• Tue 22 Oct 2019 16:25
    1852 visningar
    11 svar
    11
    1852

    Hur tidigt kan man ens testa sig?

    Detta kommer låta jättedumt men jag misstänker att jag är gravid men ska på en festresa nu den 24 oktober. Jag ska få min mens den 29 oktober men vill egentligen inte vänta tills den dagen för att testa. Är jag gravid vill jag behålla och då vill jag ju självklart inte dricka men vill inte förlora 5 dagar av min resa med vänner pga att jag ''tror att jag är gravid''. Om jag skulle vara gravid så är jag då i vecka 4 (3+3) och det känns för tidigt att testa då? 

  • Svar på tråden Hur tidigt kan man ens testa sig?
  • Tue 22 Oct 2019 20:18
    #3
    Anonym (Li) skrev 2019-10-22 20:10:50 följande:

    24/10 är du alltså BIM-5? Jag skulle inte lita på ett negativt test taget den dagen. Beror ju helt på när din ägglossning var också. Det finns de som plussat supertidigt, men annars är nog ÄL+10 till Äl+12 mer rimligt.


    Skulle vilja säga att min ägglossning var mellan den 12-15 kanske? Från den 15:onde till den 24 är det då 9 dagar efter ägglossning. Vet att det är jättetidigt. Jobbigt att det inte riktigt finns något att göra
  • Wed 23 Oct 2019 10:02
    #5

    Tog ett gravtest redan imorse eftersom jag drömde om positiva test hela natten haha men testet var negativt. Inte konstigt eftersom jag ska ha min mens om 5+ dagar. Ska ta med några test på resan och testa varje dag 

  • Wed 23 Oct 2019 16:43
    #7
    ree skrev 2019-10-23 15:21:15 följande:

    Om graviditetstestet är taget korrekt och svaret giltigt (dvs. det är negativt) så finns ingen anledning att fortsätta testa dig under resan, såvida du inte vill känna dig extra säker. Men du kommer inte bli "magiskt gravid" från ingenstans så att säga, om det redan visat sig att du inte är gravid.

    Skulle testet som du tog nu ha varit positivt så hade din förväntade mens inte spelar någon roll. Den hade uteblivit då.


    Magiskt gravid blir jag nog inte haha men att jag får ett positivt gravtest under resan kan ju hända. Ska ha min mens om nästan en vecka och testet jag tog imorse var inget sådant ?testa tidigt? test.
  • Fri 25 Oct 2019 14:20
    #10

    Men om vi säger att jag faktiskt är gravid så hade ett vanligt gravtest inte visat positivt den dagen jag testade? Det tar ju tid för hcg att komma fram. Visa människor har ju testat negativt en dag sen positivt dagen efter då var hon ju fortfarande gravid när hon fick negativt på testet

Svar på tråden Hur tidigt kan man ens testa sig?