• Anonym (Anna)

    Gravid eller ÄL?

    Hej, 
    vet inte om jag placerar tråden rätt, men då det handlar om ev. graviditet så känns det som den passar bäst här. 

    Jag har i över en veckas tid mått illa av och till, känns som mensen ska komma närsom, trötthet/orkeslös och ibland känns det mer i brösten en tidigare.  

    Jag fick barn för lite mer än ett år sen och har inte fått tillbaka mensen sen dess, så vet inte var i cykeln jag kan vara. Jag tog ett test i lördags (clearblues digitala som visar plus eller minus) och fick ett minus, dock vet jag inte hur tillförlitligt det blir när jag inte vet var i cykeln jag var. Jag tänker att det kanske är möjligt att det är en graviditet trots allt bara att jag testade för tidigt? Eller kan man ha sådana symptom vid ägglossning eller inför kommande mens också?  

    Vi försöker inte skaffa syskon just nu så känns inte som symptomen skulle bero på att man önskar vara gravid heller. 

  • Svar på tråden Gravid eller ÄL?
  • Roxwell

    När jag fick första mensen efter p-piller fick jag världens molande värk och svullen mage, var helt bombsäker på att jag var på smällen. Men icke. Antar att om man inte haft mens på långe ksnske det känns lite extra när den kommer igång igen?

    Testa igen för säkerhets skull:)

  • Anonym (Anna)
    Roxwell skrev 2019-10-21 23:04:45 följande:

    När jag fick första mensen efter p-piller fick jag världens molande värk och svullen mage, var helt bombsäker på att jag var på smällen. Men icke. Antar att om man inte haft mens på långe ksnske det känns lite extra när den kommer igång igen?

    Testa igen för säkerhets skull:)


    Nu har jag inget hormonbaserat preventivmedel så känns inte som att det borde påverka kroppen på samma vis, men vad vet jag kroppen verkar kunna vara konstig ibland  

    Jag får nog testa igen om det fortsätter såhär, men om man vill ha så säkert resultat som möjligt när bör man testa? En vecka efter det förra testet? Två veckor efter? 

    Jag är van att testa kring BIM och därmed ha någorlunda koll på om resultatet känns troligt eller inte. Nu när jag både använder skydd, inte fått tillbaka mensen efter förlossningen så känns det svårare att relatera till resultatet. 

    Jag tror säkert att det kommer att kännas annorlunda när den väl kommer igång, men det som känns jobbigt är att jag mått dåligt nu i över en vecka och den verkar inte komma igång. Läser man om PMS så står det ju upp till en vecka innan så känns som det är långdragen sådan om det nu är det som är problemet.
Svar på tråden Gravid eller ÄL?