• Jsmhoshm

    Ingångslön sjuksköterska 2020

    Hej, 

    Börjar närma sig examnen och jag har varit på arbetsintervju inom geriatrik. Dem vill ha ett löneanspråk och jag suger på att sätta mig själv i siffror. 

    Har ingen aktuell vård arbetslivserfarenhet förutom dem 40.5 veckor vi haft under utbildningen. Har dock varit på enheten så jag kan mycket deras rutiner och lärt mig mycket just bara för att kunna jobba där sedan. Har även tre familjemedlemmar som varit mycket sjuka så har mött mycket vård kring det. Patienterna och kollegor tycker jag är duktig och läkarna att jag är besvärlig. Vilket är goda tecken :-P 

    Vad anser ni är rimligt?

    Vore speciellt intressant vad ni inom geriatriken gått in på.

  • Svar på tråden Ingångslön sjuksköterska 2020
  • Anonym (SSK sedan 5 år)

    Hej,

    I landstinget runt 28 och i kommunen 30 som nyexad SSK skulle jag säga. Gå in högre än så och löneförhandla!

  • Anonym (Anna sjuksköterska)
    Jsmhoshm skrev 2019-10-22 00:50:12 följande:

    Hej, 

    Börjar närma sig examnen och jag har varit på arbetsintervju inom geriatrik. Dem vill ha ett löneanspråk och jag suger på att sätta mig själv i siffror. 

    Har ingen aktuell vård arbetslivserfarenhet förutom dem 40.5 veckor vi haft under utbildningen. Har dock varit på enheten så jag kan mycket deras rutiner och lärt mig mycket just bara för att kunna jobba där sedan. Har även tre familjemedlemmar som varit mycket sjuka så har mött mycket vård kring det. Patienterna och kollegor tycker jag är duktig och läkarna att jag är besvärlig. Vilket är goda tecken :-P 

    Vad anser ni är rimligt?

    Vore speciellt intressant vad ni inom geriatriken gått in på.


    I vår region tror jag det ligger på ca 26 000 kr.
  • Jsmhoshm
    Anonym (SSK sedan 5 år) skrev 2019-10-22 06:47:44 följande:

    Hej,

    I landstinget runt 28 och i kommunen 30 som nyexad SSK skulle jag säga. Gå in högre än så och löneförhandla!


    Anonym (Anna sjuksköterska) skrev 2019-10-22 08:01:25 följande:

    I vår region tror jag det ligger på ca 26 000 kr.


    Tack för svar!! Hjälper verkligen ?
Svar på tråden Ingångslön sjuksköterska 2020