• Anonym (F)

    Ex vill ha mig tillbaka.

    Mitte ex sedan 13 år vill ha mig tillbaka. Han har gått på många nitar dom här 13 åren och nu verkligen insett att han tycker att jag var en toppentjej. Jag är särbo sedan 8 år och vårt förhållande har knakat i fogarna dom sista 2 åren. Men förhållandet har även under dom sista 2 åren vart ganska bra i perioder och svackor får alla förhållanden. Men i fredags blev det storbråk pga att jag tog upp en sak som var känslig. Särbon tyckte vi kunde skita i allt och sa att jag kunde dra om jag inte förstod honom, han sa även andra taskiga saker som han aldrig sagt förut.

    Mina känslor för honom dog lite med dom fula sakerna han sa till mig så nu har jag hållit mig borta i två dagar och funderar på hur jag ska agera.

    Hur tänker ni här, någon som kan ge

    Påhopp undanbedes!

  • Svar på tråden Ex vill ha mig tillbaka.
  • CitronTulo

    Även om du skulle lämna din särbo så är ju inte det samma sak som att du ska gå tillbaks till ditt ex!! Du skriver inget om ifall du vill ha ditt ex tillbaks, bara att han vill ha dig!

  • Anonym (F)

    Jag vet inte vad jag vill just nu i det här läget. Jag tänker inte förhasta mig. Jag tänkte mer på hur andra ser på saken eller har liknande erfarenheter?


    CitronTulo skrev 2019-10-20 22:44:21 följande:

    Även om du skulle lämna din särbo så är ju inte det samma sak som att du ska gå tillbaks till ditt ex!! Du skriver inget om ifall du vill ha ditt ex tillbaks, bara att han vill ha dig!


  • AnnaSthlm

    Låter som att varken du eller ditt ex har lärt er ett dugg om er själva det senaste decenniet och är förenade i känslan av att "ingen förstår mig" och "det var bättre förr". Det är vad ni har gemensamt.

  • Anonym (F)

    Hmm... Ingen förstår mig? Det var bättre förr? Inget av det du skriver har du inte en aning om.


    AnnaSthlm skrev 2019-10-20 22:54:04 följande:

    Låter som att varken du eller ditt ex har lärt er ett dugg om er själva det senaste decenniet och är förenade i känslan av att "ingen förstår mig" och "det var bättre förr". Det är vad ni har gemensamt.


  • Anonym (Peter)

    Hur länge var ni tillsammans få, och hur mycket har ni umgåtts så ni känner varandra nu?

    Din nuvarande relation låter inte bra, men hoppa inte från en relation till en annan.

  • Anonym (F)

    Vi har ett barn ihop, så vi känner varandra ganska bra. Vi var tillsammans 4 år.


    Anonym (Peter) skrev 2019-10-20 23:04:20 följande:

    Hur länge var ni tillsammans få, och hur mycket har ni umgåtts så ni känner varandra nu?

    Din nuvarande relation låter inte bra, men hoppa inte från en relation till en annan.


  • Anonym (Peter)
    Anonym (F) skrev 2019-10-20 23:17:38 följande:

    Vi har ett barn ihop, så vi känner varandra ganska bra. Vi var tillsammans 4 år.


    Ni var tillsammans 4 år, för 13år sedan?

    De anledningarna till att det tog slut, är de borta?

    Har ni umgåtts regelbundet bara ni 2?
  • Sussielull

    Ja vi var tillsammans 4 år för 13 år sedan. Vi har träffats många gånger pga att vi har ett barn tillsammans och har vart vänner dom här 13 åren som gått. Anledningen till att det tog slut var att vi båda var trötta efter 1 år med barn, vi var unga och att få första barnet var en STOR omställning för oss båda. Men jag älskade honom när vi gick ifrån varandra och jag antar att han älskade mig också.


    Anonym (Peter) skrev 2019-10-20 23:26:33 följande:

    Ni var tillsammans 4 år, för 13år sedan?

    De anledningarna till att det tog slut, är de borta?

    Har ni umgåtts regelbundet bara ni 2?


  • Barbro45

    Människor mognar och lär sig av sina erfarenheter. Ni är säkert inte samma personer idag som ni var för 13 år sedan. Visst kan du välja att inleda en relation med ditt ex igen, vad har du att förlora. Det är nu en person du känner rätt väl. Vad andra säger och tycker kan du bortse från. Vad känner du, finns det något kvar att bygga på eller räcker vänskapen för dig. Vad händer om ni försöker och det inte går av någon orsak. Då blir det kanske problem som drabbar ert barn och er vänskap. 


    Är det kanske krisen i ditt nuvarande förhållande som gör det lockande. Det finns inga självklara svar på din funderingar. Ge dig själv lite andrum för att fundera på fördelar och risker. 

  • Anonym (F)

    Det du skriver om att vi försöker och att det inte funkar det är min fasa. Jag vill inte göra mitt barn illa och det är det som hindrar mig. Jag vet inte själv vad jag vill, men det har vart ett velande fram och tillbaka många gånger under dessa 13 år, och det pga att vi förmodligen inte är klara med varandra. Jag får låta det gå en tid igen och se vad jag beslutar mig för. Just nu tror jag att det är klokast att inte ta något beslut alls.

