• Anonym (Frustrerad)

    Hur göra nu?

    Min man har varit rökfri i 2 månader *yippiiiii*

    Mitt problem är att han inte rört mig på 4 veckor, han tittar inte ens åt mitt håll när jag kommer ut ur duschen.. det är som att hans lust fanns i ciggen

    Är detta vanligt bland de som slutar röka?

  • Svar på tråden Hur göra nu?
  • enable007

    Nope , det har inte hänt mig . Tvärtom efter jag slutade röka :)

    Men visst man kan ha sina perioder , där man inte orkar ha sex som typ stres , jobba mycket , sova dåligt etc. Allt detta kan påverka så bry dig inte :) det kommer

  • Robert 832

    Mja... Beror på hur resten av relationen ser ut. Många vantrivs med sina partners men klarar ändå av att låtsas så länge de kan muntra upp sig med nått. För mig var det spel, när det blev förbjudet i hemmet dog sexlusten med en gång.

  • CitronTulo
    Anonym (Frustrerad) skrev 2019-10-22 21:45:09 följande:

    Min man har varit rökfri i 2 månader *yippiiiii*

    Mitt problem är att han inte rört mig på 4 veckor, han tittar inte ens åt mitt håll när jag kommer ut ur duschen.. det är som att hans lust fanns i ciggen

    Är detta vanligt bland de som slutar röka?


    Hur mår han annars av att ha slutat röka? Om ha egentligen trivdes med att röka så kanske att sluta har gjort honom deprimerad, eller iaf nedstämd?
  • CitronTulo

    ..tänker också att det kan bero på anledningen till att han slutat röka? Om han är i något slags livskris och försöker förändra sitt liv? Det kanske har väckt massor med andra funderingar hos honom?

  • Anonym (härda)

    Mja, skulle tro att din partner är inne i sluta röka bubblan om man får kalla den så. Krävs en hel del de första veckorna för att härda ut. Skulle gissa att all hans kraft och energi fokuserar på att hålla sig ifrån rökningen just nu. Men det hindrar ju inte dig från att ta upp ämnet och fråga hur det är och att du är sugen :)

  • Anonym (S)

    Säger som övriga, antagligen på grund av att han slutat röka. För många innebär det en stor sorg att sluta röka, något viktigt fattas i livet och livskris uppstår, vem är man utan cigarrett..?och under den "korta" tiden han har varit utan så är det nog så att han knappt fattat själv att han aldrig får röka. Så troligen är cigg det han ägnar mesta tiden åt att tänka.

    Har själv slutat röka och mannen har försökt sluta tre gånger, så hemskt blev faktiskt glad bär han började igen. Kände inte igen honom, gick knappt att få kontakt ibland. Han kunde sitta i soffan på kvällarna och stirra in i Tv:n. För att han försökte hela tiden motstå frestelsen att åka till affären och köpa cigg.

    Så länge han inte beter sig illa mot dig för det är absolut aldrig ok Så ge det lite tid och försök vara starkare än honom. Att sluta röka påverkar inte bara rökare utan familjen också!

  • Anonym (G)

    Extra viktigt att du uppskattar din man och inte tar honom för given just nu. Jag slutade med tobak för några år sedan och efter några månader hade jag bättre ekonomi mm, och jag kände att jag kunde förändra min situation. Jag och min kvinna hade inte tittat på Varandra när vi kom ut ur duschen på länge. Jag lämnade henne och jag tror att mitt självförtroende stärktes av att jag lyckades sluta med tobak.

Svar på tråden Hur göra nu?