• Anonym (TS)

    35 åring med lite erfarenhet

    Hej!

    Som rubriken lyder så är jag en 35årig man med ytterst lite erfarenhet av sex.

    Det började med att jag hade en relation i några månader i 20års åldern och förlorade då oskulden. Det visade sig att jag hade problem med för tidig utlösning och jag har inte haft sex sen dess p.g.a skammen jag känner. Ja, jag har det problemet så det berodde inte på ung ålder och oerfarenhet om nån tänker föreslå detGladHar provat med start/stopp tekniken utan framgång. 

    Det har mer eller mindre förstört mitt liv samt medfört att jag fått en långdragen depression som jag nu har sökt hjälp för.

    Jag vill ha ett förhållande men ska jag få till en förändring så jag klarar av det så bör det ske snart för det känns som att tiden håller på att rinna ut, blir jag mycket äldre än vad jag är så tror jag inte att jag fixar det.

    Känns som att börja ett förhållande med ett problem inte är så lyckat. Har en tanke om att försöka få lite erfarenhet innan jag satsar på en tjej genom att "göra ifrån sig" med typ o.n.s fast det känns samtidigt som att jag lurar den tjejen till något dåligt.. Bor dessutom i ett område med små byar där alla känner alla så är rädd för ryktesspridning(har väldigt svårt att lita på tjejer p.g.a tidigare dålig erfarenhet).

    Är man i min ålder så förväntas det väl ändå att erfarenhet finns? Om vi vänder på frågan och det skulle va en omvänd situation och jag träffade en tjej med noll erfarenhet så skulle det inte göra mig nått fast det beror ju på att jag sitter i den båten själv.

    Bomba på med tankar, funderingar och råd. Hur skulle ni tjejer reagera om ni träffade en man i min ålder med den bakgrund som jag har, visst är det svårt för er att veta hur ni skulle reagera om ni inte varit med om det tidigare. 
    Har svårt att tro att det inte skulle göra någonting för den jag träffar...men vad vet jag!? Borde jag vara öppen med det från första början? Hur tycker ni jag ska gå till väga?

    Den ensamhet som man känner av att inte få närhet, kärlek och bekräftelse via intimitet tär på en nå jävulskt. 

    Det finns dock ett litet hopp i mig än om att jag ska få någon ordning på det härGlad

     

  • Svar på tråden 35 åring med lite erfarenhet
  • Anonym (Albright)

    Nu är jag man men tänker så här:
    Det är nog inte bristande sexuell erfarenhet som är ditt problem. Läs på lite och var lyhörd så klarar du det utmärkt. Tidig utlösning hanterar du enklast genom att utvärdera Sveriges startelva i VM -94 under akten.

    Jag tror du behöver ta en paus från den där depressionen. Gå till en klädaffär och köpa lite kläder som sitter bra. Köp en snygg klocka till och gå till frisören. Sedan är det bara att börja nätdejta och röra dig ute för att träffa folk. 

  • Anonym (A)
    rauger skrev 2019-10-20 11:45:11 följande:
    Du kommer inte att få ett entydigt svar om huruvida detta är ett problem eller inte då det är en högst individuell fråga. Vissa bryr sig inte medans andra är mycket skeptiska. Därför är ditt största problem inte vad andra kvinnor tycker om dig utan hur du väljer att hantera din egen situation. Börja med att rannsaka dig själv och ditt förflutna och försök förstå varför du har hamnat där du är nu.
    +1
  • Anonym (Sara)
    rauger skrev 2019-10-20 12:36:54 följande:

    Jo jag vet, jag tänkte samma. Dock föreställde jag mig reaktionen vid ett långt senare skede, face to face, om det ens överhuvudtaget kommer till tals. Kan man då på ett självsäkert sätt visa att man har bearbetat det hela kan jag inte tänka mig att det någonsin skulle vara ett problem.

    Även om TS naturligtvis ska vara ärlig mot sig själv och sin framtida partner ska han absolut inte ta upp detta i ett initialt skede. Det vore ren idioti. Då kommer han, som du säger, att skrämma bort varenda jävel väldigt effektivt.


    Ja jag är med dig där. Men det jag också försökte förmedla till ts att det sällan (när det gäller längre relationer) är rädslan att han skulle vara dålig i sängen på grund av oerfarenheten utan snarare rädslan för att han skulle vara en "konstig" person som kan dyka upp. Dvs om man inte känner honom och i princip bara vet detta och annan torftig fakta om honom, som på en dejtingsida. Så om han lär känna tjejen först behöver hon inte oroa sig för det för då vet hon ju redan hur han är. På dejtingsidor kan man bli lite ängslig och sålla bort sånt som är ovanligt eftersom man inte har så mycket att gå på.

