• Anonym (Förkr­ossad)
    Sun 20 Oct 2019 09:06
    1967 visningar
    7 svar
    7
    1967

    Minus idag RD12. IVF FET. Kan jag ändå vara gravid?

    Hej!

    Vi håller på med syskonförsök nr 1.

    Har testdag imorgon (RD 13 efter FET med en 6-dagars blastocyst) men testade idag en dag tidigare för att slippa behöva gå till jobbet efter ett ev. minus. (Söndag idag ju)

    Det blev minus, och jag är förkrossad!

    Har läst om den del som fått minus dag 12 med plus dag 13. Är detta möjligt?

    Jag har molande mage, och haft det sedan RD4.

    Vet att jag kan få alla möjliga biverkningar av alla preparat jag tar. Men trodde verkligen jag var gravid. Känner igen allt från när jag var gravid med min dotter. (Också IVF, FET.)

    Jag vet att jag famlar efter halmstrån, men gjorde tre IVFer innan jag fick min älskade dotter. Och dessförinnan måååånga andra stimulerade försök. Börjar må riktigt dåligt av minustest...

    Snälla någon som kan ge mig lite hopp, alternativ få mig må bättre?

  • Svar på tråden Minus idag RD12. IVF FET. Kan jag ändå vara gravid?
  • Anonym (Förkr­ossad) Trådstartaren
    Sun 20 Oct 2019 11:44
    #1

    Bump. Någon?

  • Anonym (Förkr­ossad) Trådstartaren
    Sun 20 Oct 2019 15:56
    #3
    Anonym (R) skrev 2019-10-20 12:17:10 följande:

    Nej, chanserna är tyvärr minimala att det skulle lyckats om du fick minus idag. Ruvardag 12 med en 6-dagars motsvarar äl+18, det är ca 4 dagar efter när folk brukar få mens och 4 dagar efter att graviditetstest är 99% tillförlitligt. Klinikerna sätter alltid testdag mycket senare än nödvändigt, antagligen för att vara helt säkra på resultatet. Tyvärr så bör du ställa in dig på att det inte gick vägen denna gången. Försök släppa det så fort som möjligt och börja istället fokusera på eventuellt nästa försök. Det är nog det enda som hjälpte mig igenom alla minus.


    Jo helt sant...
    Men det är så svårt detta... :'(
    Har haft så mycket symptom att jag känner mig grundlurad av min egen kropp. Var nästan 100% säker på att jag var gravid... :(
    Det jag lärt mig om detta (om jag nu inte är gravid) är att man inte kan lita på NÅGOT symptom ALLS innan testdag. Hur man än mått är det helt enkelt ett lotteri på testdagen. Plus eller minus.
  • Anonym (Förkr­ossad) Trådstartaren
    Wed 23 Oct 2019 09:44
    #5

    Hej!

    Testade negativt igår på RD 14 också. Så hoppet borta tyvärr. Slutade därmed med alla hormonpreparat igår (efter samtal med IVF-mottagningen), och blödning bör starta om ngn dag. :(

    Tack att du frågade!

  • Anonym (Förkr­ossad) Trådstartaren
    Wed 30 Oct 2019 09:43
    #7
    Anonym (Hej) skrev 2019-10-25 21:32:19 följande:
    Beklagar :( men nu får ni hjälp så jag får önska lycka till och hoppas det blir en liten snart :)
    Tack finaste du! :)
Svar på tråden Minus idag RD12. IVF FET. Kan jag ändå vara gravid?