• Anonym (Nyfik­en)
    Tue 22 Oct 2019 17:39
    1839 visningar
    12 svar
    12
    1839

    Dominant/ug i vardagen, innebär?

    " vi har ett dominant/ug förhållande ", har jag läst många gånger. Fattar bdsm-lekar i sängen men hur yttrar det sig i vardagen?

  • Svar på tråden Dominant/ug i vardagen, innebär?
  • Anonym (Annik­a43)
    Tue 22 Oct 2019 19:18
    #1

    exvis att ug måste fråga om lov innan tar ngt ur kylskåpet, byter kläder, går ut osv

  • Tue 22 Oct 2019 19:24
    #2

    Om det är naturligt handlar det mestadels om att ena partens vilja går före.

  • Anonym (Madde­)
    Tue 22 Oct 2019 20:12
    #3
    Robert 832 skrev 2019-10-22 19:24:38 följande:

    Om det är naturligt handlar det mestadels om att ena partens vilja går före.


    Haha.... så är det i de flesta förhållande ju
  • Tue 22 Oct 2019 20:23
    #4
    +1
    Anonym (Madde) skrev 2019-10-22 20:12:32 följande:

    Haha.... så är det i de flesta förhållande ju


    Exakt!
  • Anonym (UG)
    Tue 22 Oct 2019 20:33
    #5

    I vardagen behöver det inte betyda så mycket, inte alla dom/sub-förhållanden är så 24/7.

    Så svaren kan variera beroende på hur varje sådant par har bestämt.

    Mellan mig och min partner är det främst koncentrerat till vårt samspel i delar av sexlivet. Sen kan han tex på somrarna bestämma att jag ska gå troslös under klänningen, eller att jag ska ha plugg i på en fest. Såna saker, detta är bara några exempel.

  • Anonym (Nyfik­en) Trådstartaren
    Wed 23 Oct 2019 10:05
    #6

    Ok. Tack! Paret jag nyligen läste om hade barn i hushållet och då är det väl kanske mer på det sättet som UG beskriver...

  • Anonym (UG)
    Wed 23 Oct 2019 10:30
    #7
    Anonym (Nyfiken) skrev 2019-10-23 10:05:11 följande:

    Ok. Tack! Paret jag nyligen läste om hade barn i hushållet och då är det väl kanske mer på det sättet som UG beskriver...


    Jag har en bekant som lever i ett 24/7-förhållande och hen har barn. Det går att sköta på sätt som inte påverkar barnen, förstås.
  • Anonym (Nyfik­en) Trådstartaren
    Wed 23 Oct 2019 10:43
    #8

    jag tänkte att det kanske är lite vanskligt att mörka med att ena måste fråga om lov innan den t.ex tar nåt ur kylskåpet eller går ut eller att det är den ene förälderns vilja som alltid går igenom, exemplen ovan.

  • Anonym (UG)
    Wed 23 Oct 2019 12:36
    #9
    Anonym (Nyfiken) skrev 2019-10-23 10:43:48 följande:

    jag tänkte att det kanske är lite vanskligt att mörka med att ena måste fråga om lov innan den t.ex tar nåt ur kylskåpet eller går ut eller att det är den ene förälderns vilja som alltid går igenom, exemplen ovan.


    Kanske är man inte riktigt så strikt i just såna frågor.
  • Wed 23 Oct 2019 12:46
    #10
    +2
    Anonym (Nyfiken) skrev 2019-10-22 17:39:55 följande:

    " vi har ett dominant/ug förhållande ", har jag läst många gånger. Fattar bdsm-lekar i sängen men hur yttrar det sig i vardagen?


    Det finns nog lika många lösningar, synsätt som det finns par.
    Men generellt att man överlåter beslut i vardagen åt den dominanta parten. Att den leder och den andra följer. Sedan avgör så klart varje enskilt par vad det ska innehålla. Ska den dominanta ta precis alla beslut så är det såklart opraktiskt för båda. 
  • Anonym (Nyfik­en) Trådstartaren
    Wed 23 Oct 2019 12:53
    #11
    +1

    Tack för svar!:)

  • Wed 23 Oct 2019 20:44
    #12

    I vår relation tar det sig uttryck som att jag servar med vardagsbestyr (jag har det yttersta ansvaret för hushållet) och kärleksfulla gester som att möta med ett glas vin när min herre kommer hem en fredagkväll, eller en kopp kaffe på sängen på morgonen. Det tar bort den belastning som uppstår i vardagen när man går runt och är frustrerad på att den andra borde göra ngt och leder till att vi aldrig har diskussioner om ansvaret hemma. Min herre kan ta initiativ för att underlätta för mig, laga mat, diska och uppmuntrar mig med presenter och beröm. Om jag inte sköter mig, tex styr och ställer och har en tråkig attityd, får jag sätta streck på en tavla som blir till tillrättavisningar (smisk liggandes i hans knä). Ett särskilt ansvarstagande i hemmet kan leda till att streck å andra sidan försvinner. Barn har vi i praktiken delat ansvar kring.

    Min herre får också ta för sig av sex när han vill, jag nekar aldrig.

Svar på tråden Dominant/ug i vardagen, innebär?