• Anonym (Hjälp)

    Något fel på mig. Vem kontaktar jag?

    Jag har egentligen aldrig mått bra. Har känt så här sen jag var riktigt liten . Så länge jag kan minnas . Från ena dagen till den andra har jag pendlat starkt. Jätte glad ena stunden, andra helt tom . Känner mycket lycka /är hyper /viljestark. och sen helt plötsligt känner jag ingenting, blir tom, seg trött och totalt deprimerad . Detta pendlar bara inte vecka till vecka utan kan pendla från timme till timme. Vaknar glad och pigg och timmen efter är jag helt nere.. Kan även bli jätte arg/ irriterad , pang på!!!

    Jag har aldrig förstått mig på mig själv.

    Jag är 30 och detta har påverkat mina relationer väldigt mycket . Nu är jag tillsammans med världens finaste och har en nyfödd bebis . Och det är värre än någonsin .

    Jag vill inte förstöra allt detta så hur går jag tillväga för att göra en utredning ?

    Jag skäms och har aldrig vågat ta tag i detta.

    Jag kan baka fixa och hålla i stora kalas under stress men jag kan även bli helt tvärtom sååå off. Har även ett stort stort bekräftelsebehov som jag hela tiden strävar efter att få.

    Vad kan vara fel? Står inte ut snart.

  • Svar på tråden Något fel på mig. Vem kontaktar jag?
  • Anonym (j)

    Du är inte precis ensam om att skämmas o tycka psykgrejer är pinsamma. Mitt råd är att formulera på papper först vad man vill ha sagt, för att därefter kontakta psyk o tala med dom utifrån pappret. Kanske det skulle hjälpa med nåt antidepressivt? Jaja, lycka till iaf.

Svar på tråden Något fel på mig. Vem kontaktar jag?