    Det låter som att han mer är rädd för att hon ska bli besviken sexuellt och det tror jag inte han behöver vara så orolig för. Och skulle de inte vara kompatibla sexuellt är det också helt normalt (så länge man behandlar varandra respektfullt) och bara att söka vidare. Så den biten tror jag inte att han behöver vara så orolig för, även om jag förstår att han är det.
  • Överste Senap

    Jag blev nobbad pga bristande erfarenhet när jag var yngre än vad du är så det finns ingen anledning att ens antyda något sådant för en kvinna du är intresserad av. Upptäcker hon det ändå och dumpar dig är hon inte rätt kvinna för dig.

  • Anonym (stå på dig)

    "Erfarenhet" är inte hela världen. Var lyhörd och fråga vad en tjej vill ha och försök att ge det så kommer det lösa sig utmärkt. Generellt sett är tjejer mer för förspel, kyssar, smek, hångel osv än killar. Killar är lite mer pang på, in med kuken och knulla. Sen behöver du definitivt inte säga att du är "oerfaren", ha tankesättet att du istället vill göra det skönt för henne som kommer det lösa sig. Fokusera på hennes njutning och fråga vad hon vill ha och hur hon vill ha det så är en del av slaget vunnet. Tror inte att en tjej skulle bli sur/upprörd/ifrågasätta för att du fokuserar på henne och vill få henne att njuta.

    Så om du struntar i att snabbt som attan få in kuken och istället fokuserar på hångel, smek, massage, slick osv så kommer du komma rätt långt. 

    Vad det gäller för tidig utlösning så prova kondom, det sänker känsligheten litegrann alt någon lätt bedövande kräm. Se bara till att den hinner gå in i din hud innan du tränger in i tjejen annars kommer den bedöva henne också.

    Be tjejen ta det lite lugnt om du känner att du är på väg att komma. inga konstigheter där heller, bara säga att "ta det lite lugnt, jag vill inte komma än".

    Det sitter bara i ditt huvud, har kanske blivit en "hang up". Tänk framåt!

  • Anonym (TS)

    Kan ju nämna att jag några få gånger har börjat träffa tjejer men har hunnit  avsluta det innan vi kommit till den intima delen p.g.a rädsla/oro för hur det kommer bli. 

  • Tecum
    Anonym (TS) skrev 2019-10-20 14:42:05 följande:
    Kan ju nämna att jag några få gånger har börjat träffa tjejer men har hunnit  avsluta det innan vi kommit till den intima delen p.g.a rädsla/oro för hur det kommer bli. 
    Fel av dig, man måste våga försöka och våga misslyckas.

    För det första ska du inte tala om att du är oerfaren eller osäker. Som du ser i tråden finns det korkade och fördomsfulla kvinnor och tyvärr påverkar de även de vettiga. Att du är osäker märks säkert så småningom men då är ni redan igång och om hon undrar kan du säga att du är ringrostig då du blivit sviken och är försiktig med nya förhållanden.

    Sen ska du göra som Sara skrev och lära känna henne först, dela gemensamma intressen och skapa bekräftelsezoner. Då märker du snart om hon är något att ha. Lyft fram dina positiva sidor och tona ner de negativa, det är inte att ljuga. När hon väl är attraherad av dig spelar osäkerheten i sängen mindre roll. För tidig utlösning är naturligt i början, med tiden blir det bättre och du kan också  tillfredsställa henne på andra sätt. 

    Kom ihåg, du är inte för gammal och det är inte försent! Men du måste våga...
  • Zakopane

    Frågan är om du egentligen har så mkt mer problem än andra. Dock har du säkert dålig erfarenhet från din korta relation med en tjej som säkert inte hade världens bästa koll själv....

    Många samlag varar inte särskilt länge! Däremot förspel kan ju vara en stund.

    Att du kommer snabbt kan också vara som en komplimang. Det visar ju att du är väldigt tänd på tjejen.

    Det är inte hela världen om man får ta en paus och sen försöka lite senare igen, eller göra andra saker än in och ut.

  • Anonym (L)
    Anonym (TS) skrev 2019-10-20 14:42:05 följande:

    Kan ju nämna att jag några få gånger har börjat träffa tjejer men har hunnit  avsluta det innan vi kommit till den intima delen p.g.a rädsla/oro för hur det kommer bli. 


    Det är ju du som gör det till ett problem. Hur kan du veta att det inte var för att du var ung om du inte har haft sex sen dess?

    Träffar du en tjej så tala inte om för henne hur oerfaren du är. Du kan välja att vänta med sex tills ni lärt känna varandra och då kanske det känns mindre problematiskt för dig att ha sex när det väl sker. Sluta tänk på en sån grej som hände när du var i 20 årsåldern, det låter hemskt att en sån grej fått dig att avstå istället för att få erfarenhet. Träffar du rätt tjej så kommer det där inte vara något problem. Kanske kan vara frustrerande i början, men kan lova att det är lika frustrerande och jobbigt för en tjej att "aldrig" få orgasm med en partner. Även det kan ta många år! Så slappna av och ta för dig:)
  • Zakopane
    rauger skrev 2019-10-20 12:14:08 följande:

    Jag tror att det oftast är tvärtom tyvärr. Utlösande faktorer som t ex. blygsamhet eller depression går att ta sig ur men erfarenheten i sig är omöjlig att ta igen eftersom att det något man per definition behöver genomgå själv. 