    Tack för ett klokt svar!


    Barbro45 skrev 2019-10-21 06:06:36 följande:

    Människor mognar och lär sig av sina erfarenheter. Ni är säkert inte samma personer idag som ni var för 13 år sedan. Visst kan du välja att inleda en relation med ditt ex igen, vad har du att förlora. Det är nu en person du känner rätt väl. Vad andra säger och tycker kan du bortse från. Vad känner du, finns det något kvar att bygga på eller räcker vänskapen för dig. Vad händer om ni försöker och det inte går av någon orsak. Då blir det kanske problem som drabbar ert barn och er vänskap. 

    Är det kanske krisen i ditt nuvarande förhållande som gör det lockande. Det finns inga självklara svar på din funderingar. Ge dig själv lite andrum för att fundera på fördelar och risker. 


  • Anonym (A)
    Barbro45 skrev 2019-10-21 06:06:36 följande:

    Människor mognar och lär sig av sina erfarenheter. Ni är säkert inte samma personer idag som ni var för 13 år sedan. Visst kan du välja att inleda en relation med ditt ex igen, vad har du att förlora. Det är nu en person du känner rätt väl. Vad andra säger och tycker kan du bortse från. Vad känner du, finns det något kvar att bygga på eller räcker vänskapen för dig. Vad händer om ni försöker och det inte går av någon orsak. Då blir det kanske problem som drabbar ert barn och er vänskap. 


    Är det kanske krisen i ditt nuvarande förhållande som gör det lockande. Det finns inga självklara svar på din funderingar. Ge dig själv lite andrum för att fundera på fördelar och risker. 


    Håller med
  • Anonym (Peter)
    Giftskåneman skrev 2019-10-21 17:35:58 följande:

    Du har ju gjort slut när du drog


    Var det hon som gjorde slut som drog, inte han som sa att hon skulle dra?
    Kan du förklara logiken där?
  • Giftskåneman
    Anonym (Peter) skrev 2019-10-21 17:45:04 följande:

    Var det hon som gjorde slut som drog, inte han som sa att hon skulle dra?

    Kan du förklara logiken där?


    Han sa, dra om det inte passar, vilket hon gjorde.
  • Anonym (Peter)
    Giftskåneman skrev 2019-10-21 17:52:16 följande:
    Han sa, dra om det inte passar, vilket hon gjorde.
    Han ställde ett ultimatum = gör slut på ett fegt sätt.
  • Zarch

    Det kan lätt bli lite så att du och din nuvarande har det träligt hemma och att du nu letar lönndörrar ut, då kom det här bråket lite väl passande för att du mer legitimt kan slänga dig i famnen på ditt ex.

    Jag tror att du måste ta en sak i taget. Red ut din nuvarande relation och väljer du att göra slut med honom så ta en liten paus från relationer till män iallafall för ett litet tag, koncentrera dig på ditt eller dina barn istället för att vara så himla karltokig. Det är heller inte vidare schysst att låta din dotter få uppleva sina föräldrars separation ännu en gång så var försiktig.

  • Anonym (@@)

    Gå inte tillbaka till ditt ex, det blir aldrig, aldrig, aldrig bra. Det är hundratusen känslor och tankar som ska bearbetas innan man ens kan komma upp till en ny relations lycklighetsnivå. Inte värt det, ni är dessutom ex av en anledning. Gör sedan slut med din särbo då ni verkar hållas kvar av en skör tråd. Har du börjat överväga ett ex potentiella förhållandematerial är det beviset på att du mentalt gått vidare från särbon. Du hade aldrig tänkt på någon annan om ni var tillsammans på rätt grunder och fortfarande älskade varandra. Det finns så många fantastiska människor, så slösa inte din tid på ex eller dåliga förhållanden. Ta dig vidare till nästa del av livet, singel som fokuserar på sig själv och sedan hittar någon ny spännande partner att dela livet med!

  • Anonym (ABC)
    Anonym (Peter) skrev 2019-10-21 17:53:28 följande:
    Han ställde ett ultimatum = gör slut på ett fegt sätt.
    Spelar det någon roll, TS är väl lika feg, som redan har en annan som väntar.

    Hade hennes ex inte sagt att han ville ha henne tillbaka hade hon garanterat aldrig stuckit.
  • Anonym (Anna)

    Om du inte mår bra i nuvarande förhållande och det mest är problem så ska du klart lämna det. Finns inget som tvingar dig att vara kvar i något som du inte mår bra av. Varför är ni förresten bara särbos? Hade ni varit seriösa med varandra och verkligen funkat så hade ni väl ändå jobbat för att bli sambos inom snar framtid? Tror bara att ditt ex väckte tankar hos dig som redan legat där innan men du inte gjort något åt. 


    Så jag tycker du ska göra slut med din nuvarande och vara singel en tid. Visst det kan gå bra att gå tillbaka till ett ex, ni är ju inte de ni var för 13 år sen (jag är då inte det men jag skulle aldrig välja att gå tillbaka till något ex jag hade då för de var mer som din nuvarande eller värre). Nå var singel och ta tiden till att vara själv och lära dig att känna dig trygg i dig själv. 

Svar på tråden Ex vill ha mig tillbaka.