• Önskeblomma

    Tidiga grav symtom

    Finns det fler som väntar på bim dagen och är hoppfulla? Jag har inte bim fråns om 8 dagar. Men har haft molande värk ifrån ÄL. Fler som har tidiga symtomer?

  • Svar på tråden Tidiga grav symtom
  • Anonym (M)

    Yes! Precis alla som vill bli gravida har tidiga symptom, vare sig de är gravida eller inte.

  • 90Manda90
    Önskeblomma skrev 2019-10-21 17:06:51 följande:

    Finns det fler som väntar på bim dagen och är hoppfulla? Jag har inte bim fråns om 8 dagar. Men har haft molande värk ifrån ÄL. Fler som har tidiga symtomer?


    Hejsan! Jag väntar också på BIM och jag har molande verk i magen som strålar ut mot ryggen och ner i höfterna har aldrig haft så innan och har nu haft känningar i en vecka! Vet inte vad det är men det känns inte som vanligt!
  • Anonym (Luna)

    Jag har precis plussat och jag hade ingen pms, alltså varken ömma bröst eller sötsug som jag annars alltid har typ direkt efter äl, sen hade jag heller inga flytningar, torr som en öken därnere. Fick en rosa flytning på äl+13 och plussade på äl+18. :)

  • 90Manda90
    Anonym (Luna) skrev 2019-10-29 11:41:59 följande:

    Jag har precis plussat och jag hade ingen pms, alltså varken ömma bröst eller sötsug som jag annars alltid har typ direkt efter äl, sen hade jag heller inga flytningar, torr som en öken därnere. Fick en rosa flytning på äl+13 och plussade på äl+18. :)


    Åh vad kul stort Grattis till dig! <3
  • Anonym (53)

    Man känner sig alltid gravid de gångerna man inte är det

  • Anonym (Hoppas)

    Jag har sjukt ont i mina bröst och idag kändes det som om mensen skulle komma men det gjorde den inte! Jag hoppas på plus och tänkte nog testa i morgon bitti. Jag och mannen ska sova på hotell i helgen och skulle gärna vilja veta om det är ett plus eller inte.

    Håller tummarna för oss!

  • 90Manda90
    Anonym (Hoppas) skrev 2019-10-29 20:41:17 följande:

    Jag har sjukt ont i mina bröst och idag kändes det som om mensen skulle komma men det gjorde den inte! Jag hoppas på plus och tänkte nog testa i morgon bitti. Jag och mannen ska sova på hotell i helgen och skulle gärna vilja veta om det är ett plus eller inte.

    Håller tummarna för oss!


    Åh vad spännande lycka till!!! Uppdatera gärna när du har testat :) När har du BIM? Ja fingers crossed!!!
  • 90Manda90
    Anonym (53) skrev 2019-10-29 20:36:30 följande:

    Man känner sig alltid gravid de gångerna man inte är det


    Ja absolut man hoppas ju! kroppen är ju märklig på det viset att den gärna drar ett spratt men jag har inte känt mig såhär så länge förut. Så klart jag hoppas att jag är gravid annars kan det ju vara något allvarligt fel som typ en cysta eller något liknande även om de oftast är godartade så är det klart att man när man försöker bli gravid hellre tänker att det är en graviditet och inte något annat som faktiskt inte är önskat! 
  • Önskeblomma

    Håller tummarna för er alla :). Jag hade bim igår. Men har hittills bara kommit bruna flytningar. Bytat binda 2 gånger sen igår morse. Flytningarna har varit stora som en 5 krona ????. Jag fattar ingenting trodde mensen skulle storma in ????. Inget på pappret när jag torkar mig heller.

  • Anonym (:))
    Anonym (M) skrev 2019-10-21 17:17:55 följande:

    Yes! Precis alla som vill bli gravida har tidiga symptom, vare sig de är gravida eller inte.


    Anonym (53) skrev 2019-10-29 20:36:30 följande:

    Man känner sig alltid gravid de gångerna man inte är det



    Stämmer inte :) Vi försökte i 8-9 månader innan vi lyckades och jag kände mig aldrig gravid de månaderna jag inte var gravid, hur gärna jag än ville att jag skulle vara det. Första månaden jag faktiskt blev gravid kände jag tidigt att något var annorlunda, svårt att sätta fingret på vad, plus ett pirrande/stickande/huggande vid sidorna av magen. 
    Det slutade tyvärr i missfall. Jag blev gravid direkt efter men kände mig fortfarande gravid efter första gången så det räknas väl inte. Blev tyvärr mf då också. Tredje gången (även det direkt efter) så kände jag däremot inte något över huvud taget. Trodde inte jag var gravid och hade inte ens tänkt testa på bim. 

    Så det kan vara väldigt olika och även om det är lätt hänt att man börjar känna efter lite för mycket, och många tecken på graviditet är ju likadana som tecknen på att mensen är på väg, så behöver det inte vara så :) Man ska vara lite försiktig med "precis alla" och "man känner sig alltid" :)
Svar på tråden Tidiga grav symtom