    Nej, jag tror att du har fel. Sex är inte så mycket teknik som man ska lära sig, utan det faller sig rätt naturligt för de flesta. Kanske bara att nån som är mindre erfaren kan behöva lite mer tid/träffar för att känna sig trygg o bekväm, det är min erfarenhet.

    Min sambo var vuxen och oskuld när vi träffades, hade inte ens hånglat med nån. Men det var inget som märktes.

    Till saken hör att jag hade hunnit notera under en tid att han var en jättefin person. att han var oerfaren var inget problem alls. Men hade det första han sagt till mig någonsin varit att han aldrig hållit hand med nån och inte har några kompisar hade man antagligen blivit lite rädd.

    Jag tycker att du inte behöver göra nån större grej av din oerfarenhet utåt. Ge dig själv tid. Om du känner att du måste säga nåt till en dejt så kan det ju vara att det var länge sen du Dejtade. Det är inget negativt.
  • Anonym (Tjej)

    Alltså. De som säger att de aldrig skulle dejta någon utan erfarenhet... Det finns massor med män som har erfarenhet men noll koll. Katln fokuserar på sig själva, som tjej hinner man knappt få upp ångan och så ska klllen in och sen är det klart. Kul...

    Om man träffar en man som är lyhörd, undersöker / frågar hur tjejen vill ha det och tar tid på sig med förspel så spelar det ingen roll hur många samlag man har haft.

    Erfarenhet betyder inte att man är bra i sängen. Men att lyssna på partnern gör att man är bra i sängen. Så ta det lugnt och utforska så ska du se att en gång blir flera och eftersom det är svårt för tjejer att få orgasm genom penetration, lek på till tjejen är klar så spelar det mindre roll hur lång tid det tar för dig om du har problem med för tidig utlösning. Det kan du öva på nästa gång. För det kommer garanterat bli fler om du kör denna taktik.

    Lycka till!

  • Anonym (K)
    Anonym (Tjej) skrev 2019-10-20 17:38:23 följande:

    Alltså. De som säger att de aldrig skulle dejta någon utan erfarenhet... Det finns massor med män som har erfarenhet men noll koll. Katln fokuserar på sig själva, som tjej hinner man knappt få upp ångan och så ska klllen in och sen är det klart. Kul...

    Om man träffar en man som är lyhörd, undersöker / frågar hur tjejen vill ha det och tar tid på sig med förspel så spelar det ingen roll hur många samlag man har haft.

    Erfarenhet betyder inte att man är bra i sängen. Men att lyssna på partnern gör att man är bra i sängen. Så ta det lugnt och utforska så ska du se att en gång blir flera och eftersom det är svårt för tjejer att få orgasm genom penetration, lek på till tjejen är klar så spelar det mindre roll hur lång tid det tar för dig om du har problem med för tidig utlösning. Det kan du öva på nästa gång. För det kommer garanterat bli fler om du kör denna taktik.

    Lycka till!


    Erfarenhet är mycket riktigt ingen garanti för att det blir av. Däremot är det ett minimikrav även om det inte är tillräckligt. I alla fall om man letar män över 30.

    Bara det faktum att han har den oerfarenhet han har i den åldern skriker omanlighet i rött. Att man dessutom inte ska behöva vara lärarinna åt en man i denna åker tar nog de flesta kvinnor för givet.

    Som någon föreslog, han kan satsa på att importera en kvinna från Asien.
  • ivar37

    Ganska enkelt. Förspel. Så mycket större än penetrerande. Jag kom på ett ögonblick när jag var yngre men inte varit med någon kvinna som tyckt det var ett problem. Nu är problemet nästan det omvända, när jag avdramatiserat knullande.

    Bara släpp loss!

  • Anonym (TS)
    Anonym (K) skrev 2019-10-20 18:22:09 följande:

    Erfarenhet är mycket riktigt ingen garanti för att det blir av. Däremot är det ett minimikrav även om det inte är tillräckligt. I alla fall om man letar män över 30.

    Bara det faktum att han har den oerfarenhet han har i den åldern skriker omanlighet i rött. Att man dessutom inte ska behöva vara lärarinna åt en man i denna åker tar nog de flesta kvinnor för givet.

    Som någon föreslog, han kan satsa på att importera en kvinna från Asien.


    Tack men nej tack! Jag vill hitta kärlek/bli kär och inte köpa "kärleken".
Svar på tråden 35 åring med lite erfarenhet