• Anonym (A)
    Mon 21 Oct 2019 09:08
    1042 visningar
    11 svar
    11
    1042

    Har ALLT men känner ingen glädje

    Hej.!

    Jobbigt för dig att uppleva livet så! Ibland kan man gå in i en ond spiral, där ingenting känns roligt, livet bara tuffar på och det händer inget som gör livet ett dugg spännande. Man jobbar, kommer hem, fixar mat, tvätt, städ, barn för att sen lägga sig på soffan för att börja om samma nästa dag.

    Ett liv i frihet kan kännas spännande när ens vardag bara är tråkig!

    Jag har varit där, jag har gett upp allt för att få lite spänning i livet. Lämnat familj, haft barnen varannan vecka för att kunna gå ut varannan helg och finna spänning i en ganska dyster vardag.

    Vad jag lärt mig är att man träffar en ny, det är spännande och roligt ett tag. Man ligger med varandra, ser till varandras intressen och känner att detta.är något jag ska hålla fast vid. Man delar roliga saker, man skrattar och känner fjärilar i magen.

    Men en dag står man där med samma sak! Mat, tvätt, barn, jobb, soffan och det man hade från början finns inte längre kvar som man hoppats på!

    Jag säger inte att du ska bli kvar i ett förhållande du kanske inte trivs i utan mer att gräset inte alltid.är grönare på andra sidan. För hur det.än är så börjar vi leta efter precis samma sak som vi lämnade.

    Du skriver att du ska prata med någon och det är nog klokt, man kan fastna i sina tankar. Ta dig tid bara, gör inget förhastat och låt dig stanna i stunden för att reda ut vad du tänker och känner. Det kan vara svårt att reparera något som gått sönder!

    Lycka till hur det än blir!

  • Anonym (A)
    Mon 21 Oct 2019 16:05
    #11

    Nä jag menar inte att livet behöver vara trist.

    Jag har det bra! Jag har en partner sen många år tillbaka nu och trivs bra med det liv jag har idag.

    Jag menar bara att jag tog många förhastade beslut i mina yngre år som ändå gav samma resultat som det jag lämnade.

    Jag har ångrat mig många gånger över de val jag gjort och önskar ingen att göra detsamma.

    Det var absolut inte negativt menat att svara så innan men jag önskar att någon sagt det till mig. Jag kanske inte tagit åt mig i stunden men jag ser det nu.

    Gräset behöver inte alltid vara grönare på andra sidan när livet känns hårt, ibland är det så, ibland inte. Det är ju ett val man för göra...

    Jag letade spänning för att livet kändes trist, det handlade om mig själv endast! Jag fick hjälp och känner mig mer än nöjd idag med mitt liv och hur jag har det fast det handlar om jobb, barn, tvätt, mat..

    Jag hoppas att personen som skrev inlägget får bra hjälp för att komma fram till vad som passar den personen, kanske är det att stanna, kanske är det att gå, vad vet jag!

Svar på tråden Har ALLT men känner ingen glädje