• Anonym (Molly)

    Jag fick just en begagnad present?

    Jag har dejtat en söt kille i knappt två veckor. Vi håller på att lära känna varandra och jag misstänker att han har en del unfinished business med sitt bagage, tidigare relationer som han kanske bearbetar fortfarande. Efter ikväll känner jag mig lite än mer frågande för han kom med en present till mig.

    Jättegulligt tyckte jag först men nu ser jag att det är begagnat. Det är ett halsband i sån där tygrem man kan dra åt från två håll med ett hängande hjärta och bandet är liksom mjukt och lite nött. Presentasken det låg i var en liten ask från något annat. Halsbandet är så långt ifrån min stil man kan komma, även om det kanske inte är relevant. Det känns som något någon annan ägt eller glömt hos honom och det retar mig mer än ger mig glädje. Ska jag säga något?

  • Svar på tråden Jag fick just en begagnad present?
  • Tow2Mater

    är det ett sånt fran typ 60-talet som är poppis är det ju begagnat, de finns inte nya. Minns inte vad de heter...

  • Frontline
    Anonym (Molly) skrev 2019-10-19 23:58:15 följande:
    Ska jag säga något?
    Tack så mycket kanske...
    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (Molly)
    Frontline skrev 2019-10-20 00:03:49 följande:

    Tack så mycket kanske...


    Jag blev inte glad och känner inte tack. Jag skulle aldrig ge en kvarglömd eller whatever tillhörighet till någon jag dejtar.
  • LoveRain

    Det har blivit mer populärt att köpa begagnat och ge bort i present. Kanske är han en person som gillar loppisbord antikt? Kanske vill han vara klimatsmart?

    Kanske är det ett halsband hans mamma har burit och det betyder mycket för honom?

  • Anonym (Molly)
    LoveRain skrev 2019-10-20 00:09:32 följande:

    Det har blivit mer populärt att köpa begagnat och ge bort i present. Kanske är han en person som gillar loppisbord antikt? Kanske vill han vara klimatsmart?

    Kanske är det ett halsband hans mamma har burit och det betyder mycket för honom?


    Absolut, det hade jag älskat. Om han var på loppis, tänkte på mig eller nåt. Men då höra historien bakom det kanske. Kan jag fråga i efterhand vart det kommer ifrån?
  • Anonym (Molly)
    Frontline skrev 2019-10-20 00:17:17 följande:

    Exakt sån snörning köpte jag ett halsband till min dotter nu i höstas när jag var utomlands..


    Ja... det jag fick såg ut som ett barnhalsband, fast... värre
  • LoveRain
    Anonym (Molly) skrev 2019-10-20 00:11:12 följande:

    Absolut, det hade jag älskat. Om han var på loppis, tänkte på mig eller nåt. Men då höra historien bakom det kanske. Kan jag fråga i efterhand vart det kommer ifrån?


    Ja, säg att du är nyfiken på var han fått halsbandet ifrån. Du verkar anta att du fått en annan kvinnas kvarglömda smycke. Fråga istället för att anta brukar vara ett bra utgångsläge.
  • Frontline
    Anonym (Molly) skrev 2019-10-20 00:32:41 följande:
    Ja... det jag fick såg ut som ett barnhalsband, fast... värre
    Då kan det ha varit ett armband, min son köpte ett liknande till sin "tjej" och det var ett armband med samma knytning..
    Simsalabim trosorna försvinn :)
Svar på tråden Jag fick just en begagnad present?