• Ena93

    Gravid med högt BMI hjälp!

    Hej!

    Jag är 26 år gammal och fick reda på att jag är gravid nu den 10 oktober 2019.

    Jag trodde inte att jag skulle bli gravid med tanke på min vikt men det kunde jag tydligen och jag är så lycklig.

    Min fråga är hur mycket vägde ni när ni skrev in er hos barnmorskan?

    Jag är 167 cm lång och väger 102 kg. Jag mår så dåligt för jag hade tänk att gå ner i vikt och sen försöka bli gravid men nu är jag gravid och överviktig. Jag är så rädd för komplikationer eller missfall. Hjälp mig. Jag ska även göra ett tidigt ultraljud på torsdag och jag undrar om det är fler som har gjort det i början av sin graviditet. Jag är 1 månad gravid nu.

  • Svar på tråden Gravid med högt BMI hjälp!
  • Ena93

    Tack så mycket för era fina ord! Mår genast mycket bättre!!! Känns så skönt att dela med sig och höra andras historier. Betyder mycket för mig!! Ska vara posetiv och glad över min graviditet och äta sunt och motioner så mycket jag kan! ??????

  • Ena93

    Tack för alla fina svar, ni förstårinte hur mycket det betyder för mig att kunna prata med er! <3


    Jag är mycket medveten om min vikt och känner en enorm oro över den samt att mitt blodtryck är högt. Har varit hos BM och mitt blodtryck va högt båda gångerna.


    Imorgon ska jag på mitt tidiga ultraljud och jag hoppas allt är är okej inne i magen. Mitt knä hoppade ur led 1 oktober när jag inte visste att jag va gravid och jag åt oxinorm mot smärtan samt citadon. Är så rädd att det kan ha hänt något.

    Jag mår bra nu men oroar mig hela tiden. Tänker på vad jag äter och ska börja med motionen nu när jag fått fasttällt av ortopeden att mitt knä ser bättre ut och att jag ska börja med sjukgymnastik.

    Jag ska träffa läkare och barnmorska imorgon tillsammans med min fästman. Jag undrar hur mycket kan man se på ett tidigt ultraljud?


    Min barnmorska vet inte vilken vecka jag är i exakt då jag sist hade mens i 10 juli. Jag hade ingen mens Augusti och jag tog ett gravtest 4 september som va negativt.


    Den 10 oktober fick jag reda på att jag va gravid. Så jag måste ha blivit gravid någon gång i spetember.

Svar på tråden Gravid med högt BMI hjälp!