• Anonym (Sofie)

    Min man har plötsligt kontakt med gammalt ex

    Ska upp och jobba om mindre än tre timmar, men kan inte sova...

    Min man och jag har två barn; tvillingpojkar på 1,5 år, tillsammans.

    Det är upp och ner i vår relation, barnen sover dåligt för tillfället, och väcker varandra, så vi brukar ta varsitt barn och sova i sovrummet och vardagsrummet.

    Dessutom har jag en tonårsdotter som min man har mkt svårt att hantera. Han vågar/vill inte tillrättavisa henne, så om hon gör något dumt (vilket tyvärr är rätt ofta), så kokar han bara inombords, och låter det gå ut över mig...

    Nu är det så att min man hade en tjej precis före mig, inte långvarigt eller seriöst, men jag har förstått att han tyckte väldigt mycket om henne, och det var hon som bröt upp.

    Förra året upptäckte jag att de hade kontakt igen på fb. Jag blev jätteledsen och upprörd. Min man blev sur och sa att det var hon som ville ses, och inte han.

    Dock hade han svarat henne att han saknar henne.

    Vi blev osams, men sen hände inget mer.

    Nu i kväll upptäckte jag att hon plötsligt skrivit till honom på fb: "Hej, vad gör du?".

    Vad ska jag göra åt detta? Tar jag upp det med honom så blir han irriterad igen och aldrig att han erkänner något.

    Avvakta och se vad som händer?

  • Svar på tråden Min man har plötsligt kontakt med gammalt ex
  • Zarch

    Vad besviken man blir på sånt här när man är i din sits. Det är fruktansvärt tufft under småbarnstiden och då behöver man faktiskt få sänka garden lite i sin relation, att då den ena ska sitta och bekräfta sin gamla flamma med ord som att han saknar henne är ett stort svek faktiskt och inget annat. Att hon nu hör av sig igen med ett ?hej, vad gör du?? indikerar ju starkt på att det inte direkt var en förstakontakt hon kom med.

    Så vad gör man? Vet inte vad det mest strategiska är att göra egentligen men att gå runt i tystnad och lida är inte min melodi. Jag hade nog rivit den där sabla telefonen ur händerna på karln faktiskt och bett honom att visa upp dialogen här och nu och ta allt därefter, jag hade inte orkat gå runt och undrat iallafall utan sker något på mitt revir så ska dom minsann få smaka på lejoninna. Om han vägrar visa och slingrar sig så är det ett svar på att dom där två pysslar med skit och då får du väl handla därefter.

  • Anonym (Sofie)

    Det skulle inte funka på honom, tyvärr :( Jag har läst hans telefon utan och innan, och det finns ingen mer dialog än hennes enda meddelande, som han inte svarat på...

    Vill helst inte att han byter lösenord heller.

    När jag upptäckte att de skrivit förra året, precis innan jag skulle föda barnen dessutom, så blockerade jag henne från hans fb.

    Nu har hon skaffat ett nytt konto som hon har kontaktat honom på...

    Hon vet mycket väl om att han är gift och har barn numera, men av det jag hört om henne sen tidigare är att hon föredrar upptagna män som inte vill bli seriösa.

  • Shoegal81
    Anonym (Sofie) skrev 2019-10-20 02:20:38 följande:

    Det skulle inte funka på honom, tyvärr :( Jag har läst hans telefon utan och innan, och det finns ingen mer dialog än hennes enda meddelande, som han inte svarat på...

    Vill helst inte att han byter lösenord heller.

    När jag upptäckte att de skrivit förra året, precis innan jag skulle föda barnen dessutom, så blockerade jag henne från hans fb.

    Nu har hon skaffat ett nytt konto som hon har kontaktat honom på...

    Hon vet mycket väl om att han är gift och har barn numera, men av det jag hört om henne sen tidigare är att hon föredrar upptagna män som inte vill bli seriösa.


    Hm, svårt. Å ena sidan tycker jag att du beter dig oetiskt genom att kolla hans telefon utan och innan, å andra sidan förstår jag sveket du känner då han skrivit att han saknar henne. Kommunikation är key i det här fallet, berätta öppet och ärligt hur du känner, och lova sedan att inte snoka mer i hans telefon.
  • Anonym (Ehh..)

    Jag tycker absolut inte det är fel att du kolla hans telefon när din man som du har barn med har börjat kontakta sitt ex som han mycket väl vet är en tjej som föredrar att ligga med upptagna män så att det inte blir för seriöst. Med andra ord hon vill till största sanolikhet något opassande med honom även om det börjar oskyldigt.

    Jag hade blivit rasande om jag var du. Tyvärr finns det alltid sådana tjejer. Du kan alltid fråga henne varför hon inte kan skaffa sig en egen kille istället för att dregla över din och be henne försvinna ut ur din mans liv.

    Ursäkta men sådana tjejer irritera mig för hon här vet exakt vad hon gör och hon bryr sig inte om dig eller era barn utan bara sig själv tyvärr.

  • Anonym (Ehh..)

    Sen är det helt fel av din man att kontaktade sitt ex när du födde hans barn. Vad håller han på med liksom. Du föder hans barn och han tänker på sitt ex?

  • Anonym (Fel)
    Anonym (Ehh..) skrev 2019-10-20 08:24:51 följande:

    Jag tycker absolut inte det är fel att du kolla hans telefon när din man som du har barn med har börjat kontakta sitt ex som han mycket väl vet är en tjej som föredrar att ligga med upptagna män så att det inte blir för seriöst. Med andra ord hon vill till största sanolikhet något opassande med honom även om det börjar oskyldigt.

    Jag hade blivit rasande om jag var du. Tyvärr finns det alltid sådana tjejer. Du kan alltid fråga henne varför hon inte kan skaffa sig en egen kille istället för att dregla över din och be henne försvinna ut ur din mans liv.

    Ursäkta men sådana tjejer irritera mig för hon här vet exakt vad hon gör och hon bryr sig inte om dig eller era barn utan bara sig själv tyvärr.


    Ingenting, absolut inget, ursäktar ett sånt snokande. Jämförbart med att tjyvläsa en dagbok.
  • Anonym (Jana)

    Låt inte hans gamla flamma förstöra dig.Jag hade själv skrivit till henne,på vänligt sätt.Folk verkar inte kloka.

  • Anonym (Fel)
    Anonym (Jana) skrev 2019-10-20 09:35:35 följande:

    Låt inte hans gamla flamma förstöra dig.Jag hade själv skrivit till henne,på vänligt sätt.Folk verkar inte kloka.


    Och vad skulle du skriva? Att du snokat i hans telefon pga svartsjuka?

    Alltså, på allvar...
  • Anonym (Ehh..)

    Jaja.. absolut, absolut, absolut ???? absolut vodka ????

Svar på tråden Min man har plötsligt kontakt med gammalt ex