4a på 88kvm) 2 barn, båda under 3 år. Vi är inte gifta.

    Vårt mål är först att spara pengar till handpenning så vi kan köpa hus om iaf 5år.

    Vi vill gifta oss när vi har ekonomi till att ha det bröllop som vi vill ha utifrån våra önskemål och inget som vi vill stressa till bara för att få en ring på fingret. Personligen så förstår jag inte varför man har så bråttom med att gifta sig idag. Det ska ju vara något fint och inte som man gör bara för att..

    Varför och vart vill hon flytta och varför måste det sökas nytt jobb

  • Anonym (Kaffedraken)

    Som annan skrev har ni verkligen pratat om detta? Har du sagt hur du känner? Ofta vill man ha allt på en å samma gång och att få barn stressar såklart på. Men det gäller att fokusera på en sak. Kanske ni kan lösa det genom att hon har span efter boende och visar dig när hon hittar något hon vill kolla på. Allt beror ju på hur delaktig du vill vara. Tar detta på dina krafter att vara 100% engagerad så borde hon respektera det och acceptera 50% engagemang.

    Giftermål kan vara lite krångligt. Varför vill du inte gifta dig och varför vill hon? Ni måste prata så ni förstår varandra i denna fråga. Nån av er måste kompromissa.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Du måste prata med henne, dude! 
    Alt. så är du 'Douchebag- varianten som går vidare bara. Betalar Underhållet och ser glad ut i ditt nya förhållande(n) där inte "Vigsel är krav liksom.
    Good luck'

  • Anonym (Kaffedraken)

    Varför vill du inte gifta dig? Är det bröllop du vill slippa eller vill du inte att ni ska vara gifta? Äktenskap kan (beroende på hur ni bor, om det finns särkullbarn etc) vara en ekonomisk och juridisk trygghet för er lilla familj. Kolla upp exakt vad äktenskap skulle innebära för er, så att du antingen får en anledning att ändra dig eller goda argument för att säga ett bestämt nej!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jisses...en sak i taget!

    Börja med att bli pappa först - landa i det. Och sen kan ni gå vidare med nästa grej. Typ dopet.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Förvirrad kille) skrev 2019-10-18 11:22:53 följande:

    Har ett problem! Eller flera problem och det handlar om allt som händer runt omkring mig just nu.

    Ska bli pappa i vår, tjejen pushar som f-n på att vi ska gifta oss. Detta vill hon ha samtidigt som dopet.

    Jag vill inte gifta mig och kommer bara må dåligt den dagen. Sen vill hon flytta o det vill jag med. Men då ska man leta bostad och söka nya jobb. Alltså jag tror jag går under. Är så mycket....

    Någon som har tips?


    Bestäm dig för vad du vill och vad som är viktigt med er relation. 
    Sedan kör du helhjärtat på den linjen och går all-in.
    Vill du inte gifta dig så säg det och gör det inte oavsett hur mycket hon vill.
    Vill du flytta så ta tag i allt kring flytten med jobb, bostad, flyttfirma, försäljning osv osv. Var den som driver ditt eget och ert gemensamma liv framåt. 

    Sedan  låter  du lite gnällig om jag ska vara ärlig. 
Svar på tråden Orkar inte med alla krav längre