• Anonym (Lisa A)

    Vad lever ni på för kronor efter lön?

    Är 3000 lite att leva på som ensamstående efter betalda räkningar och nöjen?

    Alltså i månaden efter lön?

    Hur mycket lever ni på de sista veckorna efter nöjen och lön samt betalda räkningar?

  • Svar på tråden Vad lever ni på för kronor efter lön?
  • Anonym (Nybro)

    Vi har 7000 kr som slösapengar. Vi köper lite vad vi vill och hade vi varit mer sparsamma så hade vi haft mindre. Jag tror vi 2 vuxna och 3 barn hade klarat oss på mindre om vi tänkt efter före vi handlat.

    Sen har vi dock 7000 till till bara mat.

    Men som sagt vi köper det vi gillar och vad vi tycker är roligt.

  • Akidoki
    Anonym (Lisa A) skrev 2019-10-20 16:17:18 följande:

    Är 3000 lite att leva på som ensamstående efter betalda räkningar och nöjen?

    Alltså i månaden efter lön?

    Hur mycket lever ni på de sista veckorna efter nöjen och lön samt betalda räkningar?


    Hur menar du med efter betalda räkningar och nöjen? Vad menar du med leva på? Vad ingår där?
  • Anonym (Grabben bredvid)

    Börjar bli en väldigt tjatig fråga här på forumet. Går det verkligen inte att söka i gamla trådar efter den här informationen tror du?

  • Anonym (Fattig)

    Jag har åkt in och ut på sjukhuset hela detta året. Har aldrig varit så fattig. En månad fick jag ut 7000kr som skulle räcka till räkningar, mat och mediciner.

    Hade inte råd att hämta ut medicin så jag hamnade på sjukn igen.

    Nu har jag 1,27kr på mitt konto. Alltså 1 krona och 27 öre...

    Kan inte kapa fler kostnader.

  • Anonym (Q)
    Anonym (Lisa A) skrev 2019-10-20 16:17:18 följande:
    Är 3000 lite att leva på som ensamstående efter betalda räkningar och nöjen?

    Ja, det är rätt lite. Kanske läge att dra ner på nöjen så att du kan spara lite.
    Anonym (Lisa A) skrev 2019-10-20 16:17:18 följande:
    Hur mycket lever ni på de sista veckorna efter nöjen och lön samt betalda räkningar?

    Jag betalar inte alla nöjen i början av månaden utan pö om pö när det är aktuellt att gå på en konsert, göra en resa, ta en fika eller köpa en målarbok för vuxna. Efter att jag betalat de månatliga räkningarna har jag ca 10 000 kvar till mat, kläder, hygien, nöjen, tandläkare, sparande etc.
  • Anonym (Vivi)
    Anonym (Lisa A) skrev 2019-10-20 16:17:18 följande:

    Är 3000 lite att leva på som ensamstående efter betalda räkningar och nöjen?

    Alltså i månaden efter lön?

    Hur mycket lever ni på de sista veckorna efter nöjen och lön samt betalda räkningar?


    Hur mycket lägger du på nöjen då? Du kan ju lägga allt mellan 1 krona och 1 miljon, menar jag, det säger ju ingenting om din ekonomi med 3000 kr kvar efter nöjen.

    Vad har du kvar efter (nödvändiga) räkningar och mat?
  • Anonym (E)

    Får ut ca 25.000 i genomsnitt har räkningar på ca 6000 i månaden

  • Anonym (efter utgifter)

    Har ut ungefär 30 000/månad efter skatt.

    Har ungefär 12-13000 i räkningar. 

    Resten går till mat, nöjen och sparande. 

Svar på tråden Vad lever ni på för kronor efter lön?